Gå til innhold

Mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av datter…noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste en historie på et annet debatt-forum en gang: En fyr hadde visst ett par barn med en kjæreste / samboer, når dem var kanskje sju eller åtte år gamle eller noe sånn, så hadde visst en (eller begge) ungene fått et glimt av faren deres som onanerte.     

Men kanskje fire eller fem år etter dette, så ble denne fyren altså anmeldt av hans kjæreste / samboer - fordi dem hadde blitt nærmest bitre fiender, og dette kvinnfolk forsøkte altså å bruke anmeldelser som ett slags "pressmiddel" mot denne typen. Denne hendelsen fra fire eller fem år før dette, ble dermed forvandlet til at når unger får et lite glimt av at noen som onanerer så er dette jevngodt med overgrep. 

Men hvis dette faktisk hadde vært tilfellet, så burde vel dette kvinnfolket selvfølgelig gjort LAANGT mer kort tid etter at hendelsen hadde funnet sted. I stedet for å vente i flere år, frem til dem ikke likte hverandre lenger og skule gå fra hverandre. Selvfølgelig ble hele greia henlagt i løpet av kort tid. Typen fikk også 100 prosent foreldre-ansvaret, ettersom den sprø kjerringa noen måneder senere ble arrestert av politiet på grunn av kjøring i fylla. Etter blod-prøver ble det visst oppdaget både alkohol og litt kokain i blodet.    

Anonymkode: bef04...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Noen som har vært sammen en mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av barn og saken ble henlagt. 
Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk, men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole 100% på han…. Jeg har jo kun hans versjon …. Noen ting som kan gjøre meg tryggere?

 

Anonymkode: 901b6...d73

Henlagt kan være kan være flere ting, henlagt på bevisets stilling og henlagt som intet straffbart, så det kommer jo an på da. Men ofte ingen røyk uten ild

 

I de tilfeller hvor saken henlegges av mangel på bevis, sier man gjerne at henleggelse skjer på grunn av bevisets stilling. Henleggelse blir også utfallet av saken hvis det ferdig etterforskede forhold etter sin art ikke er straffbart, eller hvor forholdet ligger så langt tilbake i tiden at foreldelse er inntrådt.

Anonymkode: 0fd70...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (28 minutter siden):

Skam er overgripernes beste venn. Jeg ser at du har hjerte for dem som er utsatt for overgrep, men dem må bli befriet fra skammen. Dine regler om at TS ikke har lov å høre sanningen fra datteren hjelper ingenting.

Jeg forstår ikke helt hva du mener her.
 

Ja skam er en uting og alle også overgrepsofre bør jobbe med å kvitte seg med det. Men og dette er et viktig men, det å kvitte seg med skam er en prosess som ofre må få styre selv. Man hjelper ikke folk med å kontakte de ut av det blå og spør om det som muligens er dis mest traumatiske opplevelser. Det er ikke å hjelpe fremmede mennesker og kreve å få høre historien om at de blir voldtatt.
 

Kjenner du noen som har behov eller og ønsker å dele vonde miner eller følelser så er det bra og stille opp, det er noe helt annet å kontakte et fremmed menneske for å spørre om kjæreste råd angående deres overgriper. 
 

Jeg forstår du ønsker å fjerne skam, men det er ingen unnskyldning for å tråkke over andre folk sinne grenser! Om denne datteren ønsker å dele så finnes det garantert bedre mennesker hun kan gjøre det med end en totalt fremmed ( og kritisk) stemor som ikke ser noen anen grunn til at datteren kan ha brutt kontakten en at hun er bortskjemt og bare har fått og fått. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han anmeldt eksen for falsk anklage da, eller gått til sivil sak mot henne?

