Gå til innhold

Kjæresten eser ut…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reign skrev (13 minutter siden):

Du går ikke opp 80-100% av egen kroppsvekt på 3 år ved å slutte å trene og begynne å spise godteri.

Tull og tøys. Fra 60 kg til 100 kg på tre år går an.

Du skal alltids spise veldig mye og usunt, og være svært inaktiv, for å gå opp så mye så fort.

Men mulig? Joda, det er det.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClausSaus skrev (4 minutter siden):

Tull og tøys. Fra 60 kg til 100 kg på tre år går an.

Du skal alltids spise veldig mye og usunt, og være svært inaktiv, for å gå opp så mye så fort.

Men mulig? Joda, det er det.

Det går om du prøver. Hun her har "bare blitt sånn". Ergo er det ikke troverdig på noe nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Det går om du prøver. Hun her har "bare blitt sånn". Ergo er det ikke troverdig på noe nivå.

Njaaa… det kommer litt an på.

Hvis hun tidligere hadde et høyt aktivitetsnivå kan hun fort ha brent et par hundre kalorier ekstra daglig i forhold til å bli helt sedat idag.

Og hvis hun i tillegg har begynt å spise godterier nærmest daglig, samtidig som det daglige kostholdet har sklidd helt ut?

Joda, jeg er med på at dette var svært mye. Det var det jo. Og hvis det faktisk er tilfelle lover dette veldig dårlig for fremtiden hennes.

Men prinsipielt utenkelig er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke gidd a. Er du klar over hvor mye avgifter det er på røyk? 😂 Tenker de som røyker har betalt mer enn nok  

 

Anonymkode: b2853...af8

Hvor mye tror du en lungekreftpasient koster i operasjoner, medisiner og sykefravær? Tobakksavgiften den enkelte betaler er selvsagt småpenger i forhold. Selvsagt er det et samfunnsproblem at folk lever ekstremt usunne liv på den ene eller den andre måten. Fedme koster Norge 68 milliarder årlig:

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2019/05/07/fedme-koster-norge-68-milliarder-kroner-arlig/#:~:text=Overvekt koster enda mer&text=De estimerer at de totale,delen med 39 milliarder kroner.

De samlede kostnadene for kreft var 210 milliarder i 2017:

https://www.bms.com/assets/bms/norway/documents/Fremtidens-kreftkostnader.pdf

Dette inkluderer naturligvis de som har fedme som følge av sykdom, og de som får kreft uten at det var noe de kunne påvirke selv. Etisk sett synes jeg ikke noen skal betale for egen behandling selv om årsaken til sykdom er selvpåført, men det må være fullt lovlig å mene noe om at alle har et ansvar for å ta vare på sin egen helse. Vil storrøykerne i tråden med BMI over 50 legge seg ned på sofaen og dø uten behandling når den tid kommer eller forvente immunterapi, hjemmesykepleie og alle tilgjengelige behandlingsmetoder uavhengig av kostnad? Sannsynligvis det siste, som de fleste andre. Når fedme normaliseres blir det et mindretall som etter hvert skal finansiere behandlinger og sykefravær for svært mange mennesker, som utvilsomt kommer til å bli innhentet av følgene av å være overvektig over mange år. 

On topic: Mulig dette er tull, men det er jo en del som forfaller i faste forhold. Jeg hadde ikke satt pris på det selv! Vanskelig tema å ta opp med partner, men jeg mener man skylder hverandre å vedlikeholde seg selv på et normalt nivå. Det er ikke noe rødt flagg i mine øyne å ønske seg en normalt sunn partner.

Endret av Nysådd
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trente kun for å kapre seg mann, mao det var aldri hennes livstil og ville ha sluttet med trening før eller siden uansett. Det du nå ser er hennes sanne karakter.

Finn deg ei dame som tar vare på seg selv.

Anonymkode: c859f...3b8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun trente kun for å kapre seg mann, mao det var aldri hennes livstil og ville ha sluttet med trening før eller siden uansett. Det du nå ser er hennes sanne karakter.

