Gå til innhold

Besøk hos par som alltid skal skryte om forholdet dems

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venner som vet at jeg sliter psykisk når det kommer til å finne kjæreste osv, pågrunn av sosial angst og andre problemer.

Men vær gang jeg drar på besøk til et spesielt venne par som er ilag... Så er det alltid snakk om hvor godt det er å ha noen å være glad i, å være elsket osv. 

Står og kysser hverandre, ligger inntil hverandre og alt anne.

Jeg vet iallefall at om jeg kjenner noen som sliter psykisk, så hadde jeg ikke gjort ting som hadde fått dem til å få seg til å føle sjalu.

Kan hende jeg overreagerer, men dem vet veldig godt hvordan jeg føler det.

Hva tenker dere?

Anonymkode: dc0ab...c89

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man glad i hverandre er det naturlig for mange å være fysisk nær og kysse og klemme. Det er nok ikke noe de gjør fordi du er der. 

Sannsynligvis er samtalene også helt normale, det er bare du som legger ekstra merke til det fordi det er sårt. 

Du kan spør omdere kan prøve å unngå disse temaene når dere er sammen (men om du er veldig sensitiv så vil du kanskje tolke mange av samtalene som vanskelige, og det vil begrense samtaleflyten mye), men du kan ikke si at de ikke skal kysse hverandre. 

Anonymkode: 3649f...ea5

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 87391...ff3

Skrevet

Så kleint og taktløst av dem!😬

Anonymkode: 94c72...327

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 12.40):

Er man glad i hverandre er det naturlig for mange å være fysisk nær og kysse og klemme. Det er nok ikke noe de gjør fordi du er der. 

Sannsynligvis er samtalene også helt normale, det er bare du som legger ekstra merke til det fordi det er sårt. 

Du kan spør omdere kan prøve å unngå disse temaene når dere er sammen (men om du er veldig sensitiv så vil du kanskje tolke mange av samtalene som vanskelige, og det vil begrense samtaleflyten mye), men du kan ikke si at de ikke skal kysse hverandre. 

Om de ikke er 16 år så er det ikke normalt å drive på sånn fremfor andre. De prater kanskje med babystemme til hverandre også? 😂😂😂 Nei! Desse hadde jeg unngått.

Anonymkode: c49cf...7fa

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at det er taktløst av dem når de vet dette er et sårt punkt for deg. De kunne prøvd å ta litt hensyn, men det er slett ikke sikkert at de tenker over hvordan det de gjør og sier oppleves for deg. 

Men det er ikke alltid er så lett å vite hva man kan si heller. Kan man snakke om jobben sin til en venninne som er ufør eller arbeidsledig, hvis man vet det er er sårt punkt? Kan man snakke om ferien man skal på til en venninne som ikke har råd til å dra på ferie? Skal de som har barn «gjemme bort» ungene sine eller aldri snakke om dem til venner som er ufrivillig barnløse? Det blir plutselig veldig vanskelig.

Man bør prøve å ta litt hensyn, men jeg vil i alle fall at mine venner skal kunne føle at de kan være seg selv og snakke om alt, uten at de må «gjemme bort» deler av livene sine for å skjerme meg. 

Anonymkode: c0991...407

• Liker 3
Skrevet

Skjønner godt at det er ubehagelig for deg, og at du ønsker at de skulle tatt mer hensyn. Men du virker klar over at de er sånn, og det er da litt rart at de skal endte væremåte fordi du kommer innom. Akkurat slik som de godtar deg med dine problemer, så bør du jobbe med å akseptere de som par. 

Anonymkode: 71152...000

Skrevet

Her må du jobbe med deg selv og din sjalusi. Hev deg over de. 
Vet de at du sliter med å få kjæreste og det er sårt for deg? 
Kanskje venninnen din sliter selv, og skal vise deg at; jeg har hvertfall kjæreste? 
Du kommer nok til å finne deg en bra mann du også. Hev deg over det og jobb led deg selv 

Anonymkode: 4e06d...004

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 11.23):

Jeg har venner som vet at jeg sliter psykisk når det kommer til å finne kjæreste osv, pågrunn av sosial angst og andre problemer.

Men vær gang jeg drar på besøk til et spesielt venne par som er ilag... Så er det alltid snakk om hvor godt det er å ha noen å være glad i, å være elsket osv. 

Jeg vet iallefall at om jeg kjenner noen som sliter psykisk, så hadde jeg ikke gjort ting som hadde fått dem til å få seg til å føle sjalu.

Hva tenker dere?

Det gjør vondt for deg at de kysser og koser og klemmer? Altså, ja det er kleint og flaut, men vondt

Det er mange mennesker i verden som er glade i hverandre, bruk heller det til noe som er bra. Som feks å bli glad av det. 

Du skriver du har angst og andre problemer som grunn til at du tenker sånn. Men snu på det, begynn å bli glad i stedet. Hva GJØR deg glad da? Det motsatte? Når folk er ensomme og triste? Eller blir du trist da også?