Anonymkode: dd9b6...4ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk 30 før jeg forstod at jeg hadde blitt misbrukt, det vil si, jeg visste jo at jeg hadde blitt det, men jeg var så i dissosiasjon at jeg ikke klarte å føle hva jeg følte om det. Jeg skjøv det vekk uten å være klar over det. Alle trodde jeg hadde kommet over det, tilgitt og til og med stelt for min overgriper.  Så en tilfeldig morgen hørte jeg en diskusjon på radioen, og hele traumet eksploderte over meg. Hele meg, hele livet mitt knakk sammen, det var som om jeg endelig følte og forstod hva jeg hadde gått gjennom.

Så det at hun brøt kontakten som voksen, trenger ikke å bety at det ikke var pga noe gammelt. Det er sårt at du beskriver henne som bortskjemt som har fått og fått, jeg fikk også mye av min overgriper, og ble sett på som bortskjemt og utakknemlig når jeg slet med å ta imot. 

 

Anonymkode: afc06...86d

  • Liker 4
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Trådstarter her. 
Datteren hans er tidlig voksen. Jeg ble kjent med han mens han enda hadde kontakt med henne, men jeg traff henne aldri. Så ble kontakten mellom de brutt. Har kjent han i 2,5 år nå
 

Anonymkode: 901b6...d73

Veldig rart å ikke ha kontakt med sitt eget barn 

Anonymkode: 153a2...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig rart å ikke ha kontakt med sitt eget barn 

Anonymkode: 153a2...6ab

Ikke uvanlig det, jeg vet om flere barn som ikke vil ha kontakt med foreldre. Det ligger andre ting bak enn misbruk. 

Anonymkode: 0d733...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veldig rart å ikke ha kontakt med sitt eget barn 

Anonymkode: 153a2...6ab

Det er ikke helt uvanlig, og det kan ligge alt mulig bak en uteværende kontakt. Min kone har null kontakt med sin far, og det har ingenting med overgrep å gjøre.

Endret av Reign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  ville ikke kontaktet barnet eller eksen, men jeg ville sett an forklaringene hans og vurdert om de var ærlige. Hvis svaret hans er at alt er alle andres feil og han bare er offeret uten en rolle i situasjonen, så får det de røde lampene til å hyle høyt.

Anonymkode: afc06...86d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 
Mange her inne dømmer meg ser jeg, sier at jeg har bestemt meg for ikke å tro på datter osv. Men det er slik at datter kjenner jeg ikke, jeg kjenner kun far. Og jeg skal selvfølgelig tro på datter og mor om jeg hadde info direkte derfra, eller om jeg ser evt papirer som gir meg dårlig følelse. Og så er det jo slik at om ikke tvilen var der så hadde jeg jo aldri skrevet dette innlegget. 
Jeg kommer ikke til å kontakte hverken datter eller evt hevngjerrig mor. Det er mye med mor også, men jeg kan ikke skeive alt her. Men som noen skriver her, så kan jeg be om å få se anmeldelsen. Jeg har faktisk allerede spurt, men han holder den tett, og sier at jeg må stole på han. At jeg skal få se den en gang. Jeg kommer nok til å be om å få se den nå snart. Evt også andre papirer i saken. Hva med evt andre eks’er med barn han har vært sammen med hvor kontakten er helt brutt? Jeg kan vel ikke kontakte en av de? De bor i samme by, er redd kjæresten får vite om det. 
 

Anonymkode: 901b6...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har faktisk allerede spurt, men han holder den tett, og sier at jeg må stole på han. At jeg skal få se den en gang. Jeg kommer nok til å be om å få se den nå snart. Evt også andre papirer i saken.

DET ER EKSTREMT RØDE FLAGG AT HAN SIER DETTE! JEG HADDE LØPT! 

Anonymkode: afc06...86d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i mitt liv involvert meg i noe forhold med denne mannen. Aldri!!

Jeg har lest rapporter om seksuelt misbrukte barn og veldig mange ble henlagt etter bevisets stilling.

 Husker spesiellt én ekstrem sak hvor far ble anmeldt av mor for seksuell misbruk av deres felles barn. Foreldrene bodde sammen da dette skjedde. Denne lille jenta var 2 mnd da saken ble anmeldt og saken ble henlagt etter bevisets stilling. Jenta er helt ødelagt i underlivet og kan aldr bære frem eget barn.

