Gå til innhold

Mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av datter…noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, fransine said:

Du må ta medbi betraktning at noen bitre eksdamer anmelder sånn pga de er hevngjerrige fordi forholdet ble slutt. 

Er dette noe han selv har fortalt deg eller har du hørt det fra noen andre?

Om han selv har fortalt så er det nok stor sannsynlighet for at han ikke har gjort noe med jenta. Hadde han hatt noe å skjule så hadde han nok ikke fortalt i utgangspunktet. 

Kommer dette derimot fra noen andre (andre enn eksdama) så bør du være på vakt.

Det du skriver stemmer bare ikke, det er vel så gjerne tvert om.

Jeg fortalte tidligere i tråden at jeg er mor til en overgrepsutsatt datter. Både jeg og flere fagpersoner var ikke i tvil om at hun snakket sant om overgrepene. Saken ble likevel henlagt av politiet "på grunn av bevisets stilling", for overgriper nektet jo bare for alt.

Jeg brøt all kontakt med overgriper da datteren min fortalte, og gjorde alt for at hun skulle slippe å se ham igjen. Han er i nær slekt med min datters far, og i ettertid har overgriper gått til flere i familien og lagt ut om "de falske beskyldningene" jeg hadde kommet med. Selv hadde jeg ikke sagt noe om saken til disse familiemedlemmene, utenom min datters far.

Kjenner også til andre tilfeller der overgripere som vet at noen vet, blir veldig opptatt av å framstå som uskyldige før noen rekker å direkte beskylde dem for noe. De ønsker å være i forkant og sikre seg selv.

Anonymkode: 735cd...26a

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådstarter her.
Far og datter har hatt kontakt gjennom årene, men tidvis dårlig kontakt pga mor. Nå plutselig i voksen alder valgte datter å bryte kontakt. Jeg vet hvorfor, men dette er jo fars side av historien. Jeg vet ikke hvor jeg skal få riktig og nøytral info ..

Anonymkode: 901b6...d73

Du kan jo kontakte datteren forsiktig og høflig.

Si at du ikke ønsker å påvirke henne på noen måte, du bare håper hun har ork til å si om deres brutte kontakt handler om at anmeldelsen er korrekt i form av at far har begått overgrep eller andre ulovlige/i grenseland handlinger. 

Bare si det som det er, du har bare hørt hans versjon - men du kan ikke fortsette en relasjon med noen om de en eller flere ganger har gjort noe slikt.

Anonymkode: 02ff5...63d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det du skriver stemmer bare ikke, det er vel så gjerne tvert om.

Jeg fortalte tidligere i tråden at jeg er mor til en overgrepsutsatt datter. Både jeg og flere fagpersoner var ikke i tvil om at hun snakket sant om overgrepene. Saken ble likevel henlagt av politiet "på grunn av bevisets stilling", for overgriper nektet jo bare for alt.

Jeg brøt all kontakt med overgriper da datteren min fortalte, og gjorde alt for at hun skulle slippe å se ham igjen. Han er i nær slekt med min datters far, og i ettertid har overgriper gått til flere i familien og lagt ut om "de falske beskyldningene" jeg hadde kommet med. Selv hadde jeg ikke sagt noe om saken til disse familiemedlemmene, utenom min datters far.

Kjenner også til andre tilfeller der overgripere som vet at noen vet, blir veldig opptatt av å framstå som uskyldige før noen rekker å direkte beskylde dem for noe. De ønsker å være i forkant og sikre seg selv.

Anonymkode: 735cd...26a

Trist å høre om din datter ❤️

Selv om man har egne erfaringer så kan man likevel ikke gå ut fra at falske anmeldelser og løgner fra ekskjærester ikke skjer. Det er bare å se til hvordan barnevern brukes / misbrukes i barnefordelingssaker det.

Poenget er at man må kunne se litt utenfor sine egne opplevelser,  å se at folk kan ha litt forskjellige opplevelser enn en selv.

Forstår dette er et veldig betent emne. Men det må være fortvilende å bli beskyldt for noe så alvorlig som dette om man faktisk er uskyldig. Så man bør ikke alltid ta utgangspunkt i at  eksdamen forteller sannheten.

I din sak fortalte jo datteren det selv,  og det gir mindre grunn for å tvil enn om det var et stygt brudd med en bitter eks f.eks...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe inntrykk av ekskona, er det en som kunne kommet med så ekstreme beskyldninger helt grunnløs?

Anonymkode: d4621...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan jo kontakte datteren forsiktig og høflig.

Si at du ikke ønsker å påvirke henne på noen måte, du bare håper hun har ork til å si om deres brutte kontakt handler om at anmeldelsen er korrekt i form av at far har begått overgrep eller andre ulovlige/i grenseland handlinger. 

