Gå til innhold

Mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av datter…noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Noen som har vært sammen en mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av barn og saken ble henlagt. 
Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk, men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole 100% på han…. Jeg har jo kun hans versjon …. Noen ting som kan gjøre meg tryggere?

 

Anonymkode: 901b6...d73

Det tryggeste er å finne en mann som ikke driver på sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan da spørre datteren hans ? 

Anonymkode: 3cdc6...e19

Hvordan skulle det foregå mener du?

 

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i en rettssak betyr ikke frifinnelse at man er uskyldig. Det betyr bare at det ikke fantes tilstrekkelig bevis. 

Anonymkode: c1fdd...6cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en dame som er sammen med en mann som ikke har kontakt med egne barn (usikker på hvor mange han har), eksen hans anklager han for seksuelt misbruk. Barna er så store at de selv kan ta kontakt med han, men det gjør de ikke... hun har en datter i nedre skoledatter. Fyren er DISGUSTING, har sånne blanke øyne som mange pedofile har. Hun vet ikke at jeg vet, jeg klarer knapt å snakke med fyren. 

Anonymkode: 233cf...f02

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe å lure på da? Vil du virkelig ha et forhold til en mann som har barn som ikke ønsker kontakt med faren? Samme hvilken grunn?

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dett er en todelt sak, den juridiske siden og den følelsesmessige siden.

Rent juridisk er ikke mannen dømt for å ha gjort noe galt, eller med andre ord så har han ikke gjort seg skyldig i noe, eller det kan ikke bevises noen skyld etter det som er påstått i anmeldelsen.

Hvem som helst kan anmelde noen for hvilke som helst brudd på lovverket. Så i praksis kan hvem som helst utsette noen andre for en anmeldelse. Det som er litt kjedelig følge av dette er at selv den mest uskyldige kan bli hengende med anklagene i anmeldelsen, selv om det ikke kan påvises noe straffbart forhold.  Det er bare å se kommentarfeltet her, hvor enkelte nesten sidestiller en anmeldelse med at skyldspørsmålet er avklart. Så i slike saker så er det veldig synd på de som er uskyldige, men allikevel ikke har muligheten til å nullstillet situasjonen, for anmeldelsen i seg selv er bevis godt nok for mange.

Og jeg også på samme måten, så jeg vil jo også råde deg til føre var prinsippet, det vil si at det er en mulighet for at det har skjedd noe, men at det ikke kunne bevises rent juridisk. Og det er også en sjanse for at han er helt uskyldig, men det er ikke sikkert du noen gang får bevis for. Så sånn sett så er mannen "dømt", selv om han ikke er dømt etter juridiske prinsipper, mistanken vil alltid henge ved han. For han kan ikke bevise sin uskyld, for det må den som anmeldte det gjør, eller evntuellt det påståtte offeret.  På samme måte kan ikke offeret eller anmelderen bevise skyld, med mindre han tilstår. Tredje alternativ er at at de finner tekniske beviser som er vanskelig i en så gammel sak. Så dette vil nok alltid bli en hodepine for deg.

 

Anonymkode: 17efb...d8a

Det at saken er henlagt betyr ikke at det ikke var mulig å bevise. Mange sakker blir henlagt uten noen etterforsking fordi politiet ikke har resurser….


Det eneste vi vet er at han er anklaget for overgrep mott en datter som i voksen alder ikke har kontakt med han.

 

Det at han ikke er dømt betyr ikke at han er etterforsket eller at det ikke hadde vært mulig å bevise skyld om politiet hadde nok resurser. Det finnes overgripere som blir henlagt eller frifunnet med tilståelse og øyenvitner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

Ja, nemlig. Klart du kjenner ham myyyyye bedre enn datteren. Klart hun bare er bortskjemt. Klart alt er den gærne eksens skyld. Klart det. Fordi han sier det. Og da må det jo være sånn.

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

Men la oss si at han HAR gjort noe. hvordan tenker du da at denne samtalen BURDE gått for seg? 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok trukket meg unna. 

Det finnes troll der ute som legger inn falske anmeldelser. Men samtidig så vet man at systemet ikke fungerer og mange slipper unna, selv om overgrep har funnet sted. 