Her ente det med brudd for foreldrene og mor forsøkte alt hun kunne for at far ikke skulle ha samvær uten tilsyn. Far fikk ha samvær alene for så en stund senere ble han anmeldt igjen og dømt. 
 

Nå idag er jenta voksen og har ikke hatt kontakt med far siden siste anmeldelse.

—————- En annen historie ————

En tidligere kamerat av min eks ble anmeldt av sin eks for misbruk av deres datter. Datteren var såpass stor at hun klarte forklare seg (14 år). Barnefar snakket svært åpent om dette og bedyret sin uskyld. Bevisene viste noe annet og ha  fikk 18 mnd i fengsel. Vi hadde god kontakt med barnemor og datter og vi var ikke i tvil om at far hadde misbrukt datteren. Vi brøt kontakten helt med barnefar.

Jeg klarer ikke skjønne at du i det hele tatt vurderer ett forhold med denne mannen. Om du har barn som også skal omgåes denne mannen, så er det vel ikke noen god følelse å være redd for å la de være alene sammen? 

Værsånill og gå fra denne mannen. Ikke utsett dine barn, om du har det eller kanskje dere får barn sammen etterhvert. Værsåsnill bare gå fra han.

 

Anonymkode: 5e064...d62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her. 
Mange her inne dømmer meg ser jeg, sier at jeg har bestemt meg for ikke å tro på datter osv. Men det er slik at datter kjenner jeg ikke, jeg kjenner kun far. Og jeg skal selvfølgelig tro på datter og mor om jeg hadde info direkte derfra, eller om jeg ser evt papirer som gir meg dårlig følelse. Og så er det jo slik at om ikke tvilen var der så hadde jeg jo aldri skrevet dette innlegget. 
Jeg kommer ikke til å kontakte hverken datter eller evt hevngjerrig mor. Det er mye med mor også, men jeg kan ikke skeive alt her. Men som noen skriver her, så kan jeg be om å få se anmeldelsen. Jeg har faktisk allerede spurt, men han holder den tett, og sier at jeg må stole på han. At jeg skal få se den en gang. Jeg kommer nok til å be om å få se den nå snart. Evt også andre papirer i saken. Hva med evt andre eks’er med barn han har vært sammen med hvor kontakten er helt brutt? Jeg kan vel ikke kontakte en av de? De bor i samme by, er redd kjæresten får vite om det. 
 

Anonymkode: 901b6...d73

Det viktigste her, TS er om DU har barn. Har du det så kan du bare ikke ta sjansen på å ha et forhold til denne mannen, uansett hva «magefølelsen» din sier. Det kan du rett og slett ikke. Håper du skjønner såpass.

Har du ikke barn så får du bare velge å stole på ham, hvis det er det du vil. Det er naivt å tro at du ved å se papirer eller snakke med folk blir noe særlig klokere.

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dette er en tullete problemstilling. Du sier du ikke stoler 100% på ham, og da gjør du jo ikke det. Du stoler ikke på ham, vil du være i et sånt forhold? 

Min samboer opplevde noe lignende. Han har et barn som nå er tenåring. Da han og kona gikk fra hverandre var det mye misnøye og krangel mellom dem. I årene etterpå ble han også anklaget for å gi barnet uønsket seksuell oppmerksomhet, og å være fysisk voldelig. Rettsak om barnefordeling, mor ville være eneforsørger og at far ikke skulle ha noe. Det endte med 50/50, og de fant ingenting på far. Noen år senere møttes vi, og han var veldig ærlig om situasjonen. Nå har vi to små barn sammen, og jeg føler meg helt trygg. Like trygg som venninnene mine som har menn som aldri har fått sånne anklager. Og det er på grunn av måten vi har snakket om det på, måten han snakker om det på, måten han er på. Vi har vært sammen i 7 år og det er ingen tegn til "covert narsissisme" sånn at det kan hende han skjuler det for meg osv. 

