Gå til innhold

Skal selge leilighet. Kjøkkenet er et problem…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge leiligheten. En b/r-leilighet, med åpent kjøkken til stue. Kjøkkenet var stygt, oppropet og slitt da jeg tok over. Malte frontene. Det ble jevnt, men nå har malingen ganske mange riper etc. Kjøkkenet er ikke fint, og jeg har fått råd fra megler om å gjøre minst mulig med det, men jeg vurderer litt for er det egentlig det beste, å gjøre minst mulig? Kjøkkenet, skrogene er uansett gamle nå, ca seksten år? Har vurdert å skifte fronter, men kjøkkenet har helt merkelig mål, som 70 i høyden osv. Hva bør jeg gjøre? Fikk råd om å male over lett og gjøre minst mulig med det egentlig. Hva burde man gjøre? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mariie skrev (Akkurat nå):

Følge rådet fra megler som driver med dette hver eneste dag.. 

Såklart, men syns kjøkkenet trekker så ned.

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen som ser etter et oppussingsobjekt så trekker det mer ned med det nytt kjøkken de kanskje vil rive ut uansett. Slitent kjøkken var et pluss sist jeg kjøpte fordi jeg uansett skulle rive det (laget et ekstra soverom). Nordmenn elsker å pusse opp, og kjøkken er ikke så dyrt som det engang kanskje var. Du vil neppe få igjen for jobben og pengene så sant det ikke er i et tungsolgt område med mange nye leiligheter i samme prisklasse som din. Ville i hvert fall drøyd det litt, blir den liggende en stund usolgt kan du heller vurdere det igjen.

Anonymkode: 48af9...f55

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det IKEA-kjøkken etter gammel modell, Faktum, så finnes det flere firmaer som produserer fronter til dem. Det behøver ikke du å investere penger i nå, men det kan opplyses om i salgsoppgaven, så vil det gjerne ikke virke så avskrekkende for potensielle kjøpere?

Anonymkode: 8fcd2...f41

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere inn til spraylakkering. Vi gjorde dette og det ble veldig bra. Betalte 10000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med potensielle kjøpere ville ribs ut og lagd nytt kjøkken, det ville jeg ha gjort om jeg hadde hatt råd. Men kanskje ikke alle kan det, så forsøker å gjøre det beste ut av det men det ser virkelig ikke ut.

Anonymkode: f8f30...e0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sam Jones skrev (1 minutt siden):

Du kan levere inn til spraylakkering. Vi gjorde dette og det ble veldig bra. Betalte 10000.

For 10 000kr kan jeg bare kjøpe nye skapdører.

Anonymkode: f8f30...e0b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg visste på visning var å se moderne kjøkken jeg ikke likte. 

Nedslitt og gammelt var best, for da kunne man rive og velge sitt eget med verdens beste samvittighet. 

Og kjøpere er jo som regel heller ikke dummere enn selgere, de ser hvor de enkelt kan løfte inntrykket litt, og tenker derfor at de gjør et "smart kjøp". Slikt kan derfor trigge salg. 

Så støtter megler her. Om man begynner å fikse lurer man bare seg selv. 

Anonymkode: 0083b...3da

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hør på megler som kan dette. 

Anonymkode: 75d03...c61

Hører selvfølgelig på megler, men kan jeg gjøre mer? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For 10 000kr kan jeg bare kjøpe nye skapdører.

Anonymkode: f8f30...e0b

Ja, da hadde jeg evt gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det verste jeg visste på visning var å se moderne kjøkken jeg ikke likte. 

Nedslitt og gammelt var best, for da kunne man rive og velge sitt eget med verdens beste samvittighet. 

Og kjøpere er jo som regel heller ikke dummere enn selgere, de ser hvor de enkelt kan løfte inntrykket litt, og tenker derfor at de gjør et "smart kjøp". Slikt kan derfor trigge salg. 

Så støtter megler her. Om man begynner å fikse lurer man bare seg selv. 

Anonymkode: 0083b...3da

Dette! Absolutt ingen vits i å gjøre noe mer. Tenk også bærekraft; veldig sløseri og miljøfiendtlig om du kjøper nye fronter, som så huskjøper river ut for å sette opp et helt nytt kjøkken. 
 

