Gå til innhold

Skal selge leilighet. Kjøkkenet er et problem…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke undervurder kjøperne. Det er ingen som blir noe imponert over et slitt kjøkken med nymalte fronter eller annet småflikk. Det kjøkkenet ligger uansett på dynga om kort tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snedig skrev (22 minutter siden):

Ikke undervurder kjøperne. Det er ingen som blir noe imponert over et slitt kjøkken med nymalte fronter eller annet småflikk. Det kjøkkenet ligger uansett på dynga om kort tid. 

Ja er klar over det.

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt leilighet og vært på matmangel visninger. Et slitent kjøkken trekker helhetsinntrykket ned. Jeg ser på kjøkkenet og tenker om jeg kan leve med det en stund eller om jeg må ha penger nok til å kjøpe nytt kjøkken med en gang. Hadde jeg vært deg hadde jeg malt over ripene for det koster deg under tusen kr og kan potensielt være med å avgjøre hundre tusen i en budrunde.

Anonymkode: 9b4c5...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal selge leiligheten. En b/r-leilighet, med åpent kjøkken til stue. Kjøkkenet var stygt, oppropet og slitt da jeg tok over. Malte frontene. Det ble jevnt, men nå har malingen ganske mange riper etc. Kjøkkenet er ikke fint, og jeg har fått råd fra megler om å gjøre minst mulig med det, men jeg vurderer litt for er det egentlig det beste, å gjøre minst mulig? Kjøkkenet, skrogene er uansett gamle nå, ca seksten år? Har vurdert å skifte fronter, men kjøkkenet har helt merkelig mål, som 70 i høyden osv. Hva bør jeg gjøre? Fikk råd om å male over lett og gjøre minst mulig med det egentlig. Hva burde man gjøre? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Hør på megler

Anonymkode: 71d20...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hører selvfølgelig på megler, men kan jeg gjøre mer? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Du kan, men bør ikke

Anonymkode: 71d20...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har nettopp kjøpt leilighet og vært på matmangel visninger. Et slitent kjøkken trekker helhetsinntrykket ned. Jeg ser på kjøkkenet og tenker om jeg kan leve med det en stund eller om jeg må ha penger nok til å kjøpe nytt kjøkken med en gang. Hadde jeg vært deg hadde jeg malt over ripene for det koster deg under tusen kr og kan potensielt være med å avgjøre hundre tusen i en budrunde.

Anonymkode: 9b4c5...56c

Tull og tøys. Det du sier her, er at du hadde blitt lurt av noen malingsstrøk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp nye skap og skuffer til kjøkkenet på ikea er billigere der enn andre stand. Også kan du jo bytte kjøkkenbenken koster vel ikke mer enn 1000. Er ihvertfall verdt å fiske på kjøkkenet hvis du skal selge og tjene litt på det.

Anonymkode: 01c28...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få et fint kjøkken som trekker opp prisen, så må du legge mer i det enn du nødvendigvis tjener på det. I tillegg hatet jeg å gå på visning med nyoppussede kjøkken, for det var ikke nødvendigvis min stil, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å rive ut et nytt kjøkken.

Tror helt ærlig ikke jeg hadde blitt blendet av nymalte fronter, eller helt nye fronter, men det skader ikke å male over hvis det er kjempestygt.

Huset vi endte opp med hadde et ganske slitent kjøkken, men det passet fint, for da kunne det bli akkurat det vi ønsket oss. 

Anonymkode: faa23...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør noe. 
Det kjøkkenet blir skiftet ut av den nye eieren, garantert. 
Hvis ikke så vil de helt sikkert slippe å begynne å fjerne din nylige malingsjobb. 
Det skal noe til å matche den nye eierens smak 

Anonymkode: 59052...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke på slikt, om kjøkkenet er gammelt så er det gammelt, nye dører endrer ikke på det. Hør på megler 

Anonymkode: 76089...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kjøp nye skap og skuffer til kjøkkenet på ikea er billigere der enn andre stand. Også kan du jo bytte kjøkkenbenken koster vel ikke mer enn 1000. Er ihvertfall verdt å fiske på kjøkkenet hvis du skal selge og tjene litt på det.

