Gå til innhold

Kjæresten eser ut…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og jenta mi har vært sammen tre år nå. Da vi ble sammen var jenta mi normalvektig. Ikke veldig tynn, men normal med litt former. Ho trena flere ganger i uka, og likte vise seg fram. 
 

Etter at vi ble sammen har ho kutta ut treninga, og det har blitt mer og mer sofakos om kveldene. Ho har en stillesittende jobb, og spiser ofte junkfood til lunch. I tillegg drikker ho Cola hele tiden, og spiser mye godis, daglig… 

Dette er jo ikke bra, og ho bare eser ut… Stadig vekk må ho pakke bort klær som har blitt for små og kjøpe nytt… Det rare er at det virker som ho liker det. Jeg fikk litt sjokk her om dagen… Ho kom ut fra badet i bare undertøy, med et glis rundt munnen sa hun: «Ja, nå er det 3-sifret på vekta» Mens hun klappa seg selv fornøyd på magen… Over 100 kg på ei jente på 160 cm er vel ganske ekstremt?!
 

Jeg syns dessverre det begynner å bli flaut å vise meg sammen med ho. I tillegg til at ho har blitt større, kler ho seg fortsatt som ho skulle vært slank, så flesk og valker vises. Og når det kommer til mat er ho alltid den som spiser mest. 
 

Er det rart og feil av meg å bli flau over ho? Jeg liker jo egentlig slanke jenter, og det var jo ei aktiv og slank jente jeg ble sammen med… Nå er ho feit og lat… 
 

 

Anonymkode: 708bb...ef6

  • Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der har gått for langt. Hvis du i tre år ikke har sagt ifra om det, så tror jeg det skal mye til at hun skal bli slank igjen. Du kan prøve å ta en alvorsprat med henne, men det er vanskelig å gå ned i et slik situasjon. Det kan også hende hun tror du er helt ok med det og kanskje til og med liker det.

Jeg hadde nok gått, men så hadde jeg heller ikke latt det gå så langt uten og være veldig tydelig på at her må det en kostholds og aktivitetsforandring til, og motivert hun til det. Det er stor forskjell på fedme som kommer fra latskap og fedme som kommer fra psykisk og fysisk sykdom.

Anonymkode: 27c92...d47

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe du kan gjøre med dette. Hun må ville en varig livssstilsendring selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde ikke vært greit for meg, med mindre det lå sykdom til grunn, og det gjør det jo ikke hos henne. Jeg synes det er respektløst av henne å la det skli såpass ut, man bør kunne forvente at en frisk person tar LITT ansvar for egen helse!Det er bare TRE år siden du ble forelsket i en aktiv normalt slank jente og nå er hun over hundre kilo! Det er jo helt vanvittig! Merkelig at dere aldri har snakket om dette.

 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (3 minutter siden):

Det der hadde ikke vært greit for meg, med mindre det lå sykdom til grunn, og det gjør det jo ikke hos henne. Jeg synes det er respektløst av henne å la det skli såpass ut, man bør kunne forvente at en frisk person tar LITT ansvar for egen helse!Det er bare TRE år siden du ble forelsket i en aktiv normalt slank jente og nå er hun over hundre kilo! Det er jo helt vanvittig! Merkelig at dere aldri har snakket om dette.

 

Vi har jo snakket om det… Men det virker ikke som hun ser noe problem med det… Det virker faktisk som ho liker det. 

Anonymkode: 708bb...ef6

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovis Fenja skrev (8 minutter siden):

Det der hadde ikke vært greit for meg, med mindre det lå sykdom til grunn, og det gjør det jo ikke hos henne. Jeg synes det er respektløst av henne å la det skli såpass ut, man bør kunne forvente at en frisk person tar LITT ansvar for egen helse!Det er bare TRE år siden du ble forelsket i en aktiv normalt slank jente og nå er hun over hundre kilo! Det er jo helt vanvittig! Merkelig at dere aldri har snakket om dette.

 

Å joda, det kan godt hende det er sykdom inne i bildet her (hvis det ts skriver her er sant), psykisk sykdom. 

Anonymkode: 35889...138

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å joda, det kan godt hende det er sykdom inne i bildet her (hvis det ts skriver her er sant), psykisk sykdom. 

Anonymkode: 35889...138

Hvorfor mener du det? 

Det er vel ganske klart at mangel på aktivitet, samt mye feit mat, cola og godis er årsaken… 

Ho følger flere sånne «body positive» jenter, og det virker som ho syns det er normalt… At det er positivt å være tjukk og glad… Eller lubben som ho selv beskriver seg… 

Anonymkode: 708bb...ef6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min gikk også opp i vekt en periode etter vi ble sammen. Jeg sa det rett til han, "synes du begynner å bli feit, jeg". Nå er han slank igjen.