Finn deg ei dame som tar vare på seg selv.

Anonymkode: c859f...3b8

...Og så kan hun finne en som vil ta vare på kjærligheten mer betingelsesløst, som vil ha henne som hun er, og som ikke blir flau over å vise seg sammen med henne om hun ser sånn eller sånn ut.

 Rimelige forventninger å ha til en partner og i et forhold, det også. 

 Hvis du har rett, er det ikke klokt å anstrenge seg for å fake en livsstil hvis man ender opp med en som er veldig opptatt av å matche på dette. Vil jo bli krasj før eller siden da.

 Like barn leker best, mer eller mindre. 

Anonymkode: 412e9...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (3 timer siden):

Du går ikke opp 80-100% av egen kroppsvekt på 3 år ved å slutte å trene og begynne å spise godteri.

Nettopp. Jeg har gått 12 kilo de siste to årene, uten å endre kosthold eller treningsmønster. Fastlegen har tatt en haug med prøver og funnet ut blant annet at jeg har altfor mye testosteron i kroppen, lavt stoffskifte og for mye vitamin B12. Han forstår ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt selv om jeg trener og spiser sunt, og mener at det skyldes hormonubalansen i kroppen. Jeg er fortvilet, men å trene hardt 7 ganger i uka og kutte ut alt av karbohydrater, sukker, salt og meieriprodukter. Så jeg forsøker å holde vekta, som gir en BMI på 27,2 (overvekt), i stedet for å slanke meg. Så jo, det går an å gå opp i vekt uten å spise seg i hjel.

Anonymkode: 1b137...931

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for misbruk av ab-funksjon og deltagelse med flere brukere, forherligelser av lovbrudd, brukerangrep, brukerdebatt og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (4 timer siden):

Hvis hun tidligere hadde et høyt aktivitetsnivå kan hun fort ha brent et par hundre kalorier ekstra daglig i forhold til å bli helt sedat idag.

Et par hundre?

Er man i god aktivitet kan differansen fort gjort opp mot tusen kcal mellom en dag man trener og en dag man ikke gjør det. Mange av oss må proppe innpå med super(kjedelig) næringsrik mat bare for ikke å gå ned.

Er riktignok litt høyere enn henne, likevel her synes jeg du tar litt lite i. Er ellers enig med deg i at man kan gå opp så mye dersom man er vant med å trene hardt.

Anonymkode: 08aba...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Et par hundre?

Er man i god aktivitet kan differansen fort gjort opp mot tusen kcal mellom en dag man trener og en dag man ikke gjør det. Mange av oss må proppe innpå med super(kjedelig) næringsrik mat bare for ikke å gå ned.

Er riktignok litt høyere enn henne, likevel her synes jeg du tar litt lite i. Er ellers enig med deg i at man kan gå opp så mye dersom man er vant med å trene hardt.

Anonymkode: 08aba...5b1

Klart det. Men svært få trener slik hver dag.

Likevel: Dersom hun var veldig aktiv kan snittet så absolutt være en redusert forbrenning på endel hundre kalorier daglig. Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (33 minutter siden):

Klart det. Men svært få trener slik hver dag.

Likevel: Dersom hun var veldig aktiv kan snittet så absolutt være en redusert forbrenning på endel hundre kalorier daglig. Helt enig.

Nei, ikke hver dag. Men det er gjerne dagen etter at det meste av spisingen foregår. Og man må lasse innpå med mye, hvis ikke ramler man ned eller klarer ikke trene hardt videre.

Anonymkode: 08aba...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke hver dag. Men det er gjerne dagen etter at det meste av spisingen foregår. Og man må lasse innpå med mye, hvis ikke ramler man ned eller klarer ikke trene hardt videre.

Anonymkode: 08aba...5b1

Slik som jeg trener må jeg spise bra hver dag, bortsett fra når jeg faster. Men her mangler det mye info om henne, så dette blir bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...