Anonymkode: 6c32c...0ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal selge leiligheten. En b/r-leilighet, med åpent kjøkken til stue. Kjøkkenet var stygt, oppropet og slitt da jeg tok over. Malte frontene. Det ble jevnt, men nå har malingen ganske mange riper etc. Kjøkkenet er ikke fint, og jeg har fått råd fra megler om å gjøre minst mulig med det, men jeg vurderer litt for er det egentlig det beste, å gjøre minst mulig? Kjøkkenet, skrogene er uansett gamle nå, ca seksten år? Har vurdert å skifte fronter, men kjøkkenet har helt merkelig mål, som 70 i høyden osv. Hva bør jeg gjøre? Fikk råd om å male over lett og gjøre minst mulig med det egentlig. Hva burde man gjøre? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Hvorfor har du benyttet deg av en profesjonell eiendomsmegler for å ta hånd om salget når du vet bedre selv?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal selge leiligheten. En b/r-leilighet, med åpent kjøkken til stue. Kjøkkenet var stygt, oppropet og slitt da jeg tok over. Malte frontene. Det ble jevnt, men nå har malingen ganske mange riper etc. Kjøkkenet er ikke fint, og jeg har fått råd fra megler om å gjøre minst mulig med det, men jeg vurderer litt for er det egentlig det beste, å gjøre minst mulig? Kjøkkenet, skrogene er uansett gamle nå, ca seksten år? Har vurdert å skifte fronter, men kjøkkenet har helt merkelig mål, som 70 i høyden osv. Hva bør jeg gjøre? Fikk råd om å male over lett og gjøre minst mulig med det egentlig. Hva burde man gjøre? 

Anonymkode: f8f30...e0b

Ikke gjør noe, hør på megler. Jeg fikk lett solgt leilighet med gammelt stygt og slitt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om frontene og skrog er 16 år, så regner jeg med det meste annet på kjøkken er like gammelt. 

Jeg ville ikke bydd ei krone mer for boligen om du byttet frontene, kontra ikke byttet dem. Med mindre du byttet til akkurat slike jeg vil ha. For bytter du til noe annet, så må jeg betale for å bytte dem igjen uansett. 
Så frontene i seg selv gjør absolutt nada med prisen jeg ville vært villig til å betale. 

For øvrig ville jeg rådet deg til å høre på de profesjonelle du har betalt for å gi deg råd. De vet at vi som er på boligjakt gir blanke pokker i alder på kjøkkenfrontene, og at det er bedre kjøpe noe med moderniseringsbehov enn å kjøpe noe som er ferdig modernisert i helt feil stil. 

Anonymkode: d44a4...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

skrogene er uansett gamle nå, ca seksten år

Seksten år er ikke gammelt. Slikt holder i mange tiår. 
Helt unødvendig sløsing med penger og miljø å skulle kaste velfungerende kjøkken. 

Anonymkode: ef1f8...2ec

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du benyttet deg av en profesjonell eiendomsmegler for å ta hånd om salget når du vet bedre selv?

Har da ikke sagt at jeg vet bedre selv… 

Anonymkode: f8f30...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har da ikke sagt at jeg vet bedre selv… 

Anonymkode: f8f30...e0b

Du har fått en mening fra en person du sannsynligvis kommer til betale en sekssifret sum til for å gjøre denne jobben, men du er såpass skeptisk til meningen hans at du ber om råd fra vilt fremmede som du ikke kjenner bakgrunnen til i stedet. Da fremstår det som om du vet bedre enn megleren.

Hør på ham, og ikke kast bort penger på oppussing. Det er miljøfiendtlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på megler.

Solgte selv med kjøkken fra 2000 som måtte pusses opp. Malte ikke engang. Ingen sa noe på det, og hadde vi oppgradert ville de som kjøpte bare ha revet det ut igjen og bygd nytt selv.

Vi kjøpte hus med bad fra 90-tallet, beregner bare å ha råd til renoveringen så går det bra, og det kan faktisk være en fordel- da får nye eiere oppgradert det akkurat som de selv ønsker.

Anonymkode: 9a3f9...54c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...