Gå til innhold

Hvorfor er folk så redd for å gå gjennom kirkegården om natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lol, hva tror du skal skje liksom? Zombier 😂

Nei, vær heller redd for å gå gjennom de verste bakgatene i by'n, hvor du kan bli ranet og/eller voldtatt. Ingenting slikt skjer på kirkegården. Der er det trygt 🙂 Zombier finnes ikke. Spøkelser finnes ikke. Ransmenn og voldtektsmenn. DE finnes!

Anonymkode: 89c31...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg bodde i byen så var jeg redd fordi det var mange gjemmesteder der, vanskelig å få øye på mennesker som ikke hadde noe godt for seg. Og dem fantes det en del av i det strøket. Nå bor jeg på landet, og her finnes det få slike elementer, så finnes ikke redd her. Faktisk så gikk jeg inn på kirkegården veldig sent for å fotografere fullmånen bak kirkespiret. Står der i min egen lille fotoboble, og legger plutselig merke til at det stiger damp opp fra et gravsted rett ved meg. Det var ikke mer spennende enn at de tinte jorda for å skulle grave en ny grav. Ble ikke redd da heller, det var faktisk ganske fasinerende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vetatjegikkevet

Fordi det er den mørkeste og mest øde delen av min vei hjem fra byen. Helt klart der det er lettest å overfalle noen uten å bli forstyrret av hverken folk eller spøkelser.

Men fra avsporing til alvor, så tipper jeg at det sitter noe tillært fra historier og film som trigger skrekkfølelsen ubevisst selv om man ikke finnes overtroisk. Det sagt, så tar jeg heller kirkegård enn skog ala blair witch 👀👀

Endret av Vetatjegikkevet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke redd for det helt til jeg ble vitne til et overfall der på vei hjem fra byen

Anonymkode: e969c...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lol, hva tror du skal skje liksom? Zombier 😂

Nei, vær heller redd for å gå gjennom de verste bakgatene i by'n, hvor du kan bli ranet og/eller voldtatt. Ingenting slikt skjer på kirkegården. Der er det trygt 🙂 Zombier finnes ikke. Spøkelser finnes ikke. Ransmenn og voldtektsmenn. DE finnes!

Anonymkode: 89c31...991

Ikke spøkelser, men ånder finns. Det mener jeg. 

Og så er det litt creepy med gravstøttene og slik da, lager rare skygger osv. 

Anonymkode: e2744...11f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Lol, hva tror du skal skje liksom? Zombier 😂

Nei, vær heller redd for å gå gjennom de verste bakgatene i by'n, hvor du kan bli ranet og/eller voldtatt. Ingenting slikt skjer på kirkegården. Der er det trygt 🙂 Zombier finnes ikke. Spøkelser finnes ikke. Ransmenn og voldtektsmenn. DE finnes!

Anonymkode: 89c31...991

Kanskje ransmenn og voldtektsmenn finnes på kirkegården også?
Kirkergårder forbindes med døden. Vi har alle en frykt for døden iboende i oss. Det er derfor vi unngår fare. Overlevelsesinnstinktet vårt styrer våre valg, også de irrasjonelle.

Anonymkode: 76376...bce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skadet som ung ved å se på The Grudge. Liker ikke skumle ting. Knirker det i døra skriker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lol, hva tror du skal skje liksom? Zombier 😂

Nei, vær heller redd for å gå gjennom de verste bakgatene i by'n, hvor du kan bli ranet og/eller voldtatt. Ingenting slikt skjer på kirkegården. Der er det trygt 🙂 Zombier finnes ikke. Spøkelser finnes ikke. Ransmenn og voldtektsmenn. DE finnes!

Anonymkode: 89c31...991

Jeg syns gravlunder er koselige på dagtid. Jeg tar meg ofte en spaser tur inne på en gravlund. Det er pent og velstelt der, det er stille og rolig og lite folk så ja der får jeg litt fred i sinnet. På natten ja nei vet ikke har vel sett litt for mange grøssere.. ha ha ha...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Var redd når jeg var liten takket være skumle filmer, men finnes ikke redd nå. Ikke redd for bakgater eller mørket heller.

Folk er jo forskjellig og redd for forskjellige ting. Noen er mørkredd, noen er redd for noe annet osv. Folk skal ikke skamme seg for det de er redd for uansett hva det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg falt ned i en påbegynt grav da jeg var 16 og jogget igjennom kirkegården etter en fest. Det var ikke særlig gøy.

Er masse narkiser, romfolk og uteliggere som som sover på kirkegårder. Tyver stjeler fra graver og driver hærverk. Og folk blir overfalt der rett som det er. Er ikke veldig lenge siden en dame ble knivdrept på en. 

Anonymkode: 360f9...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg falt ned i en påbegynt grav da jeg var 16 og jogget igjennom kirkegården etter en fest. Det var ikke særlig gøy.

Er masse narkiser, romfolk og uteliggere som som sover på kirkegårder. Tyver stjeler fra graver og driver hærverk. Og folk blir overfalt der rett som det er. Er ikke veldig lenge siden en dame ble knivdrept på en. 

Anonymkode: 360f9...830

Ja ,i byer er det dessverre ofte sånn. Men på kirkegårder på landet er det fredelig. Det er heller rart om noen befinner seg der sent på kvelden/natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tussi84 skrev (7 timer siden):

Det er så uendelig stille på en slik plass  

Ja det er det spesielle med gravlunder det er så stille der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kimse av dette har opplevd ting på kirkegård om natta fra den tiden jeg jobbet på  kirkegård 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd, men jeg unngår det fordi det er det letteste stedet å bli ranet på i hele byen.

Anonymkode: e2f9c...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...