Gå til innhold

Hva har kvinner som kan oppnå vaginal orgasme til felles?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Innimellom er det fascinerende hvor mye du skriver og tilsynelatende vet uten å egentlig vite så mye. Med riktig stimuli så kommer jeg også uten å være kåt. Setter jeg dusjstrålen mot klitoris er jeg garantert orgasme helt uten å ha vært kåt i løpet av prosessen, det er bare en fysiologisk reaksjon kroppen har på en spesifikk stimulering. Orgasmen må ikke være så skjør som du hele tiden føler for å påpeke.

Anonymkode: 486de...87e

Oiijj, vet jeg for mye? Hvis du får orgasme uten ereksjon er du en blandt millioner, du er iallefall langt unna majoriten som det går ann å bli.. Orgasmen er fremdeles skjør for andre selv om den ikke er skjør for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så det du sier er at dersom man er i et langvarig forhold og ikke har lykkes med vaginale orgasmer så skal hun etablere relasjon til en elsker, som får til dette ? Og man skal fremdeles være i forholdet. Altså hun får hjelp av en annen og hennes partner er trofast? 

Anonymkode: 17750...8bc

Nei, det skjer evt. ved et brudd.. Det gir endringer.. Men de må fremdeles ha rette innstilling og en enklere utgave av en mann enn den forrige.. Ingen utro tanker her i gården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere i tråden snakker om vaginal orgasme - mener dere da en orgasme helt uten stimuli på klitoris?

Jeg får klitorisorgasmer, men jeg får også det jeg opplever som vaginale orgasmer. De kommer når jeg stimulerer g-punkt området og er dyyyype og intense. Men uansett hvor mye jeg holder på så får jeg ikke disse orgasmene uten iallefall litt hjelp fra klitorisstimulering.
 

Anonymkode: e0a40...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Innimellom er det fascinerende hvor mye du skriver og tilsynelatende vet uten å egentlig vite så mye. Med riktig stimuli så kommer jeg også uten å være kåt. Setter jeg dusjstrålen mot klitoris er jeg garantert orgasme helt uten å ha vært kåt i løpet av prosessen, det er bare en fysiologisk reaksjon kroppen har på en spesifikk stimulering. Orgasmen må ikke være så skjør som du hele tiden føler for å påpeke.

Anonymkode: 486de...87e

Så godt formulert, der traff du spikeren på hodet! 👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 79f15...083

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De vi har oss med henger ikke på KG 

Anonymkode: 33437...94f

Dagens gullkorn😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 20% peniser er større enn snittet. Teorien er at bare 20% kvinner oppnår vaginal orgasme. Feil, alle kvinner kan oppnå det med riktig type stimulering 

Anonymkode: fbdbc...9e6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, synes det er så trist at jeg ikke får det til. Merker jo at partneren min ønsker at jeg skal få det. Har klart det hele to ganger på 7 år og han prøver hele tiden å gjenskape det.

Anonymkode: ca56f...5b7

Noe som igjen bare skaper stress og press for deg, og i verste fall at du ender opp med å fake, fordi du vil slippe å se skuffelsen hans gang etter gang, og å slippe å føle at du ikke strekker til i hans øyne 💙  

Jeg elsker mine klitorisorgasmer og har ingen interesse av å jobbe meg spent ihjel for å få vaginale orgasmer. Jeg har aldri vært 5 % i nærheten av vaginal orgasme engang, selv om mannen min og jeg har mye sex 😅  Man må få en partner som aksepterer hvordan man er i senga. Mannen min simpelthen elsker å gi meg oralsex og jager meg rundt i senga, og heldigvis kunne han ikke ha brydd seg mindre om at jeg ikke kan få vaginale orgasmer.

Og folk som TS, som forsøker å påføre kvinner skyld og skam fordi de ikke får vaginale orgasmer, og som forsøker å klassifisere dem som seksuelt uinteressert og utrente, altså sånne folk fortjener å være enslige for alltid.

Anonymkode: a17f6...cbe

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere som oppnår vaginal orgasme, hva er deres mening?

Er dere i betre fysisk form?

Er dere mer friske mentalt?

Tenker dere mer på sex i løpet av dagen?

Er dere over gjennomsnittet mer interessert i sex?

Jeg nekter å tro at disse tallene er skrivet i stein - dvs. at 70 - 80% av kvinner ikke kan oppnå vaginal orgasme. Det må være noe annet som forklarer dette gapet.

