Gå til innhold

Mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av datter…noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Trådstarter her. 
Datteren hans er tidlig voksen. Jeg ble kjent med han mens han enda hadde kontakt med henne, men jeg traff henne aldri. Så ble kontakten mellom de brutt. Har kjent han i 2,5 år nå
 

Anonymkode: 901b6...d73

Hvorfor har de ikke kontakt? Mye som kan tyde på at noe har skjedd. Hvis du har barn selv, ville jeg vært veldig obs!

Anonymkode: 1624d...96f

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mt3 skrev (6 minutter siden):

Tja, 5% sjanse for falsk anklage og 95% sjanse for rett anklagd men at datter trekker seg før det blir sak eller at politiet ikke oppretter etterforskning og sak.

Når han ikke har noen kontakt med datteren nå så styrker jo det egentlig mistanken om at anklagen er riktig. Men det blir jo bare vill gjetting. 

Hvor har du de tallene fra? På foredrag har jeg lært at det er 1-3% voldtektsanmeldelser i Norge som blir avvist som falske, hovedsakelig fra psykiatripasienter som anmelder ansatte etter konflikter om maktmisbruk og umyndiggjøring og tvungen helsevern. 

Andelen falske anmeldelser for misbruk av barn er altså langt lavere enn 1-3%. Samtidig er andelen overgripere som går fri 99,9%... Det er sykt og provoserende at det er sånn! Kun 0,1% blir dømt.... 

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først og fremst få vite grunn for at far og datter ikke har kontakt. Og mer om selve bruddet med ekskone.

For ja, det kan være noe i anklagene, og henlagt betyr ikke at det ikke har skjedd noe. Men samtidig så er det gale ekser som anmelder på falsk grunnlag for å straffe eks-partner.

Jeg kjenner en fyr som ble anmeldt av eksen for overgrep mot en sønn, og når det ble henlagt anmeldte hun han for overgrep mot den andre sønnen. Han endte opp med full foreldrerett, og hun fikk kun ha barna med tilsyn. 

Jeg ville ikke stolt på noen av partene før jeg hadde mer info. Ja, det finnes menn som er overgripere ja, men det finnes også kvinnfolk som er hevnsyk og gjør alt de kan for å ødelegge for eksen sin.

Anonymkode: f8b62...7af

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du de tallene fra? På foredrag har jeg lært at det er 1-3% voldtektsanmeldelser i Norge som blir avvist som falske, hovedsakelig fra psykiatripasienter som anmelder ansatte etter konflikter om maktmisbruk og umyndiggjøring og tvungen helsevern. 

Andelen falske anmeldelser for misbruk av barn er altså langt lavere enn 1-3%. Samtidig er andelen overgripere som går fri 99,9%... Det er sykt og provoserende at det er sånn! Kun 0,1% blir dømt.... 

Anonymkode: 953b6...1ab

Tallene er vill gjetting, kan godt sette odsen 0,01% mot 99,99% også for min det, greia er at det er umulig å vite om det i akkurat denne saken er en mor som står bak og vil ha full foreldrerett og såre far på verst tenkelig måte eller om anklagen er reell, men at det går mest mot det siste når far og datter har null kontakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.
Far og datter har hatt kontakt gjennom årene, men tidvis dårlig kontakt pga mor. Nå plutselig i voksen alder valgte datter å bryte kontakt. Jeg vet hvorfor, men dette er jo fars side av historien. Jeg vet ikke hvor jeg skal få riktig og nøytral info ..

Anonymkode: 901b6...d73

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trådstarter her.
Far og datter har hatt kontakt gjennom årene, men tidvis dårlig kontakt pga mor. Nå plutselig i voksen alder valgte datter å bryte kontakt. Jeg vet hvorfor, men dette er jo fars side av historien. Jeg vet ikke hvor jeg skal få riktig og nøytral info ..

Anonymkode: 901b6...d73

Hva med å prøve kontakte datteren?

Anonymkode: f8b62...7af

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anmelder kan jo være en psykopat med hevn som mål.

Anonymkode: 5a392...294

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (8 minutter siden):

Tallene er vill gjetting

Okei, syns ikke du skal kaste ut tall sånn når du vet at det ikke stemmer når vi snakker om noe så alvorlig som overgrep. 

