Gå til innhold

Heterofile gadd ikke se romantisk film om to homofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja nå skal vi ha dårlig samvittighet for ikke å ville se en film om homofile. Kanskje vi kan ha internasjonal "kinodugnad" for å vise at vi ikke har fordommer? Får vi sosiale poeng om vi går og ser denne filmen? :hoho:

Jeg vet jo ikke hva den handler om en gang, og går ikke på kino lenger. Når jeg sjekker ut traileren finner jeg at den handler om "lgbt+" som jeg ikke aner hva er.

Dette angår meg ikke rett og slett, jeg kommer aldri til å se den filmen. Og jeg har INGENTING imot homofile.

Anonymkode: 78612...a58

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En romantisk komedie som ikke har noe særlig mer enn romansen er selvsagt uten interesse for de fleste heterofile om den handler om homofil kjærlighet. Brokeback Mountain hadde noe langt mer - ikke minst sensasjonsverdi i en tid da det var uvanlig å fokusere på homofili i main stream-film, og ganske særlig innenfor western-sjangeren.

Anonymkode: 351fe...275

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange filmer som flopper. Kansje de fleste.

Den manglet kanskje en x-faktor som gjør at folk tenker at det er noe de bør se. Tittelen og undertittelen vekker ikke nyssgjerrighet. Plakaten er fantasiløs. Alt plakaten forteller bare at det er to menn. Det er ikke spennende nok 2022.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hørt om filmen før jeg så denne tråden. Og går svært sjelden på kino. 

Anonymkode: f76ac...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lesbisk, men synes at den virker dritkjedelig.. Er jeg homofob da?🤔

Anonymkode: 2b218...651

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er lesbisk, men synes at den virker dritkjedelig.. Er jeg homofob da?🤔

Anonymkode: 2b218...651

Tja, jo. Mulig du slipper unna. Men ikke jeg, siden jeg er hetero. Mulig det hjelper litt at jeg møtte min homokompis til kaffe i dag og har vært på Pride noen ganger? 🤷‍♀️

Anonymkode: f76ac...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gjør vel ofte ikke romantiske komedier det så godt på kino etter korona? Folk går i hovedsak på kino for det som krever stort lerret, de mer episke filmene.

Jeg har sett Bros, synes den var artig, bedre enn jeg trodde da jeg leste om den. Men hadde ikke valgt den om den ikke var del av et arrangement. Den gir en god beskrivelse av woke-samfunnet og politisk korrekthet, det var ganske spot on.

Anonymkode: 6985a...51e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den når den kommer på tv eller Netflix. 

Anonymkode: f76ac...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (På 4.10.2022 den 19.32):

Jeg er hetero og har sett Brokeback Mountain

Samme her.

Fantastisk film.

Kanskje beste kjærlighetshistorie på film jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke se, fordi jeg generelt ikke liker romcom sjangeren med visse spesifikke unntak. Og tror ikke dette er noen «Chasing Amy» akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2022 at 6:48 PM, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/9zKxeE/billy-eichner-om-bros-flopp-streite-moette-ikke-opp
 

Jaha?» Unik og ekstra mektig» å se denne historien? 
FORDI det er en film om homofile da? Eller pga handlingen? 
 

Akkurat hvorfor skulle en film om homofil kjærlighet nødvendigvis tiltrekke seg et stort publikum av heterofile? Jeg for min del pleier å være opptatt av handlingen i en film, ikke hvilke kjønn som spiller i filmen. 
 

 Tanker??

Anonymkode: 6ad58...f2d

Hadde ikke giddet sett sånt kliss om det så handlet om to heterofile. Aah! Det finnes tusen sånne filmer allerede?! De har jeg ikke sett!
Anmelderen jager seg opp som om det pågikk etnisk rensing. Man må ikke hate homoser fordi om man ikke bryr seg videre om dem. Jeg har ikke noe imot mennesker eller skeives rett til ditten og datten. Kun om jeg bare hadde hatt to valg med pistolen rettet mot tinningen, hadde jeg uanstrengt valgt overvekt av heterofile enn overvekt av homofile på jorda. Artens overlevelse. Siden det heldigvis ikke bare er to valgmuligheter tilgjengelig, så velger jeg å drite i homsefilmer så lenge jeg lever vel vitende om at ingen dør av den grunn.

Anonymkode: f7032...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vil heller sånn at sjangeren romantisk-komedie har et mer begrensa publikum i utgangspunktet.

Det er en film jeg nok gjerne kunne sett - men da en sløv søndag under ullpledd, med strikketøy i hevdene i sofakroken hjemme.

Folk har nye vaner pga covid, kino generelt er ikke kommet opp på besøkstall en hadde. (Og mange unngår ennå folkemengder hvor en deler samme luft over tid).

Det er nedgangstider, vel så mye i USA som her. Kino er luksusgode som blir kuttet når folk ikke har råd til bensin og strøm.

For ikke å snakke om hvor dyre kinobilletter er blitt! Da prioriterer en å kun se filmer som virkelig gjør seg på et stort lerret.

Mao mange faktorer som taler imot denne filmen, i denne sjangeren akkurat - som har fint lite med at hovedrollene er homofil kjærlighet.

Dessuten - selv om jeg innimellom koser meg med romantiske-komedier, så må jeg si beskrivelsen av historien i denne virker nokså platt… Kanskje er filmen bedre når en ser den, men markedsføringen har i så fall feila.

Skal en promotere film på bakgrunn av ‘homofil kjærlighet’ som tema, så må det være noe mer dybde der, som utfordrer eller informerer en som seer - nok å tema å ta av liksom?

’Arbeidsnarkoman hovedperson tror ikke på kjærligheten, før plutselig den rette ramler inn i livet’ - er ærlig talt en nokså oppbrukt greie.

Anonymkode: 326db...32d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla

Skam sesong 3 fikk jo god mottakelse, også blant gutter og menn.

Romantiske filmer er generelt sett ikke så populære blant gutter og menn, men er det kvalitet på produktet så funker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke hørt om denne filmen før jeg leste denne tråden. Han tenkte vel at filmen trengte litt publisitet så han kom med en latterlig uttalelse. Det er min teori.

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En romantisk komedie som ikke har noe særlig mer enn romansen er selvsagt uten interesse for de fleste heterofile om den handler om homofil kjærlighet. Brokeback Mountain hadde noe langt mer - ikke minst sensasjonsverdi i en tid da det var uvanlig å fokusere på homofili i main stream-film, og ganske særlig innenfor western-sjangeren.

Anonymkode: 351fe...275

det spiller vel ingen rolle om en film handler om kjærlighet mellom to heterofile. Eller om den handler om kjærlighet mellom to homofile. Eller to lesbiske. 

det eksisterer sikkert ett par millioner sånne filmer fra før, og de er vel ikke særlig "spennende" noen av dem...  

Anonymkode: 027c6...684

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 19.58):

Bryr me'kje...

Anonymkode: 3d7b1...ec0

Vagver? 

Anonymkode: e43f9...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man drar homofob- kortet fordi filmen trakk færre besøkende enn forventet, så blir det regelrett pinlig. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en islamsk film for muslimer. Det fenger ikke alle. 

Anonymkode: ddc59...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...