Gå til innhold

Blonde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sett Blonde på Nestflix?

Noe av det største makkverket jeg har sett på årevis

Anonymkode: 10b44...1d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, elsker Ana DeArmas, men nekter å bidra til den visuelle mishandlingen av Marilyn Monroe. Hun kan ikke forsvare seg stakkar. Lei av at hun skal utnyttes til de grader.

Anonymkode: 19e89...8fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Synes DeArmas er en ukarismatisk skuespiller, så jeg tenkte at dette kom til å gå dårlig uansett.

Anonymkode: 8f479...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempebra! Strukturen er utypisk og kunstnerisk, cinematografien og lysbruken er fantastisk! Må si skuespilleren som spiller Marilyn er veldig god på å spille en dame med sårbar psyke som prøver å være skuespiller. 

Dette er nok ikke en film fordi som ikke er interessert i film, fordi den bruker filmmediets virkemidler på så frigjorte måter og vil virke uvant for en uerfaren filmtitter. Men det er en veldig god film som jeg kan anbefale alle med hjerte for filmkunst. Forstår godt at den fikk 19 minutter stående applaus på premieren på Venezia filmfestival.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 7.35):

nekter å bidra til den visuelle mishandlingen av Marilyn Monroe. Hun kan ikke forsvare seg stakkar. Lei av at hun skal utnyttes til de grader

Hva mente du med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pretensiøs Malick-kopi. Og jeg har likt de filmene som Andrew Dominik har laget før. Dette ble bare alt for slitsomt.

Anonymkode: 5a5bc...7ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den basert på boken til J. C. Oates? 

Anonymkode: 03195...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/3/2022 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Er den basert på boken til J. C. Oates? 

Ja det er den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/3/2022 at 4:06 PM, Polyester said:

Den er kjempebra! Strukturen er utypisk og kunstnerisk, cinematografien og lysbruken er fantastisk! Må si skuespilleren som spiller Marilyn er veldig god på å spille en dame med sårbar psyke som prøver å være skuespiller. 

Dette er nok ikke en film fordi som ikke er interessert i film, fordi den bruker filmmediets virkemidler på så frigjorte måter og vil virke uvant for en uerfaren filmtitter. Men det er en veldig god film som jeg kan anbefale alle med hjerte for filmkunst. Forstår godt at den fikk 19 minutter stående applaus på premieren på Venezia filmfestival.

TS her, jeg er meget interessert i film og ser nok mer film en hva som anses som normalt, er også interessert og fasinert av cinematografi og hvordan den har utviklet seg igjennom filmhistorien,  men må si at Blonde var for meg omtrent som The Room. En fryktelig dårlig film, enste positive var DeArmas og det er grunnen til at jeg gir den 2/10  og ikke 1/10

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja det er den

Åj, litt spesielt å lage en film av den romanen. Ser for meg at det må bli veldig slørete og rotete for å klare å fange romanens stemning, og ser ikke helt for meg hvordan det vil fungere på film. Og noen av de sex-scenene mot slutten av romanene var fælt å lese om den gang jeg leste boken for 20 år siden, og kan ikke tenke meg at det er noe folk orker å se på film. Ble litt nysgjerrig nå, men tror ikke jeg orker å se denne filmen, særlig med tanke på hvor urovekkende jeg syntes romanen var. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fremstillingen av Joe DiMaggio var spesielt ubehagelig. Han var voldsom og brutal mot Monroe i filmen. At han hadde temperament er vel kjent, men han utøvde da vel aldri fysisk vold mot henne? Jeg synes det ble vel for spekulativt. 

Dessuten:

Years ago, Marilyn Monroe had taken a promise from Joe DiMaggio that she wanted roses sent to her every week, and he kept that promise. Until he died in 1999, he would send fresh roses to her grave a few times a week. 
(Gjentatt på uttallige nettsider og i bøker. Dette sitater er herfra.)

Anonymkode: 5a5bc...7ed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...