Det vil alltid være et snev av tvil " sant, ikke sant" og det kan jeg ikke utsette mine barn og senere barnebarn for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

 

lillevill skrev (1 minutt siden):

Men la oss si at han HAR gjort noe. hvordan tenker du da at denne samtalen BURDE gått for seg? 

TS tenk over dette spørsmålet!!! Overgrep er ekstremt kompliserte, spesielt om overgriper er nær familie og en omsorgsperson i tillegg. Jeg har lest at det gjennomsnittlig tar barn utsatt for overgrep 50 år og fortelle det til noen, de trenger rett og slett veldig lang tid for å klare å forholde seg til det som er skjedd (om de noen gang greier det). Så det er helt vanlig at barn ikke reagerer med sinne eller konfrontasjon mot overgriper, for å overleve reagerer de med å glatte over og latte som ingen ting med overgriper. Det er godt mulig at hun er veldig glad i faren selv om han har forgrepet seg på henne. Det er rett å slett slik mennesker fungerer, og denne mekanismen kan åpenbart følle overgrepsofre langt inn i voksenlivet for ikke å si resten av livet. 
 

Så lurer jeg på hvorfor hun er bortskjemt å bare har fått og fått? Dette er jo en situasjon faren har satt henne i. Er det mulig han har dårlig samvittighet? En noenlunde oppegående far ville jo satt grenser for datteren sinn før hun var voksen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner, TS, at denne jenta har «fått og fått» av faren sin. Du er sikkert klar over at overgripere nettopp ofte er veldig «rause» med ofrene sine, så om noe tyder det heller på at dette er sant.

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg hadde aldri tatt sjansen. Herregud. Det er da best å vere på den sikre sida. Ein køddar ikkje med sånt. 

Anonymkode: 287d0...6bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at dette er en dealbreaker. Jeg ville ikke vært sammen med en mann som potensielt har vært en overgriper mot sin egen datter. Akkurat på slike ting så kan ikke tvilen komme til gode. Hadde vært bedre om han hadde ranet en bank eller drept noen i en slåsskamp for min del. 

Ja det finnes noen gale mødre, men de fleste vil ikke dra egne barn gjennom en slik anmeldelse og den prossessen i etterkant. Vet du ca hvor gammel datter var når anmeldelsen kom? Selv om de har hatt noe kontakt opp gjennom årene så trenger ikke det å bety at det ikke har skjedd. Barn er stort sett svært lojale ovenfor egne foreldre selv når det har skjedd overgrep. Har datteren god kontakt med mor? 

Hadde de hatt et tett og nært bånd i dag så ville det vært lettere å avfeid det, men siden hun har brutt kontakten så er det et stort rødt flagg. De fleste ønsker virkelig ikke å bryte kontakten med foreldrene sine. Syns du begrunnelsen han kommer med virker legitim?

Anonymkode: 50157...9f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

 

TS tenk over dette spørsmålet!!! Overgrep er ekstremt kompliserte, spesielt om overgriper er nær familie og en omsorgsperson i tillegg. Jeg har lest at det gjennomsnittlig tar barn utsatt for overgrep 50 år og fortelle det til noen, de trenger rett og slett veldig lang tid for å klare å forholde seg til det som er skjedd (om de noen gang greier det). Så det er helt vanlig at barn ikke reagerer med sinne eller konfrontasjon mot overgriper, for å overleve reagerer de med å glatte over og latte som ingen ting med overgriper. Det er godt mulig at hun er veldig glad i faren selv om han har forgrepet seg på henne. Det er rett å slett slik mennesker fungerer, og denne mekanismen kan åpenbart følle overgrepsofre langt inn i voksenlivet for ikke å si resten av livet. 
 

Så lurer jeg på hvorfor hun er bortskjemt å bare har fått og fått? Dette er jo en situasjon faren har satt henne i. Er det mulig han har dårlig samvittighet? En noenlunde oppegående far ville jo satt grenser for datteren sinn før hun var voksen. 

Ja det er faktisk svært komplisert når en overgriper er i nær familie. Jeg har opplevd omsorgssvikt og det tok meg 40 år å forstå det. For så influkt er det og man vet ikke annet. Så det har tatt utrolig lang tid å bearbeide det og selv om jeg ikke ble seksuelt misbrukt så er det ekstremt komplisert allikevell. Så jeg har fått en aha opplevelse og skjønner hvorfor det tar mennesker så lang tid å fortelle om misbruk og overgrep. 