Anonymkode: 01c28...838

Helt meningsløst og veldig miljøfiendtlig å bytte dette før et salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, å male over et så slitt kjøkken, virker mot sin hensikt. Jeg som kjøper vil sitte med en følelse av at du prøver å få det til å fremstå som noe annet enn det er, og det gjør meg skeptisk. 

Ikke tenk at kjøkkenet trekker ned prisen. Prisen settes etter hvordan tilstanden på huset er (blant annet). Et gammelt kjøkken påvirker prisen, men det trekker ikke ned fordi den aldri var høyere. 

Et nyere kjøkken kan trekke opp, men samtidig er det et som som mange liker å få helt på sin måte, så et gammelt kjøkken er muligheten til å få drømmekjøkkenet. Jeg ville mye heller kjøpt det enn et kjøkken som er to år gammelt og en helt annen smak enn min.

Anonymkode: 43e25...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har nettopp kjøpt leilighet og vært på matmangel visninger. Et slitent kjøkken trekker helhetsinntrykket ned. Jeg ser på kjøkkenet og tenker om jeg kan leve med det en stund eller om jeg må ha penger nok til å kjøpe nytt kjøkken med en gang. Hadde jeg vært deg hadde jeg malt over ripene for det koster deg under tusen kr og kan potensielt være med å avgjøre hundre tusen i en budrunde.

Anonymkode: 9b4c5...56c

Dette er bare tøv. Mulig malingen koster under tusen kroner, så kommer all jobben i tillegg. Du må jo være drømmekjøper som går i den fella.

Anonymkode: c070d...53b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Som andre sier, å male over et så slitt kjøkken, virker mot sin hensikt. Jeg som kjøper vil sitte med en følelse av at du prøver å få det til å fremstå som noe annet enn det er, og det gjør meg skeptisk. 

Ikke tenk at kjøkkenet trekker ned prisen. Prisen settes etter hvordan tilstanden på huset er (blant annet). Et gammelt kjøkken påvirker prisen, men det trekker ikke ned fordi den aldri var høyere. 

Et nyere kjøkken kan trekke opp, men samtidig er det et som som mange liker å få helt på sin måte, så et gammelt kjøkken er muligheten til å få drømmekjøkkenet. Jeg ville mye heller kjøpt det enn et kjøkken som er to år gammelt og en helt annen smak enn min.

Anonymkode: 43e25...2fd

Men nå sier jo megler at jeg skal male det

 

 

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er bare tøv. Mulig malingen koster under tusen kroner, så kommer all jobben i tillegg. Du må jo være drømmekjøper som går i den fella.

Anonymkode: c070d...53b

Ja, det er enormt mye arbeid å male det. Kreves en viss teknikk, og masse tid… Blir kvalm av tanken på alt arbeidet det medfører…

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 11.26):

Såklart, men syns kjøkkenet trekker så ned.

Anonymkode: f8f30...e0b

Hvis kjøkkenet er så stygt, kommer det til å bli byttet uansett. Ikke bruk mer tid eller penger på det. La det stå, og hør på megler.

Anonymkode: 61153...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 12.34):

Kjøp nye skap og skuffer til kjøkkenet på ikea er billigere der enn andre stand. Også kan du jo bytte kjøkkenbenken koster vel ikke mer enn 1000. Er ihvertfall verdt å fiske på kjøkkenet hvis du skal selge og tjene litt på det.

Anonymkode: 01c28...838

Hvor får du kjøkkenbenk til under 1000 kr? Jeg vurderer å bytte ut min, ganske lite kjøkken, og må ut med hvertfall 2500. Og det er helt ubehandlet eik, så jeg må olje den selv.

Anonymkode: 6c32c...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 0.06):

Hvor får du kjøkkenbenk til under 1000 kr? Jeg vurderer å bytte ut min, ganske lite kjøkken, og må ut med hvertfall 2500. Og det er helt ubehandlet eik, så jeg må olje den selv.

Anonymkode: 6c32c...0ab

Det finnes billigere alternativer enn eik…

Anonymkode: ef3ec...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...