Bare si det som det er, du har bare hørt hans versjon - men du kan ikke fortsette en relasjon med noen om de en eller flere ganger har gjort noe slikt.

Anonymkode: 02ff5...63d

Selvsagt kan hun ikke kontakte datteren, er du helt på bærtur? Tenk deg om litt før du kommer med så idiotiske forslag.

Anonymkode: 20058...19f

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En overgrepsutsatt datter ville mest sannsynlig aldri dele med en vilt fremmed sine traumer. Det blir helt respektløst å kontakte henne, selv om det er kun henne du ville fått den fulle sannheten fra. 

Ja det er noen som anklager ex- menn for falske overgrep, men da er det snakk om psykisk syke personer som klarer å gjøre dette mot et annet menneske. 

Var det ex- kona eller datteren som anmeldte han? 

Kan du be om å se anmeldelsen?

Anonymkode: 8364a...b19

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du kan jo kontakte datteren forsiktig og høflig.

Det kan man selvsagt ikke! En anmeldelse taler for seg selv om hva datteren mener at far har gjort, ytterligere graving er respektløst og ufølsomt. 

Anonymkode: 54719...6c5

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mor til en overgrepsutsatt jente(det var ikke faren hennes, men en nær slektning av ham), kan jeg skrive under på hvert eneste ord.

Anonymkode: 735cd...26a

Jeg også. Hilsen overgrepsutsatt barn. Henlagt sak. 

Anonymkode: d7087...19c

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing og brukerdebatt, samt svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trådstarter her.
Far og datter har hatt kontakt gjennom årene, men tidvis dårlig kontakt pga mor. Nå plutselig i voksen alder valgte datter å bryte kontakt. Jeg vet hvorfor, men dette er jo fars side av historien. Jeg vet ikke hvor jeg skal få riktig og nøytral info ..

Anonymkode: 901b6...d73

Snakk med datteren. Kan ikke komme med noe bedre råd. Er umulig å se hvem som er en overgriper, så det kan du bare glemme. 

Ser at du er i et vanskelig dilemma. Mannen kan være helt uskyldig, eller så er han det ikke men politiet/påtalemyndigheten fikk ikke nok bevis for å ta ut siktelse og gå videre med en straffesak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hårreisende kommentarer her. For det første så finner man ikke bare på sånne anklager mot familie, det er noe som heter loyal beyond abuse, og de fleste barn er det mot foreldrene sine, så det må ha skjedd noe virkelig ille siden datter har kutta kontakt. Jeg ble mishandla (ikke seksuelt heldigvis) av far da jeg var yngre, har enda kontakt den dag i dag. Hadde stilt meg selv spørsmål om hvorfor i alle verdens dager en datter skulle funnet opp noe sånn, mest sannsynlig er du sammen med en overgriper. Sorry to say, men her hadde jeg løpt. Bare at han har anklager på seg om det burde være nok til å gå, men når det i tillegg er anmeldt(!)....

Anonymkode: bb715...d45

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (1 time siden):

Trist å høre om din datter ❤️

Selv om man har egne erfaringer så kan man likevel ikke gå ut fra at falske anmeldelser og løgner fra ekskjærester ikke skjer. Det er bare å se til hvordan barnevern brukes / misbrukes i barnefordelingssaker det.

Poenget er at man må kunne se litt utenfor sine egne opplevelser,  å se at folk kan ha litt forskjellige opplevelser enn en selv.

Forstår dette er et veldig betent emne. Men det må være fortvilende å bli beskyldt for noe så alvorlig som dette om man faktisk er uskyldig. Så man bør ikke alltid ta utgangspunkt i at  eksdamen forteller sannheten.

I din sak fortalte jo datteren det selv,  og det gir mindre grunn for å tvil enn om det var et stygt brudd med en bitter eks f.eks...

 

 

Jeg er enig med deg.  Jeg tør likevel å påstå at de fleste som anmelder er ærlige, så finnes det dessverre noen syke individer som vil gjøre alt for å ødelegge for et annet menneske. For å komme med et eksempel så må vi ikke mer enn noen få måneder tilbake til rettsaken mellom Johnny Depp og Amber Heard. Den stakkars mannen har levd med falske grove beskyldninger mot seg i flere år før han endelig fikk renvasket navnet sitt. Selv med klare bevis på at hun løy så er det fortsatt noen som mener han er skyldig. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fransine
Søtnos skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med deg.  Jeg tør likevel å påstå at de fleste som anmelder er ærlige, så finnes det dessverre noen syke individer som vil gjøre alt for å ødelegge for et annet menneske. For å komme med et eksempel så må vi ikke mer enn noen få måneder tilbake til rettsaken mellom Johnny Depp og Amber Heard. Den stakkars mannen har levd med falske grove beskyldninger mot seg i flere år før han endelig fikk renvasket navnet sitt. Selv med klare bevis på at hun løy så er det fortsatt noen som mener han er skyldig. 
 

