Gå til innhold

Mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av datter…noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært sammen en mann som har blitt anmeldt av ekskone for misbruk av barn og saken ble henlagt. 
Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk, men jeg er redd jeg aldri vil kunne stole 100% på han…. Jeg har jo kun hans versjon …. Noen ting som kan gjøre meg tryggere?

 

Anonymkode: 901b6...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner du barnet? Hvordan oppfører det seg? 

Anonymkode: f4bc0...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store barn. Men de vil jo engang også få barn…

Anonymkode: 901b6...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. 
Datteren hans er tidlig voksen. Jeg ble kjent med han mens han enda hadde kontakt med henne, men jeg traff henne aldri. Så ble kontakten mellom de brutt. Har kjent han i 2,5 år nå
 

Anonymkode: 901b6...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henlagt betyr ikke at det ikke var grunnlag for anmeldelse. Om du har barn, ønsker barn eller har barn i familien ville jeg passet på å aldri latt han være alene med dem. Ikke noen få minutter en gang. 

Anonymkode: ed328...4a2

  • Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At saker blir henlagt trenger overhodet ikke bety at det er fordi det er en falsk anklage. Mangel på bevis trenger heller ikke bety at det aldri skjedde. Dessuten blir altfor mange saker henlagt på grunn av ressursmangel.

  • Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):


Når saken blir henlagt er det vel ingenting som tyder på misbruk,

Anonymkode: 901b6...d73

FEIL!!!!! 80-90% av alle overgrepsanmeldelser blir henlagt. Pga det politiet kaller manglende ressurser også der det foreligger gode bevis og innrømmelser, og i noen tilfeller henlagt pga det politiet kaller manglende bevis men det er før de i det hele tatt etterforsker saken. Overgrep er alltid vanskelig å bevise fordi det skjer som regel i lukket rom med kun de to partene til stede. Hadde en mann jeg kjente blitt anmeldt for overgrep hadde jeg heller stolt på anmeldelsen enn henleggelsen!!! Hadde ALDRI fortsatt relasjonen,  ALDRI!!! 

Vær ekstra obs om du selv har barn eller venninner med unge barn, slike overgripere jakter bevisst alenemødre og kvinner i alder hvor de typisk har mange venninner med barn for å få lettere tilgang til å misbruke nye barn

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det ville vært en dealbreaker. 

Tvilen på om det har skjedd noe. Eller at han har en så stor konflikt med både ekskone og datter at de anmelder han... Hm. 

Og for å være ærlig, det ville vært sosialt belastende å være sammen med noen som var siktet for noe slikt. Sånt får folk med seg.. 

 

Anonymkode: 98aa3...5c8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Henlagt betyr ikke at det ikke var grunnlag for anmeldelse. Om du har barn, ønsker barn eller har barn i familien ville jeg passet på å aldri latt han være alene med dem. Ikke noen få minutter en gang. 

Anonymkode: ed328...4a2

Hvordan bygge en familie med den innstillingen? Enten stoler man på hverdandre eller ikke. Man får bare ikke barn med noen man ikke stoler på!

Anonymkode: 19624...b24

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Akkurat det ville vært en dealbreaker. 

Tvilen på om det har skjedd noe. Eller at han har en så stor konflikt med både ekskone og datter at de anmelder han... Hm. 

Og for å være ærlig, det ville vært sosialt belastende å være sammen med noen som var siktet for noe slikt. Sånt får folk med seg.. 

 

Anonymkode: 98aa3...5c8

Siktet? Hvor står det?

Anonymkode: 19624...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Siktet? Hvor står det?

