Gå til innhold

Heterofile gadd ikke se romantisk film om to homofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

"brokeback mountain" var jo selvfølgelig en utrolig bra film da. Filmer med homofil kjærlighet i hovedsetet kan jo være noe se på det også. Men dette betyr ikke at ALLE filmer angående homofile forhold er noe å se på.

med sånne søppel-artikler så forsøker vel avisen å gi inntrykk av at seerne boikottet filmen bare på grunn av temaet for filmen. Uten å bry seg om at manus og replikker var temmelig labert, skuespillerne så som så, og helt elendig handling. 

Anonymkode: 027c6...684

Nå er det en av hovedskuespillerene som uttaler seg da, så det har vel mindre med avisen å gjøre, og mer med skuespilleren som klager på at filmen hans floppet.

Anonymkode: 6ad58...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsket brokeback mountain, tørk ikke tårer uten hansker, angels of Amerika. Gidder ikke se en romantisk film om to homofile menn. Det er ikke nok.tio å trekke meg. Det må mer handling til. Skal jeg se en ren romcom, så må jeg kunne "forelske" meg litt i en av karakterene og siden jeg er hetero så blir ikke det en romcom med homofile. Jeg er vel heller ikke målgruppen???

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

"brokeback mountain" var jo selvfølgelig en utrolig bra film da. Filmer med homofil kjærlighet i hovedsetet kan jo være noe se på det også. Men dette betyr ikke at ALLE filmer angående homofile forhold er noe å se på.

med sånne søppel-artikler så forsøker vel avisen å gi inntrykk av at seerne boikottet filmen bare på grunn av temaet for filmen. Uten å bry seg om at manus og replikker var temmelig labert, skuespillerne så som så, og helt elendig handling. 

Anonymkode: 027c6...684

Nei, det må jo være en god film. Det er jo ikke slik at enhver film som kommer på kino gjør det så veldig bra; ikke alle kan være på topp i seertall.

Jeg har ikke sett "Bros", men av det jeg leser i VG-artikkelen hørtes ikke filmhandlingen så veldig spennende ut. Så om publikum ikke løper til kinoen for å se den, kan det like gjerne handle om at det i dag ikke lenger er nok at filmen handler om homofile, det må også være en interessant historie med interessante skuespillere for at det virkelig skal fenge det større publikum.

Anonymkode: 952de...fcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blar over ALT av rom com. Er så drita lei. Vi kjenner storyen. 

Anonymkode: f76ac...eef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bondevett skrev (2 minutter siden):

Elsket brokeback mountain, tørk ikke tårer uten hansker, angels of Amerika. Gidder ikke se en romantisk film om to homofile menn. Det er ikke nok.tio å trekke meg. Det må mer handling til. Skal jeg se en ren romcom, så må jeg kunne "forelske" meg litt i en av karakterene og siden jeg er hetero så blir ikke det en romcom med homofile. Jeg er vel heller ikke målgruppen???

Jo, alle er målgruppen her. For de homofile alene kan ikke skape en box office hit på kino, det må det flere folk til for å gjøre. 

Anonymkode: 6ad58...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå er det en av hovedskuespillerene som uttaler seg da, så det har vel mindre med avisen å gjøre, og mer med skuespilleren som klager på at filmen hans floppet.

Anonymkode: 6ad58...f2d

Skuespilleren har også skrevet manuset, så da er han nok ekstra skuffet.

Anonymkode: 952de...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skuespilleren har også skrevet manuset, så da er han nok ekstra skuffet.

Anonymkode: 952de...fcb

Ja buhu. Rett i offerrollen. 

Anonymkode: f76ac...eef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streite mennesker dukket ikke opp. Må man krysse av for legning når man bestiller kinobillett i USA?

Anonymkode: 8f4b8...70a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker romantiske komedier og noen romantiske drama, men en film som omhandler kjærlighet mellom to av samme kjønn er ikke noe jeg selv kjenner meg igjen i. Derfor appellerer ikke den slags film til meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at skuespilleren i denne filmen, Billy Eichner, sier at de streite ikke gadd å se filmen hans, så lurer jeg på hvordan han kan vite legningen til de som faktisk gikk på kino og så filmen; var alle sammen homofile eller skeive?

Anonymkode: 952de...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (29 minutter siden):

Han er gay i virkeligheten, så det er nok av egen interesse at han ønsker å se seg selv representert på storskjermen.