I følge en TED forelesning kom det frem at kvinner som oppnår vaginal orgasme hadde kortere avstand mellom klitoris og vaginal vegg (vaginal wall). Hvis det er tilfelle, da kan ein tippe seg frem til at dette har med muskelatur å gjøre. Dvs. at slappe utrente muskler er hindring til å oppnå denne type orgasme.

Hva synes dere ? Gjerne kom med innvendinger :) 

 

 

Anonymkode: 99620...309

Jet tror det er flere som gjør at kvinna får vaginal orgasme. Hun må bli veldig kåt og være avslappet og sikker i sexen. Så er det viktigste at pikken treffe øvre del i vagina. Det kan jeg få til om jeg bruker rett  stilling i sexen. Jeg har prøvd og det fungerer men ikke hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hverken trent, i god form, tenker ikke noe særlig på sex og er heller ikke veldig seksuelt aktiv. Helt normalt til å være gift småbarnsmor.

 

Jeg får det bare til. Men det skal sies at min første vaginale orgasme helt uten stimulering av klitoris skjedde sammen med min mann for 5 år siden, altså da jeg var 27 år. Før det så måtte jeg ha hjelp av klitorisstimuli, me det var likevel klar forskjell på med og uten vaginal stimuli.

 

Nå kan jeg komme kun ved hjelp av penis eller dildo, men jeg har ikke et godt svar på hvorfor det plutselig utviklet seg til å bli sånn. Det har ihvertfall ingenting med teoriene til TS å gjøre. 

Anonymkode: 835fa...c3a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne her som så og si aldri trener og jeg har bipolar lidelse, men har ikke noe problem med å oppnå vaginal orgasme. Tenker svært lite på sex. Så den teorien slår i hvert fall sprekker her🤷‍♀️

Endret av Wilma89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løst lest over svarene her, og samtlige forbinder vaginal orgasme med penetrering av noe slag. Altså at de enten får orgasme under sex, eller annen stimuli i vagina. 
Men det er ikke riktig, det er fult mulig å få vaginal orgasme ved stimuli av klitoris, og jeg er temmelig sikker på at man her inne får det uten å vite om det. Hvor kjennes orgasmen, stråler den ut fra klitoris eller kjenner du den inne i skjeden? 
Det jeg kaller klitorisorgasme stråler fra klitoris, vaginal kjenner som tidligere sagt i skjeden. Det skal ikke mer enn en liten google runde til for å lese om dette. 
Kvinner kan få flere typer orgasmer. 

Anonymkode: ab31d...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

 

I følge en TED forelesning kom det frem at kvinner som oppnår vaginal orgasme hadde kortere avstand mellom klitoris og vaginal vegg (vaginal wall). Hvis det er tilfelle, da kan ein tippe seg frem til at dette har med muskelatur å gjøre. Dvs. at slappe utrente muskler er hindring til å oppnå denne type orgasme.

 

 

Anonymkode: 99620...309

Dette er en logisk kortslutning. Dersom det handler om anatomi og hva som ligger nær hverandre er det ingen grunn til å trekke inn muskulatur. Enten er det kort nok avstand eller ikke. På meg virker det som om det viktigste her er å finne en eller annen måte å skylde på kvinnen på. 

For meg løsnet det da jeg fikk en kjæreste med litt grov pikk, i tidlig tjueåra. (Har også lest undersøkelser som peker i retning av at kvinner som får vaginal orgasme er mer opptatt av penisstørrelse enn de som ikke får det.) Etter dette forholdet har jeg stort sett fått vaginal orgasme med de aller fleste, også de med mindre penis enn han som satte det i gang. Og nei, den må ikke være enorm, gjennomsnittstykkelse (12 cm) holder i massevis, går nok med litt mindre også. 

Anonymkode: 30086...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har løst lest over svarene her, og samtlige forbinder vaginal orgasme med penetrering av noe slag. Altså at de enten får orgasme under sex, eller annen stimuli i vagina. 
Men det er ikke riktig, det er fult mulig å få vaginal orgasme ved stimuli av klitoris, og jeg er temmelig sikker på at man her inne får det uten å vite om det. Hvor kjennes orgasmen, stråler den ut fra klitoris eller kjenner du den inne i skjeden? 
Det jeg kaller klitorisorgasme stråler fra klitoris, vaginal kjenner som tidligere sagt i skjeden. Det skal ikke mer enn en liten google runde til for å lese om dette. 
Kvinner kan få flere typer orgasmer. 