Anonymkode: 19624...b24

Mente anmeldt 

Anonymkode: 98aa3...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

FEIL!!!!! 80-90% av alle overgrepsanmeldelser blir henlagt. Pga det politiet kaller manglende ressurser også der det foreligger gode bevis og innrømmelser, og i noen tilfeller henlagt pga det politiet kaller manglende bevis men det er før de i det hele tatt etterforsker saken. Overgrep er alltid vanskelig å bevise fordi det skjer som regel i lukket rom med kun de to partene til stede. Hadde en mann jeg kjente blitt anmeldt for overgrep hadde jeg heller stolt på anmeldelsen enn henleggelsen!!! Hadde ALDRI fortsatt relasjonen,  ALDRI!!! 

Vær ekstra obs om du selv har barn eller venninner med unge barn, slike overgripere jakter bevisst alenemødre og kvinner i alder hvor de typisk har mange venninner med barn for å få lettere tilgang til å misbruke nye barn

Anonymkode: 953b6...1ab

Som mor til en overgrepsutsatt jente(det var ikke faren hennes, men en nær slektning av ham), kan jeg skrive under på hvert eneste ord.

Anonymkode: 735cd...26a

  • Liker 8
  • Hjerte 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ensom ble anmeldt av sin samboer for overgrep mot datter. De flytte fra hverandre. Men nå er de «lykkelig» gift og har dattera under samme tak. Veldig spesielt, spør du meg. Og man kan jo enten tenke seg til 1. Hvem finner på noe slikt om det ikke er sant, og hva slags moral har dette kvinnemennesket 2. Hvilken mann med respekt for seg selv synes at dette er ok dersom det ikke er sant? 3. Hvem tilgir slike ting om det er sant?

Anonymkode: 7bb91...dc9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp ham!

Fram til begynnelsen av sommeren var jeg sammen med en som jeg plutselig fant ut at ble siktet for incest. For å si det slik, jeg gjorde det slutt så fort jeg fikk vite om siktelsen. Uansett om det er reelt eller ikke (har fått bekreftet i ettertid at det faktisk har skjedd) så hadde jeg ikke fortsatt forholdet. Bare det å være anmeldt eller siktet er for meg en skikkelig dealbreaker. 

Anonymkode: fb43f...974

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner ensom ble anmeldt av sin samboer for overgrep mot datter. De flytte fra hverandre. Men nå er de «lykkelig» gift og har dattera under samme tak. Veldig spesielt, spør du meg. Og man kan jo enten tenke seg til 1. Hvem finner på noe slikt om det ikke er sant, og hva slags moral har dette kvinnemennesket 2. Hvilken mann med respekt for seg selv synes at dette er ok dersom det ikke er sant? 3. Hvem tilgir slike ting om det er sant?

Anonymkode: 7bb91...dc9

Det er ikke uvanlig at den andre foresatte tilgir og lukker øynene. Ofte blir den andre foresatte også manipulert til å delta i overgrepene. Det er snakk om hjernevask og en enorm makt over ofrene gjerningspersonen manipulerer, og man holder sammen pga traumebånd og frykt for hva som skjer om man gjør det slutt. Traumebåndet kan sammenlignes med de som ikke kommer seg ut av voldelige forhold, og frykten kan handle om alt fra frykt for vold og mord, til frykt for at gjerningspersonen skal dra en ned i dragsuget om man har blitt manipulert til å bli medskyldig. Desverre vanlig at overgrep og incest går i arv innad familier og i ekteskap der flere vet om det og nettopp fordi de er en del av det enten med direkte skyld eller skyld i å tillate det så er det for risikabelt å bryte ut, litt som å bryte ut fra en farlig sekt

Anonymkode: 953b6...1ab

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer å fortsette forholdet ville jeg bedt om å få se selve anmeldelsen. Da vil du få se svart på hvitt den andres formulering av påstandene.

Hvordan er forholdet hans til exen? 

Anonymkode: 8364a...b19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 5% sjanse for falsk anklage og 95% sjanse for rett anklagd men at datter trekker seg før det blir sak eller at politiet ikke oppretter etterforskning og sak.

Når han ikke har noen kontakt med datteren nå så styrker jo det egentlig mistanken om at anklagen er riktig. Men det blir jo bare vill gjetting. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...