Anonymkode: 50157...9f5

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Trådstarter her. 
slik jeg kjenner han kan jeg ikke forstå at datteren ikke ønsker kontakt. Jeg ser heller en bortskjemt jente som har fått og fått av faren sin. Jeg har hørt de snakke på telefon sammen før datteren brøt kontakt, og jeg hørte overhodet ikke noe galt. Begge sa de var glade i hverandre. Og det finnes jo veldig bitre ekskoner der ute som går over lik for å ødelegge, og denne ekskona er visstnok ikke normal, og når datter da har vokst opp med en slik mamma så er det jo ikke rart om far har blitt snakket negativt om i alle år. Dette kan jo absolutt påvirke datteren. 
Denne situasjonen er så vanskelig. Jeg er så glad i mannen, men den bitte lille tvilen ødelegger alt. 

Anonymkode: 901b6...d73

Først, kanskje du skal investere i en time med en strafferett advokat. Som kan hjelpe deg å forstå ting som at en straffesak er henlagt, og de ulike grunner for henleggelse. 

Så med den kunnskapen tar du en skikkelig samtale med mannen, med en vinkling som er litt rar i et forhold, der du ser etter ting som ikke stemmer i hans forklaring.

Så bør du uansett ta å fjerne din forestilling om datteren som bortskjemt. Vil ikke hjelpe noe.

Så bør du ta kontakt med datteren, vise omsorg og be om hjelp å forstå hennes relasjon med din kjæreste.

Eller så kan du bare gjøre det slutt, finnes mange andre menn som ikke har dette i bagasjen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (12 timer siden):

Trist å høre om din datter ❤️

Selv om man har egne erfaringer så kan man likevel ikke gå ut fra at falske anmeldelser og løgner fra ekskjærester ikke skjer. Det er bare å se til hvordan barnevern brukes / misbrukes i barnefordelingssaker det.

Poenget er at man må kunne se litt utenfor sine egne opplevelser,  å se at folk kan ha litt forskjellige opplevelser enn en selv.

Forstår dette er et veldig betent emne. Men det må være fortvilende å bli beskyldt for noe så alvorlig som dette om man faktisk er uskyldig. Så man bør ikke alltid ta utgangspunkt i at  eksdamen forteller sannheten.

I din sak fortalte jo datteren det selv,  og det gir mindre grunn for å tvil enn om det var et stygt brudd med en bitter eks f.eks...

 

 

 

Dette er kvinneguiden, arnestedet for de som kun baserer seg på egne og bekjentes hendelser.

Hadde vært interessant å vite litt mer om disse kvinnene, deres bakgrunn, deres sosioøkonomiske klasse m.m. Min erfaring er at det er de med minst utdannelse er de som skriker høyest og tar mest plass, men når alt kommer til alt så er det også de personene som har minst belegg for å hevde det de hevder. For alt er kun basert på egne hendelser og følelser. 

Og de som har mange skjelett i skapet hvor de har kommet med falske hentydninger om sin eks holder tyst.. 

Heldigvis så avdekkes det ukentlig falske påstander/anmeldelser fra kvinner mot menn. 

Når det er sagt, hadde jeg vært singel og truffet en mor som hadde slike anklager hengende over seg, henlagt pga x, y eller z så hadde jeg aldri innledet noen relasjon med vedkommende. Og jeg håper TS gjør det samme. Uten å forhåndsdømme han. 

Anonymkode: 06cec...c88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter igjen. 
Men hvis det er noe hold i anmeldelsen…hun var rundt 6 år den gangen, ville hun da blitt med han på sydenferie når hun var 19-20 år? Kun de to sammen? 

Anonymkode: 901b6...d73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trådstarter igjen. 
Men hvis det er noe hold i anmeldelsen…hun var rundt 6 år den gangen, ville hun da blitt med han på sydenferie når hun var 19-20 år? Kun de to sammen? 

Anonymkode: 901b6...d73

Alt blir bare spekulasjoner.. Det forstår du vel? 

Anonymkode: 06cec...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...