Ja det er ingenting å si på at de fleste nok er ærlige, men man må ikke glemme at alle faktisk ikke er det, og at det kanskje kan være hevnmotiver som ligger bak.

Vi trenger ikke dra lenger enn til Kristiansand og baneheiasaken for å se hvor galt det kan gå når noen anklager et menneske for noe så ille, og mannen blir dømt uten et eneste bevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 23 år første gang jeg satte ord på overgrep utført av mammas venn. Overgrepene skjedde fra jeg var 9 til 15 år. Det kan være ei som trengte tid på å fortelle dette. 

Anonymkode: f2f12...14b

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (38 minutter siden):

Snakk med datteren. Kan ikke komme med noe bedre råd. Er umulig å se hvem som er en overgriper, så det kan du bare glemme. 

Ser at du er i et vanskelig dilemma. Mannen kan være helt uskyldig, eller så er han det ikke men politiet/påtalemyndigheten fikk ikke nok bevis for å ta ut siktelse og gå videre med en straffesak.

Nei!!! Ikke ta kontakt med et (sannsynligvis) overgrepsoffer som har klart å bryte kontakt med overgriper. Forstår TS har det vanskelig, men det rettferdiggjør ikke legge ansvaret for situasjonen over på datter. 
 

TS jeg tror det er veldig få (som i helt ekstremt få) som er villige til å utsette barna sinne for noe så traumatisk som en overgreps etterforskning om de ikke er sikre på at anklagene er godt begrunnet. Det at han ikke ble dømt betyr ingen ting, overgrepssaker blir nedprioritert på grund av ressursmangel og det er ikke sikkert politiet gjorde noe annet en å henlegge. Det at han ikke har kontakt med datter er også et dårlig tein.
 

Jeg tviler på at jeg ville klart å stole på han noen gang, og hvordan vill barna dine følle det den dagen de får barn? Om du en dag i fremtiden skal sitte barnevakt for barnebarn vill du nesten måtte være ærlig på om det vill være en anklaget overgriper til stede. Om du velger han risikerer du å ikke få omgås fremtidige barnebarn og du setter alle småbarnsforeldre i familien din i en vanskelig situasjon. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dett er en todelt sak, den juridiske siden og den følelsesmessige siden.

Rent juridisk er ikke mannen dømt for å ha gjort noe galt, eller med andre ord så har han ikke gjort seg skyldig i noe, eller det kan ikke bevises noen skyld etter det som er påstått i anmeldelsen.

Hvem som helst kan anmelde noen for hvilke som helst brudd på lovverket. Så i praksis kan hvem som helst utsette noen andre for en anmeldelse. Det som er litt kjedelig følge av dette er at selv den mest uskyldige kan bli hengende med anklagene i anmeldelsen, selv om det ikke kan påvises noe straffbart forhold.  Det er bare å se kommentarfeltet her, hvor enkelte nesten sidestiller en anmeldelse med at skyldspørsmålet er avklart. Så i slike saker så er det veldig synd på de som er uskyldige, men allikevel ikke har muligheten til å nullstillet situasjonen, for anmeldelsen i seg selv er bevis godt nok for mange.

Og jeg også på samme måten, så jeg vil jo også råde deg til føre var prinsippet, det vil si at det er en mulighet for at det har skjedd noe, men at det ikke kunne bevises rent juridisk. Og det er også en sjanse for at han er helt uskyldig, men det er ikke sikkert du noen gang får bevis for. Så sånn sett så er mannen "dømt", selv om han ikke er dømt etter juridiske prinsipper, mistanken vil alltid henge ved han. For han kan ikke bevise sin uskyld, for det må den som anmeldte det gjør, eller evntuellt det påståtte offeret.  På samme måte kan ikke offeret eller anmelderen bevise skyld, med mindre han tilstår. Tredje alternativ er at at de finner tekniske beviser som er vanskelig i en så gammel sak. Så dette vil nok alltid bli en hodepine for deg.

 

Anonymkode: 17efb...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at datteren som voksen har valgt å bryte kontakten med faren er for meg nok til at jeg aldri ville gått inn i et forhold med den mannen. Da er det noe som er helt feil i relasjonen. uavhengig av om det har vært overgrep eller ikke. En god og engasjert far vil ikke havne i den situasjonen.

Anonymkode: 27120...687

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Trådstarter her. 
Datteren hans er tidlig voksen. Jeg ble kjent med han mens han enda hadde kontakt med henne, men jeg traff henne aldri. Så ble kontakten mellom de brutt. Har kjent han i 2,5 år nå
 

Anonymkode: 901b6...d73

Du kan da spørre datteren hans ? 

Anonymkode: 3cdc6...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...