Han vet at jeg er direkte, og at det er noe han liker ved meg. 

Anonymkode: be0e2...334

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sykelig fedme på bmi-skalaen og vel så det. Kan godt hende at hun synes hun er fin, og at hun har grunn til det. Men fedmen i seg selv er skadelig, og ingen grunn til å juble over. Den kan hun dø av! 🤬 Hadde hun vært hos legen, hadde hun fått klar beskjed om å slanke seg, uansett hvor fin hun er!

Om det er feil å bli flau? Politisk korrekt er det ikke. Men det er nok helt normalt. Mange er mer overfladiske enn de vil innrømme. Jeg hadde tålt 20kg ekstra om det var ekte kjærlighet. Men vet ikke med 30-40 om kurven bare gikk oppover. Du liker slanke jenter. Hadde du likt 100+-jenter, så hadde du funnet deg ei slik. Og det virker jo ikke som hun har tenkt til å stoppe.

Det er lov å si fra. Men lurt å kamuflere med helsegrunner. Men da vil hun gjerne ikke bli helt slank igjen, så da blir gjerne løsningen brudd. Men hun må uansett gjøre noe før hun blir syk

Anonymkode: 08549...a49

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ho følger flere sånne «body positive» jenter, og det virker som ho syns det er normalt… At det er positivt å være tjukk og glad… Eller lubben som ho selv beskriver seg… 

Over 100 kilo for ei på 160cm er ikke lubben, det er godt over grensen for fedme. Forandring er noe man må ville selv, men ta en ordentlig prat og forklar ditt syn.

Anonymkode: b7087...092

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært dealbreaker for meg. Jeg hadde aldri orket sex med en så tjukk og usunn person. Body positive og happy må hun gjerne være, men er det ikke det du vil ha, må hun enten være villig til å gjøre noe med det eller så må du gå. 

Anonymkode: 27124...6c4

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun har blitt så feit, så er det en kronisk sykdom. Hun blir aldri slank igjen. 

Anonymkode: a2756...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er sant må du være veldig forsiktig med hva du sier til henne.  Du kan potensielt ødelegge en jente som er fornøyd med sitt eget utseende og få henne deprimert og usikker. Vet du hvor sjelden det er at jenter er fornøyd med egen kropp? Helt klart at det må endring til, men du må ikke finne på å begrunne det med vekta. Fokuser kun på helse, og at god helse på innsiden har mye med bevegelse og matinntak å gjøre.

og flau over å vise deg med henne? Skjerp deg kraftig!

Anonymkode: 03aee...7d2

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør definitivt søke hjelp hos lege for overvekten. 

Anonymkode: 1f2bd...02e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits i å kaste bort mer tid på den damen der. Finn en ny som tar vare på seg selv.

Anonymkode: 775a5...31f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis dette er sant må du være veldig forsiktig med hva du sier til henne.  Du kan potensielt ødelegge en jente som er fornøyd med sitt eget utseende og få henne deprimert og usikker. Vet du hvor sjelden det er at jenter er fornøyd med egen kropp? Helt klart at det må endring til, men du må ikke finne på å begrunne det med vekta. Fokuser kun på helse, og at god helse på innsiden har mye med bevegelse og matinntak å gjøre.

og flau over å vise deg med henne? Skjerp deg kraftig!

Anonymkode: 03aee...7d2

Er det så rart at jeg syns det er flaut? 
Det er jo ikke akkurat veldig pent med flesk og valker som tyter ut… 

Også spiser ho som en hest, uten å se ut til å bry seg…

Anonymkode: 708bb...ef6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

body positivity trolling 

«klapper seg på magen og sier endelig tre sifra» gave you away 😂

Anonymkode: 29ac6...9b3

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS,

Det å få et forhold skaper gjerne endringer på rutiner. Som igjen vil kunne skape den situasjon som du beskriver. Din kjæreste er nå sykelig overvektig. Som ikke er bra for henne. Ja, hun har jobbet med å se positivt på seg selv, men jeg har aldri møtt noen som er kjempefeit som faktisk ønsker og trives med det. 

Som kjæreste så kan du gjøre mye for å hjelpe henne, det viktigste er å motivere henne til en endring. Heldigvis finnes det nå noe skikkelig dyre men svært effektive legemidler som kan hjelpe henne. Med dem (påvirker hjernen) så vil hun nesten garantert få en betydelig vektnedgang. Så må hun og dere få rutiner som hjelper henne å være i god form og ikke så overvektig som nå.

Lykke til din kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er utseende og ikke helsa hennes du er bekymret for, så bør dere gå fra hverandre. 
Vekten hennes er alt for høy og det er farlig. Men alle fortjener noen som bryr seg mer om helse enn utseende

Anonymkode: df2cf...8d4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...