Det handler vel litt om å ha innsikt i om man er en intuitiv person, en "menneskekjenner" (synes det er et teit uttrykk). Snakker dere om pedofili, kan dere snakke om overgrep mot barn osv., se an reaksjonene. 

Så jeg tenker at om du ikke er 100% sikker, og i tillegg at kontakten mellom dem er brutt så sier det veldig mye. Stol på magefølelsen. Tenk tilbake på hvordan han snakker om det hele! 

Anonymkode: a453f...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i mitt liv innledet noe med en som var anmeldt for noe slikt. Og jeg har ikke barn.
At han ikke vil vise deg anmeldelsen lover heller ikke godt. 

Første gang jeg skriver dette her inne…men LØP!!!

Anonymkode: 86553...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her. 
Mange her inne dømmer meg ser jeg, sier at jeg har bestemt meg for ikke å tro på datter osv. Men det er slik at datter kjenner jeg ikke, jeg kjenner kun far. Og jeg skal selvfølgelig tro på datter og mor om jeg hadde info direkte derfra, eller om jeg ser evt papirer som gir meg dårlig følelse. Og så er det jo slik at om ikke tvilen var der så hadde jeg jo aldri skrevet dette innlegget. 
Jeg kommer ikke til å kontakte hverken datter eller evt hevngjerrig mor. Det er mye med mor også, men jeg kan ikke skeive alt her. Men som noen skriver her, så kan jeg be om å få se anmeldelsen. Jeg har faktisk allerede spurt, men han holder den tett, og sier at jeg må stole på han. At jeg skal få se den en gang. Jeg kommer nok til å be om å få se den nå snart. Evt også andre papirer i saken. Hva med evt andre eks’er med barn han har vært sammen med hvor kontakten er helt brutt? Jeg kan vel ikke kontakte en av de? De bor i samme by, er redd kjæresten får vite om det. 
 

Anonymkode: 901b6...d73

Du, spør om å se den og se an reaksjonen. 

Jeg har troen på at sosialt kompetente mennesker som blir utsatt for noe sånt skjønner at de må spille med åpne kort ikke bare si "stol på meg" osv. Samtidig kan det jo være at han er brent tidligere på at han har delt det med noen og så ikke blitt trodd. Men for meg er det et faresignal at han holder anmeldelsen tett, for hvorfor gjør han det? 

Her hos meg så la han alt på bordet, og sa at om jeg hadde spørsmål måtte jeg bare spørre selv om han selvsagt syntes det var flaut at det hadde vært og var så mye krangling med ekskona. Han viste selvsagt også til sine egne feil. Det er et annet faresignal, hvis det blir lagt fram som alt er den andres feil og at vedkommende ekspartner er "en heks" o.l.

Anonymkode: a453f...196

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og enda en ting: du skriver du vurderer å ta kontakt med ekser og at du er redd kjæresten din vil få vite det: hvilket forhold er dette da? Gå bak ryggen til hverandre, det er jo ikke noe godt forhold. 

Anonymkode: a453f...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han Ikke hatt noe å skjule ville han vist deg alt. Og jeg blir så lei av å lese «denne ekskona er visstnok ikke normal». Hvis det er basert på hans uttalelser ville jeg vært skeptisk. Men å tvile slik du gjør på en person som skal være din partner i livet sier egentlig alt. Uten tillit har man ingenting. Hvis du mener alvor ville jeg vært ærlig om tanker og at du ikke kan satse uten å vite alt. Og få gjøre dine egne undersøkelser og trekke egne slutninger. 

Anonymkode: 9a2d5...e74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 10.06):

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

Alle trodde at jeg brøyt kontakten med min mor fordi faren min hjernevasket meg også. Det er mer enn du tror og enn du ser i slike relasjoner. 

Anonymkode: f2f12...14b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mest sannsynlig sammen med en pedofil. Gratulerer med deg. Hadde kommet meg vekk asap

Anonymkode: 9b681...739

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...