Gå til innhold

Å bli nektet søvn av voldelig partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LoveMoschino skrev (19 timer siden):

Ingen av dere svarer på spørsmålet om den voldelige har blitt hengt ut til spott og spe?

Det er ikke måten å komme seg ut av et voldelig forhold på. Om du begynner å henge ut vedkommende i sosiale medier vil du ikke bli kvitt vedkommende. Du vil bruke mye tid på noe du vil bli kvitt. En som har levd i et voldelig forhold er helt brutt ned, klarer ikke se selv hva som er best for en, også skal de i tillegg begynne å utøve vold (for det er også vold å henge ut folk på den måten du skisserer her) ovenfor den voldelige. Leve enda mer i frykt for at vedkommende skal finne deg og fortsette volden på en eller annen måte, være redd for hevn også lignende? Du vet at ved brudd og etter brudd er den farligste tiden for offeret? Det er da sjansen for grov vold og evt drap er høyest. Og det er ikke akkurat som at en slik post blir anonym ovenfor voldsutdøver selvom du velger å poste det anonymt. De er jo klar over hva de har gjort. Jeg håper ingen tar ditt råd og lever i mer frykt enn hva de behøver etter brudd. 

Jeg kunne aldri hengt ut min voldelige eks, jeg sliter med å anmelde han til politet fordi jeg er redd for følgende det vil ha for meg og mitt liv. Å henge han ut i sosiale medier hadde vært enda verre. Vi bodde sammen i mange år, han vet alle mine rutiner, hvor jeg bor, hvor jeg jobber og hvor mine nærmeste bor. Jeg er fortsatt redd han, men mye mindre enn før. Ditt forslag ville gitt meg samme angsten som jeg hadde da vi bodde sammen, konstant. I dag får jeg bare stikk i ny og ne da han ikke lar meg være helt i fred, derfor jeg vurderer anmeldelse, selvom det er noe av det skumleste jeg kan tenke meg. 

LoveMoschino skrev (13 timer siden):

Så vold er ikke lovbrudd??? Så han kan gjøre alt han vil, mens hun må passe på hva som er lovlig ?

Så du mener virkelig at man som offer skal gjøre seg til en kriminell bare fordi han/henne var det? Hvordan skal de da kunne forvente hjelp fra politi og andre innsatser som de trenger det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var sjokkerende lesning. At så mange har opplevd dette. Heldigvis aldri opplevd dette selv, men det gir mening hvis hensikten til utøveren er å svekke offeret. 
Helt sykt.

Bra at dere kom dere unna før dere ble alvorlig syke. Søvnmangel kan utløse både psykose og epilepsi. 
 

Hvis noen kjenner seg igjen i dette, er det bare en ting å si; LØP.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ble nektet i å spise, og våknet flere ganger på natten etter at han hadde lagt seg for å spise. En gang telte han alle pærene vi hadde hjemme for å se om jeg hadde spist. Det resulterte i at jeg måtte bruke masse penger på mat ute, og måtte spise så mye før jeg kom hjem fordi jeg visste at jeg ikke kunne ta noe. Selv om vi hadde fellesøkonomi og jeg bidro med 50% av alt, og han spiste av alt.
Jeg ble banka opp flere ganger, og var redd for å slå opp. Så en gang var jeg på forelesing og hadde ikke så mye penger igjen siden jeg måtte betale en liten skattesmell på over 10k, og fikk en liten knekk. Heldigvis kom min foreleser og jeg fikk pratet med henne. Hun ringte politet på han, og gjorde det slik at jeg kunne hente tingene mine - og dra derfra med en gang

Det finnes mange forferdelige mennesker der ute, og la oss håpe på at de finner hverandre, og ikke de andre som er gode❤️

Anonymkode: 21172...015

Sånn hadde jeg det også, eller det var på alt som var usunt. Fir han skulle faen ikke ha noe feit kjerring. 10 kg under grensen på normalvekt så begynte han å bli fornøyd med meg. 

Han fulgte med på alt av selskap, om jeg forsynte meg av en kake så hvisket han i øret mitt om hvor det kom til å legge seg på kroppen min. Så sendte han stygge blikk mens jeg spiste. Om jeg skulle ha is på sommeren så måtte den være sukkerfri, selv om jeg ble dårlig i magen av den. 

Jeg gikk alltid til og fra butikken, da pleide jeg å spise forskjellige ting med sukker i så han ikke så meg. Jeg husker en gang at jeg spiste vanlig is da jeg trodde jeg skulle være alene. Så kom han brått inn døra, jeg ble så stresset så jeg kastet isen i vasken sammen med annen oppvask. Så sto jeg med så varmt vann som mulig i håp om at den skulle rekke å smelte. Jeg rakk selvfølgelig ikke det så jeg fylte på med zalo for å skjule den. Han var ikke lenge i rommet så jeg fikk skjult det, denne gangen. 

Ei venninne hadde det på samme måte i graviditeten sin. Da jeg hjalp henne med å flytte ut så viste hun hvor hun gjemte søtsaker. Bak en kommode sto en sekk, under noen klær og hverdagsting oppi sekken lå et lite lager med sjokolade og brus. Kjøpt av hennes bror for å skjule for fyren. Hun gikk ned 10kg i svangerskapet sitt. Hun ble slått om hun spiste ost og drakk melk, det ble regnet som usunt. 

Anonymkode: c62d6...aac

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn hadde jeg det også, eller det var på alt som var usunt. Fir han skulle faen ikke ha noe feit kjerring. 10 kg under grensen på normalvekt så begynte han å bli fornøyd med meg. 

Han fulgte med på alt av selskap, om jeg forsynte meg av en kake så hvisket han i øret mitt om hvor det kom til å legge seg på kroppen min. Så sendte han stygge blikk mens jeg spiste. Om jeg skulle ha is på sommeren så måtte den være sukkerfri, selv om jeg ble dårlig i magen av den. 

Jeg gikk alltid til og fra butikken, da pleide jeg å spise forskjellige ting med sukker i så han ikke så meg. Jeg husker en gang at jeg spiste vanlig is da jeg trodde jeg skulle være alene. Så kom han brått inn døra, jeg ble så stresset så jeg kastet isen i vasken sammen med annen oppvask. Så sto jeg med så varmt vann som mulig i håp om at den skulle rekke å smelte. Jeg rakk selvfølgelig ikke det så jeg fylte på med zalo for å skjule den. Han var ikke lenge i rommet så jeg fikk skjult det, denne gangen. 

Ei venninne hadde det på samme måte i graviditeten sin. Da jeg hjalp henne med å flytte ut så viste hun hvor hun gjemte søtsaker. Bak en kommode sto en sekk, under noen klær og hverdagsting oppi sekken lå et lite lager med sjokolade og brus. Kjøpt av hennes bror for å skjule for fyren. Hun gikk ned 10kg i svangerskapet sitt. Hun ble slått om hun spiste ost og drakk melk, det ble regnet som usunt. 

Anonymkode: c62d6...aac

Har aldri *bank i bordet* opplevd lignende. Har hatt en del samboere og kjærester, men aldri opplevd en slik behandling. Hvordan var han da dere først møttes, datet? Hvor lang tid tok det før han viste voldelige tendenser? Regner jo med at du ikke falt for hans oppførsel, men at han viste sin "sanne side" etter en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...