Det forskjell på å ikke se en film fordi man har interesse for film og å boikotte fordi det er homofile eller mørkhudede det handler om. Hvis man vanligvis er veldig fan av Marvel sitt univers men nekter å si Wakanda Forever fordi det handler om afrikanere så er man selvsagt rasist.

Javel, ja...  Han høster sikker mye "sympati" med slike "hot-takes" :fnise:

Det var jo ikke snakk om noen  boykØting , men at man bare måtte se den kun FORDI den handlet om Afrika, og/eller at det var så mange svarte med i den :sprettoy:   På samme måte som noen nå mener at man "må" se denne filmen, fordi det er homofile med i den... Det er jo totalt Gale-Mathiaz, og man må jo spørre seg hva som feiler folk som kommer med slike uttalelser... 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

ja, nei dette er jo det aller, aller, aller verste man kan være i dag. Verre en rasist. Så best å ikke være det.

Anonymkode: 6ad58...f2d

Jeg har bestilt billetter jeg, altså ... Dont shame me, plzUuuu!  :redd:

Edith Er det egentlig noen "romcoms" som har gjort det stort de siste 20 årene? :klo:   Tror siste jeg så som var morsom var "Alle Elsker Mary", eller noe slikt :vetikke:

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV

Problemet er nok promoteringen av filmen, folk vil ikke se en film bare fordi det er på moten å sparke inn vidåpne dører og bejuble alt som er homofilt. Det at folk er lei alt pride-maset betyr ikke at de er homofober, bare at de er lei. Dessuten suger romantisk komedie balle — og nå bokstavelig talt.
 

God‘s Own Country er forresten eksempel på film med homofili som del av temaet, som fikk veldig bra besøkstall på kino. Nydelig filmet, sterk miljøskildring og på toppen av dette en kjærlighetshistorie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sett filmen, og har ikke planer om å se den heller vil jeg tro. Ikke lest om den så er ikke helt sikker på hva storyen er. Men jeg ser aldri filmer som betegnes som kjærlighetsfilmer, stort sett finner jeg disse kjedelige. Har ingenting med homofil/heterofil å gjøre. Men om man liker kjærlighetsfilmer, så vil jeg tro at mange vil se filmer de kan identifisere seg med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg kan gjerne se filmer om homofile selv om jeg ikke er det selv og det høres ganske merkelig ut at man ikke kan det med begrunnelse i at man er heterofil.

Jeg har sett Brokeback mountain, The L word, Call me by your name osv og ser ikke helt at en kjærlighetshistorie skal være noe annerledes kun fordi den ikke handler om en mann og en kvinne. Jeg blir like berørt uansett og elsket Call me by your name for eksempel.

Jeg kjøper ikke begrunnelsen "jeg skjønner det ikke" i hvert fall og det er i mine øyne ganske homofobt å si det.

Usikker på hvorfor denne ikke ble sett av flere heterofile, men det kan være flere grunner enn at de ikke vil se den.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heterofili har blitt trykket lengre og hardere i trynet på deg. Det burde også ta seg en lang pause. 

Anonymkode: c1794...b66

La oss ta en pause fra normalen da. La galskapen lenge leve, er det dét du mener? Pride har gått altfor langt og gir avsmak!

Anonymkode: 196cf...a64

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om denne filmen engang... Kanskje om de brukte mer penger på reklame før filmen kom ut, og ikke " ingen vil se denne!" reklame, så hadde flere hørt om og flere sett den. Det er også oktober og snart Halloween, og folk vil ha skrekkfilmer ikke romantiske komedier.

Anonymkode: 05f7b...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det litt som en film for en spesiell målgruppe.  Jeg hopper for eksempel over filmer/serier hvor ingen av skuespillerne er hvite, og det har ikke noe med rasisme, men jeg klarer ikke å identifisere meg med rollene.  Jeg hopper også over spacefilmer og skrekkfilmer. Har hoppet over franske og italienske filmer etter at et par filmers sjanger ikke passet meg. Enkelte skuespilleres filmer hopper jeg også over, så er de med så er det nok for meg å skru av tv/ikke gå på kino. Så hvis hovedpoenget en film er å bare vise homofil kjærlighet, så kan jeg lett droppe ned, den må ha litt mer å by på.  Jeg er ikke superkresen, jeg sluker mange av de verste klisjejulefilmene før jul (selv om de er utålelig forutsigbare), men jeg gjør det for julestemning mens jeg pynter til jul…

Anonymkode: 370ef...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...