Anonymkode: e4378...e6e

Skrevet

Sånn helt ærlig så tenker jeg som regel at de som flasher slikt kanskje ikke har så gode forhold som de vil verden skal tro. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 11.23):

Hva tenker dere?

Jeg vil gå så langt å si at dette er skikkelig stygt gjort. Og hvem som står og kysser og skryter av forholdet foran andre i voksen alder? En ting er å gi den partneren noen gode ord foran andre, men dette var rart. Jeg har samboer og oppfører oss ikke sånn. De som er mest opptatt av å vise verden hvor fantastisk de har det er de som sliter mest i forholdet. 

Anonymkode: b8e09...ec2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gjør vondt for deg at de kysser og koser og klemmer? Altså, ja det er kleint og flaut, men vondt

Det er mange mennesker i verden som er glade i hverandre, bruk heller det til noe som er bra. Som feks å bli glad av det. 

Du skriver du har angst og andre problemer som grunn til at du tenker sånn. Men snu på det, begynn å bli glad i stedet. Hva GJØR deg glad da? Det motsatte? Når folk er ensomme og triste? Eller blir du trist da også?

Tror det kan gjøre vondt når en singel dame med angst får høre at det er såååå godt å ha noen å være glad i. Alvorlig talt, snakk om å gni det inn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror det kan gjøre vondt når en singel dame med angst får høre at det er såååå godt å ha noen å være glad i. Alvorlig talt, snakk om å gni det inn. 

Men glede er jo en del av livet. Når man går rundt i verden ser man glade barn og voksne som har det fint. Jeg tror på at man kan prøve å jobbe med det, om man synes det er tungt å se på at andre har det bra. Kanskje man kan prøve å leve seg litt inn i det og være glad for at de har det bra. Har alltid tenkt at det er den enkleste veien til glede om man kan glede seg over at andre har det fint. Om man er lei seg for at andre har det fint, så vil man da leve et liv preget av en stor tristhet, fordi det vil alltid være noen som smiler, ler eller klemmer en annen. 

Selv om man har angst, så kan man ikke forvente at verden skal bøye seg og forme seg etter ens behov. Man må tilpasse seg det man ikke kan kontrollere. Glade mennesker viser at de er glade, og forelskede mennesker gir klemmer og sier fine ting til hverandre.

Det er jo litt annerledes om man er gode venner og vet at den ene tar det tungt når man gir klemmer, da kan man kanskje kontrollere seg litt. Men skal da de glade menneskene, ikke vise følelsene sine fordi det gjør en annen person lei seg?  Kanskje en mellomvei hadde vært fint da, og ikke råkline eller ligge i skje. Men man kan kanskje stille seg litt inn på den som har det tungt, og så kan man prøve å muntre opp litt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men glede er jo en del av livet. Når man går rundt i verden ser man glade barn og voksne som har det fint. Jeg tror på at man kan prøve å jobbe med det, om man synes det er tungt å se på at andre har det bra.

Det høres ikke ut som om greia er at de har det bra. Folk som har det bra har overskudd til å se andre og gi dem oppmerksomhet. Men disse virker jo mest selvopptatt og opptatt av å skryte av forholdet sitt. Man har ikke behov for å konstant snakke om forholdet til andre om man virkelig har det bra sammen.

Anonymkode: 6d54d...b32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så kleint og taktløst av dem!😬

Anonymkode: 94c72...327

ja, enig

Skrevet

men liksom hvis noen gjør sånt bare be dem gå! det hadde jeg gjort ass!

Skrevet

Om du sliter mye, så vil dating og kjæreste, dumping ect, gjøre det verre. Så du bør jo være glad du ikke dater, du har nok med deg selv.

Overdrevent kjærlige kjærestepar er enten koselig, eller tipper over til kleint.

Å bli sur, sint, bitter og sjalu, er ikke friske tanker.

Anonymkode: 36f3a...c1a

Skrevet

Det er mulig du er litt overfølsom, men hvis det faktisk er som du sier, at de kommenterer det så å si hver eneste gang du besøker dem, da virker de litt spesielle. Jeg kjenner ingen par som gjør det, og har heller aldri gjort det selv. Det er en ting hvis man kommer inn på den typen tema en eller annen gang, og det er naturlig å si det i den sammenhengen, men hele tiden? 

Som en annen her sa, man har sjelden behov for å snakke om det hele tiden hvis det virkelig er sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2022 den 12.40):

Det er ikke normalt å kysse og klemme i selskap med kun en annen person til stede. Det er både uhøflig og det er påtrengende, fordi tredjemann ikke har noen andre å snakke med eller se på. Det ville vært noe annet med flere til stede, da kan de andre underholde hverandre og la paret kose i fred. 
Så om det bare er en eller flere til stede utgjør en stor forskjell.

Dette bør du ab..ea5 notere deg, det er spesielt at voksne personer ikke har fått med seg dette. 

Anonymkode: a6988...216

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...