Anonymkode: ab31d...478

Vil tro at når de fleste sier vaginal orgasme så mener de orgasme kun ved stimulering av g-punktet i skjeden.

Anonymkode: 835fa...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere som oppnår vaginal orgasme, hva er deres mening?

Er dere i betre fysisk form?

Er dere mer friske mentalt?

Tenker dere mer på sex i løpet av dagen?

Er dere over gjennomsnittet mer interessert i sex?

Jeg nekter å tro at disse tallene er skrivet i stein - dvs. at 70 - 80% av kvinner ikke kan oppnå vaginal orgasme. Det må være noe annet som forklarer dette gapet.

I følge en TED forelesning kom det frem at kvinner som oppnår vaginal orgasme hadde kortere avstand mellom klitoris og vaginal vegg (vaginal wall). Hvis det er tilfelle, da kan ein tippe seg frem til at dette har med muskelatur å gjøre. Dvs. at slappe utrente muskler er hindring til å oppnå denne type orgasme.

Hva synes dere ? Gjerne kom med innvendinger :) 

 

 

Anonymkode: 99620...309

Det første de sa på TEDtalken om plassering av klitoris er riktig.

Men hvor kom kegeløvelser inn i dette?

Om det stemmer burde jo en haug fått vaginale orgasmer i barseltiden. Det tilsier statistikken ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har løst lest over svarene her, og samtlige forbinder vaginal orgasme med penetrering av noe slag. Altså at de enten får orgasme under sex, eller annen stimuli i vagina. 
Men det er ikke riktig, det er fult mulig å få vaginal orgasme ved stimuli av klitoris, og jeg er temmelig sikker på at man her inne får det uten å vite om det. Hvor kjennes orgasmen, stråler den ut fra klitoris eller kjenner du den inne i skjeden? 
Det jeg kaller klitorisorgasme stråler fra klitoris, vaginal kjenner som tidligere sagt i skjeden. Det skal ikke mer enn en liten google runde til for å lese om dette. 
Kvinner kan få flere typer orgasmer. 

Anonymkode: ab31d...478

Jeg kaller alle orgasmer for klitorisorgasmer fordi alle ER klitoris.

Men vaginal orgasme er vel det man sikter til når noe er inni skjeden og man ikke stimulerer klitoris utenpå. (?).

Det er jo fortsatt en klitorisorgasme, men særlig menn henger seg opp i det vaginale fordi deres pikk er involvert - og det er viktig for endel menn. 
 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hvorfor er alt bestandig avhengig av mannen? Er kvinner bare hjelpesløse rekvisitter som ikke er i stand til å påvirke hvor bra sex er?

Anonymkode: b0e2c...61e

Jo det kan vi, men sex er et samspill, og en dårlig elsker er en som ikke samspiller. Det kan faktisk ikke vi kvinner bare fikse. 

Anonymkode: 11a41...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro at denne tråden er blitt så lang, svaret står jo i tittelen. 

 

Hva har kvinner som kan oppnå vaginal orgasme til felles?

Vi oppnår vaginal orgasme. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliek54 skrev (3 timer siden):

Jet tror det er flere som gjør at kvinna får vaginal orgasme. Hun må bli veldig kåt og være avslappet og sikker i sexen. Så er det viktigste at pikken treffe øvre del i vagina. Det kan jeg få til om jeg bruker rett  stilling i sexen. Jeg har prøvd og det fungerer men ikke hver gang. 

 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vil tro at når de fleste sier vaginal orgasme så mener de orgasme kun ved stimulering av g-punktet i skjeden.

Anonymkode: 835fa...c3a

Dere forutsetter begge to at alle kvinner har G-punkt. Jeg har ikke det. Jeg får vaginal orgasme ved hjelp av at jeg klemmer musklene i skjeden. Vanligvis ved at det er en penis i vagina som jeg klemmer rundt. Siden jeg har følelse i hele skjeden, er det en fordel at penisen er lang og tynn. Men jeg har også oppnådd vaginal orgasme kun ved å klemme skjedemusklene, uten å ha noe å klemme rundt. Altså når jeg bare bruker skjedemusklene uten å stimulere klitoris eller putte noe i vagina.

Anonymkode: 79f15...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Det er moro at denne tråden er blitt så lang, svaret står jo i tittelen. 

 

Hva har kvinner som kan oppnå vaginal orgasme til felles?

Vi oppnår vaginal orgasme. 

😂 Jeg trodde du skulle skrive: «Vi har vagina»

Anonymkode: 79f15...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...