Gå til innhold

Tenker du at Kappa er et billigmerke for fattige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om kappa sko og kappa tøy? Jeg har begynt å bruke dette sportsmerket til daglig men fått to syrlige kommentarer på det. Greit nok skoene koster 300-500 kroner men blir man virkelig stemplet som fattig?

Anonymkode: 01b8b...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri stemplet noe som fattigmerke.  Da er det isåfall dyre merker som bare fattige bruker for å fremstå som rike.  Typ tacky LV, Napapirji, Burberry blant fattige briter o.lign 

Anonymkode: 13a1c...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte et fattig merke, men fattige mennesker bruker ofte det merket.

Hadde styrt unna om jeg var deg.

Anonymkode: f9a24...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det et ganske anerkjent merke som mange italienske landslag bruker? Mener at både fotballandslaget og alpinlandslaget bruker eller har brukt dette merket nylig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Er ikke det et ganske anerkjent merke som mange italienske landslag bruker? Mener at både fotballandslaget og alpinlandslaget bruker eller har brukt dette merket nylig.

Jo de blir sponset av kappa

Anonymkode: 01b8b...d3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange merker gjør seg selv eksklusive ganske enkelt ved å skru opp prisen på varene betydelig.  Veldig få merker er verdt denne prisen. Du kjøper ikke kvalitet, men et brand. Kappa har ikke kommet dit, men har likevel god kvalitet. Det er et Italiensk merk som faktisk var ganske eksklusivt i begynnelsen, da de blant annet leverte drakter til fotballaget til Juventus, som også er fra Torino hvor Kappa startet sin virksomhet. Hold deg til Kappa du. det er andre måter å være eksklusiv på enn bare pris.

Anonymkode: 6ffc2...659

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke at Kappa er et merke for fattige mennesker. Veldig rart at folk har gitt deg syrlige kommentarer, da tenker jeg at de rett og slett har for få ekte problemer i livene sine - når de bruker energi på å kritisere andres klær 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattige har ikke råd til Kappa, så nei

Anonymkode: f2e90...917

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig noen som ser på merkene på andres klær og tenker noe som helst utfra det ? 

Nye venner/omgangskrets tenker jeg...eller i hvert fall drite i de som har ett synspunkt der...

Anonymkode: 3a6a8...a67

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, stakkars folk sier jeg bare. Er helt sykt hvordan samfunnet er rett og slett. Hadde noen sagt det til meg så hadde jeg gitt blaffen i hva de hadde sagt. Og jeg bryr meg ikke om merker eller noe, jeg kjøper det jeg liker og har råd til. Men folk er dømmende dessverre. Men det får være dees problem.

Anonymkode: 869ef...f80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes det virkelig noen som ser på merkene på andres klær og tenker noe som helst utfra det ? 

Nye venner/omgangskrets tenker jeg...eller i hvert fall drite i de som har ett synspunkt der...

Anonymkode: 3a6a8...a67

Ja for meg var det overraskende at noen i det hele tatt la merke til hvilket merke skoene mine var. Jeg registrerer aldri sånt selv men følte jeg ble møtt med mobbende kommentar, ikke fra vennekrets men andre

Anonymkode: 01b8b...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror joggeskoene mine er Kappa :vetikke: Hvilket sier meg at de (hvertfall den modellen jeg har) ikke er veldig dyre, fordi det er begrenset hvor mye jeg legger i klær som bare skal brukes hos fysio, og utover det ble de valgt fordi de var i en farge jeg likte (dvs ikke hvit...) og fantes i nettbutikken jeg pleier å handle i. For øvrig er det eneste gangen jeg tenker over andre valg av joggesko når jeg synes de bryter med resten av antrekket (joggesko til dress og penkjole burde vært straffbart...). Å konkludere om andres økonomi på bakgrunn av et par sko er som å tro at alle som kjøper et First Price-produkt er fattige - folk har ulike preferanser og prioriteringer - og sier mest om de som faktisk trekker disse konklusjonene.

Endret av Daria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk får seg til å kommentere slikt. Om folk vil tråkke på deg pga det du går med så beviser det bare at de er patetiske tryhards. De har mest trolig ikke råd til det de selv går med.

 

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfatter Kappa som et kult og ungdommelig merke, og jeg har noe Kappa selv. Liker fargevalg og design. Men de er litt små i størrelsen, så må innrømme at hettegenserne mine fra Kappa for eksempel ofte havner under en collegegenser fra et annet merke, som oftest Adidas. Som er litt mer romslig i fasongen. Liker ikke om hettegensere og joggebukser blir for kroppsnært. Men synes de har fine farger ofte, elsker fargen på min oransje hettegenser fra Kappa. Aldri tenkt på det som fattigmerke. Er jo sportsklær. Noe billigere enn Adidas og Nike, men Puma koster jo det samme. Umbro og Hummel etc. 

Dette er jo merker alle sammen som alt fra fattige til milliardærer bruker, fra skoleungdom til Madonna og Kardashians. Selv kongelige bruker disse merkene. De er for alle. Det er mer en stil. Enten rent ut trening/ fotball/ håndball eller hva det måtte være, eller, Street wear, som jeg i alle fall synes er den kuleste stilen av alle. Avslappet, sporty, ungdommelig, frisk, litt sexy. 
 

Enig med de over, langt mer stusselig å løpe rundt med Burberry eller LV når du er budbilsjåfør eller jobber i butikk. Da bør du kanskje vurdere pengebruken. Eller når du åpenbart såvidt har begynt å tjene gode penger. 
 

Ingen grunn til å skamme seg over Kappa. 

Anonymkode: 4fef1...02a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og både Nike, Adidas, Converse, Puma og andre har rimelige sko de også. Kommer mest an på kompleksiteten i sålene virker det som. Relativt flate såler som mange av klassikerne har er ikke spesielt dyre sko. 

Anonymkode: 4fef1...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forbanna teit. Må vi med dårlig råd liksom ha sko som det står first price på?

Sko er vel sko, man bryr seg om de er behagelige og fine.

 

Synes forresten at Kappa har mye pent.

Anonymkode: a1f0f...adc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

generelt styrer jeg unna alt hvor logoen er det første man ser fordi det skriker trashy uavhengig av pris..

Anonymkode: 53843...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

generelt styrer jeg unna alt hvor logoen er det første man ser fordi det skriker trashy uavhengig av pris..

Anonymkode: 53843...ed2

😂😂😂 Vurdert psykolog? 

Anonymkode: 4fef1...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til merker. Jeg er ikke fattig i dag, men har vært det tidligere, i 20 år. Kjenner fortsatt ikke til merker. Handler billig der jeg kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du om kappa sko og kappa tøy? Jeg har begynt å bruke dette sportsmerket til daglig men fått to syrlige kommentarer på det. Greit nok skoene koster 300-500 kroner men blir man virkelig stemplet som fattig?

Anonymkode: 01b8b...d3e

Hva slags mennesker er det du omgir deg med som snakker og tenker som om andre? Kjenner ingen som snakker sånn. Høres ut som om du trenger miljøskifte.

Anonymkode: f365d...952

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...