Sitat

greia er at det er umulig å vite om det i akkurat denne saken er en mor som står bak og vil ha full foreldrerett og såre far på verst tenkelig måte eller om anklagen er reell, men at det går mest mot det siste når far og datter har null kontakt.

Ikle bare derfor men også fordi oddsen er under 0,1% sjanse for falsk anmeldelse og uskyldig Vs 99,9% sjanse for skyld og en reell overgriper som går fri... 😔

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

blitt anmeldt av ekskone for misbruk av barn og saken ble henlagt. 
Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk,

Ekskona har anmeldt og saken er henlagt.  En anmeldelse av ekskona er et rødt flagg. MEN- at  datteren ikke snakker med han og har brutt kontakten- er et gigantisk rødt flagg. Hvis datteren som nå er ung voksen ikke hadde hatt noe fælt med sin far, så hadde hun vel ikke brutt kontakten? Det er de færreste som bryter kontakten med sin egen far, i alle fall hvis moren urettmessig anklager far for noe.  Det er vel neppe noe ekskona har funnet opp av seg selv om sin voksne datter. Hun har gjerne gjort det på vegne av sin datter. Hadde mor løyet om noe her, så hadde jo den voksne datteren brutt med sin mor og ikke sin far. 

 Det skal mye til for at slike saker går videre og mange saker blir henlagt på bevisets stilling. 

Her hadde jeg sprunget, og i det minste hadde jeg snakket med datter/ekskone. Det kan jo være en vanskelig i din situasjon. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag er saken henlagt på? Etter bevisets stilling eller intet straffbart forhold funnet bevist? Om det er førstnevnte, ville jeg vært uhyre skeptisk til mannen. 
 

Og om han ikke har kontakt med datteren, så betyr jo det at en dommer har bestemt at far ikke skal ha kontakt med barnet. Beviskravene i forhold til samvær er mindre enn beviskrav i forhold til straffesak. 

Anonymkode: 1191f...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med å prøve kontakte datteren?

Anonymkode: f8b62...7af

Nei ikke gjør det! Å trigge datteren til å gjenoppleve traumene sine er virkelig hensynsløst. 

 

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilket grunnlag er saken henlagt på? Etter bevisets stilling eller intet straffbart forhold funnet bevist?

Anonymkode: 1191f...745

I realiteten har ikke dette noe å si. 

80-90% av voldtektsanmeldelser blir henlagt FØR saken er etterforsket. Politiet bruker begrunnelse manglende bevis også i saker hvor de ikke enda har etterforsket bevisene. Blandt annet tidligere nestleder i Seksualpolitisk Nettverk for Ungdom fikk saken sin henlagt med begrunnelse manglende bevis. Hun hadde flere innrømmelser fra gjerningsmannen men politiet var ikke interessert i å engang innkalle henne eller andre vitner for avhør og etterforsking. Hun tok livet sitt og skrev i selvmordsbrevet at det var pga overgrepet og politiets håndtering av det. Hennes sak er langt fra den eneste. 

Så altså politiet kan bruke begrunnelsen manglende bevis når de ikke engang har undersøkt om det fins bevis. I tillegg så er det i de aller fleste tilfeller aldri nok konkrete bevis som retten krever for domfellelse, for overgrep skjer innenfor lukkede dører og særlig ovenfor et barn vil det være mindre sjanse for opptak eller andre bevis offeret har sikret seg.. Så uansett om en voldtektsanmeldelse mangler bevis så er det fortsatt overveiende sjanse for at overgrepet allikevel har skjedd, statistisk sett. 

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I realiteten har ikke dette noe å si. 

80-90% av voldtektsanmeldelser blir henlagt FØR saken er etterforsket. Politiet bruker begrunnelse manglende bevis også i saker hvor de ikke enda har etterforsket bevisene. Blandt annet tidligere nestleder i Seksualpolitisk Nettverk for Ungdom fikk saken sin henlagt med begrunnelse manglende bevis. Hun hadde flere innrømmelser fra gjerningsmannen men politiet var ikke interessert i å engang innkalle henne eller andre vitner for avhør og etterforsking. Hun tok livet sitt og skrev i selvmordsbrevet at det var pga overgrepet og politiets håndtering av det. Hennes sak er langt fra den eneste. 

