Gå til innhold

Er jeg fattig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 5000 etter alle regninger er betalt som skal gå til meg og datteren min. Høres det ut som et stramt budsjett?

Anonymkode: b0c27...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det skal innebære mat tik to er det stramt men hvis det er 5000 til hva dere vil etter alle nødvendige utgifter vil jeg si det er en bra sum 

Anonymkode: aef41...fc7

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tatt med mat?

Anonymkode: def79...8c3

Alle utgifter inkludert mat er betalt.

Anonymkode: b0c27...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teardrop skrev (Akkurat nå):

Er det snakk om lommepenger så JA! er det inkl mat så nei

Lommepenger.

Anonymkode: b0c27...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har 5000 etter alle regninger er betalt som skal gå til meg og datteren min. Høres det ut som et stramt budsjett?

Anonymkode: b0c27...b70

Er dette etter alle faste utgifter som regninger, mat, strøm, transport, forsikringer og sparing? 

Hvis ja så er det vell mer enn nok. Hvis nei så kan det vell fort bli trangt.

Anonymkode: 4371c...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er lommepenger som kan gå til det dere vil så er ikke det lite. Over 1000 kr på «det man vil» i uka er mye mer enn hva vi bruker. Hadde heller prøvd å spare litt mer. 

Anonymkode: e1639...2f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette etter alle faste utgifter som regninger, mat, strøm, transport, forsikringer og sparing? 

Hvis ja så er det vell mer enn nok. Hvis nei så kan det vell fort bli trangt.

Anonymkode: 4371c...b57

Da er alt betalt. 

Anonymkode: b0c27...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sifo estimerer 8000-9000 kr som et alminnelig forbruk som skal dekke klær, personlig pleie, møbler, mediebruk og lek for en kvinne med 400k i inntekt og et barn på 10 år, for eksempel.

Så dere lever nok på litt mindre enn mange.

Anonymkode: daa4e...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sifo estimerer 8000-9000 kr som et alminnelig forbruk som skal dekke klær, personlig pleie, møbler, mediebruk og lek for en kvinne med 400k i inntekt og et barn på 10 år, for eksempel.

Så dere lever nok på litt mindre enn mange.

Anonymkode: daa4e...799

Herregud og jeg som ufør har 0 kr til klær, personlig pleie osv, alle kroner etter betalt husleie går til mat (3800kr) og 500 kr til sparing de månedene jeg har det til overs. Hadde jeg hatt 5000-8000 i mnd til alle goder jeg ville hadde jeg følt meg styrtrik!

Anonymkode: aef41...fc7

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er alt betalt. 

Anonymkode: b0c27...b70

Da ville jeg vurdert å satt inn mere til sparing/nedbetaling av bolig. Nesten 2000 i uka i lommepenger er litt tullete med mindre man har ekstremt god råd, personlig ville jeg hatt problemer med å brukt så mye i reint forbruk uten å faktisk lagt meg til noe luksusvaner. 

Nå vet jeg ikke hva situasjonen din er mtp, inntekt, lån, sparing, er det snakk om et småbarn eller tenåring osv.. det er jo faktore som sier noe om hvordan man burde prioritere pengene. Men på et generelt grunnlag vill jeg prioritert mer sparing/nedbetaling kontra forbuk.

Anonymkode: 4371c...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har 5000 etter alle regninger er betalt som skal gå til meg og datteren min. Høres det ut som et stramt budsjett?

Anonymkode: b0c27...b70

5000, før du har kjøpt mat til  to personer? Det er sparebluss. Du må velge billige matvarer , handle på tilbud, og handle mye forskjellig brukt.

Ser i et annet innlegg at maten er betalt. I såfall har dere grei økonomi.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sifo estimerer 8000-9000 kr som et alminnelig forbruk som skal dekke klær, personlig pleie, møbler, mediebruk og lek for en kvinne med 400k i inntekt og et barn på 10 år, for eksempel.

Så dere lever nok på litt mindre enn mange.

Anonymkode: daa4e...799

Det blir feil, ts her sier at alt er betalt. Som da for eksempel poster som mediebruk, div andre sifo poster. 

Slik jeg forstår det er det snakk om 5000 til type forbuk klær/pleie/andre små og store ujevne.

Anonymkode: 4371c...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I Grosny skrev (1 minutt siden):

5000, før du har kjøpt mat til  to personer? Det er sparebluss. Du må velge billige matvarer , handle på tilbud, og handle mye forskjellig brukt.

Hun sier jo at det er etter mat/faste utgifter.

Anonymkode: 4371c...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Alle utgifter inkludert mat er betalt.

Anonymkode: b0c27...b70

Ok,da er det ikke stramt. Jeg trodde det skulle gå til mat også. 

Anonymkode: 76d39...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo hva du legger i «alt er betalt»?

Hvis du skal betale aktiviteter, klær utstyr, utskeielser etc. for både deg og barnet, så går det fort noen kroner. Da er det ikke noe overdrevent luksus budsjett, selv om det nok holde fint.

Har du sparing i budsjettet fra før, eller skal dette også gå av disse 5000,-? Både lang tids sparing, og sparing til ferie ol. 

Anonymkode: 6c5c1...f6d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Spørsmålet er jo hva du legger i «alt er betalt»?

Hvis du skal betale aktiviteter, klær utstyr, utskeielser etc. for både deg og barnet, så går det fort noen kroner. Da er det ikke noe overdrevent luksus budsjett, selv om det nok holde fint.

Har du sparing i budsjettet fra før, eller skal dette også gå av disse 5000,-? Både lang tids sparing, og sparing til ferie ol. 

Anonymkode: 6c5c1...f6d

Det er presisert over at alt er betalt. De 5000 kr er "lommepenger" til hva man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...