Så altså politiet kan bruke begrunnelsen manglende bevis når de ikke engang har undersøkt om det fins bevis. I tillegg så er det i de aller fleste tilfeller aldri nok konkrete bevis som retten krever for domfellelse, for overgrep skjer innenfor lukkede dører og særlig ovenfor et barn vil det være mindre sjanse for opptak eller andre bevis offeret har sikret seg.. Så uansett om en voldtektsanmeldelse mangler bevis så er det fortsatt overveiende sjanse for at overgrepet allikevel har skjedd, statistisk sett. 

Anonymkode: 953b6...1ab

Ja, det var jo nettopp det jeg skulle frem til. At henleggelse på manglende bevis, ikke er like «bra» som henleggelsesgrunnen «intet straffbart forhold funnet bevist». Derfor jeg skrev at jeg ville vært uhyre skeptisk om henleggelsegrunnen var etter bevisets stilling. 

Anonymkode: 1191f...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har vært sammen en mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av barn og saken ble henlagt. 
Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk, men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole 100% på han…. Jeg har jo kun hans versjon …. Noen ting som kan gjøre meg tryggere?

 

Anonymkode: 901b6...d73

Du må ta medbi betraktning at noen bitre eksdamer anmelder sånn pga de er hevngjerrige fordi forholdet ble slutt. 

Er dette noe han selv har fortalt deg eller har du hørt det fra noen andre?

Om han selv har fortalt så er det nok stor sannsynlighet for at han ikke har gjort noe med jenta. Hadde han hatt noe å skjule så hadde han nok ikke fortalt i utgangspunktet. 

Kommer dette derimot fra noen andre (andre enn eksdama) så bør du være på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan bygge en familie med den innstillingen? Enten stoler man på hverdandre eller ikke. Man får bare ikke barn med noen man ikke stoler på!

Anonymkode: 19624...b24

Jeg ville aldri bygget en familie med en som er anmeldt for noe sånt. For  meg ville det vært en dealbreaker. Om hun velger å fortsette forholdet ville jeg vært ekstremt nøye med å ikke legge til rette for at han kommer i kontakt med barn. (Potensielle offere). Opplevde selv overgrep da jeg var liten og vet hvor ødeleggende det er. Så lenge det er usikkerhet, bør TS være svært forsiktig. 

Anonymkode: ed328...4a2

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fransine skrev (13 minutter siden):

Du må ta medbi betraktning at noen bitre eksdamer anmelder sånn pga de er hevngjerrige fordi forholdet ble slutt. 

Det er ikke veldig utbredt, sånn som reelle overgrep er. 

Sitat

 

Er dette noe han selv har fortalt deg eller har du hørt det fra noen andre?Om han selv har fortalt så er det nok stor sannsynlighet for at han ikke har gjort noe med jenta. Hadde han hatt noe å skjule så hadde han nok ikke fortalt i utgangspunktet. 

 

Manipulatorer opererer på den måten. Forteller først sånn at de får makten over historien og får fremstilt seg uskyldig og sanker sympati, slik at når historien fra andre parter i saken kommer frem så sympatiserer puppet'en til manipulatoren allerede med han. 

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (16 minutter siden):

Du må ta medbi betraktning at noen bitre eksdamer anmelder sånn pga de er hevngjerrige fordi forholdet ble slutt. 

Det tror jeg faktisk ikke på. 

Anonymkode: 54719...6c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg faktisk ikke på. 

Anonymkode: 54719...6c5

Neivel, du vet at folk har blitt straffet for falske voldtektsanmeldelser, og i sånne saker som dette er det den perfekte framgangsmåten for å forhindre samvær mellom far og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Henlagt betyr ikke at det ikke var grunnlag for anmeldelse. Om du har barn, ønsker barn eller har barn i familien ville jeg passet på å aldri latt han være alene med dem. Ikke noen få minutter en gang. 

Anonymkode: ed328...4a2

enig.. Og så tenker jeg det gjerne er en grunn til at kontalten mellom dem er brutt

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...