Gå til innhold

Farlig forbikjøring, redd for å bli anmeldt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (10 timer siden):

Det du bør fokusere på her er vel at du slapp med skrekken. Du kunne blitt drept eller drapsmann selv. 
Ta det som et læringspunkt. 

Takk. Det var godt sagt. Skal se det fra et slikt perspektiv hver gang jeg kjører bil framover.

Anonymkode: bbcc7...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takker alle sammen for svar. Uansett om jeg «får politiet på døren» eller ikke, så er det jeg som har gjort feil. Skyldfølelsen ligger der enda og det ser jeg på som noe positivt, at jeg tenker og angrer på feil jeg har gjort. Samtidig er ikke fortiden noe jeg kan endre. Om det skulle blitt tatt opp som sak, må jeg stå for min uaktsomme kjøring. Selv om ingen krasjet, ble skadet eller i hele tatt måtte bremse, tenker jeg på at det må ha vært en ubehagelig opplevelse for de som satt i bilen. Vet ikke hva jeg tenkte med, men vil si til alle at jeg har lært av hendelsen, og tenker definitivt mye mer på hvordan en skal oppføre seg i trafikken.

Som en har nevnt over i tråden, overskriften burde ha vært «jeg kunne blitt drapsmann/drapskvinne og angrer».

Til fremtidige som leser denne tråden og uforhåpentligvis kan kjenne seg igjen, vær aktsom i trafikken og stå for dine feil. 

Anonymkode: bbcc7...605

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (På 1.10.2022 den 15.52):

Til ts og dere andre: https://www.ung.no/oss/305836

Å anta at biler i dag ikke har kamera i bilen er utrolig naivt. https://www.adressa.no/forbruker/motor/i/M3nzo0/stadig-flere-overvaaker-medtrafikanter-med-kamera

Kan ikke du prøve å lære deg at det er nyanseforskjeller mellom

"mange" eller "stadig flere"  på den ene siden vs "de fleste" på den andre.

De fleste har IKKE kamera. At det er enkelt og billig betyr IKKE at mer en halvparten av alle i trafikken har det. 

Anonymkode: 3f6d3...682

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handyhedmark skrev (På 1.10.2022 den 15.13):

Jeg fikk bil midt imot for noen år siden, som foretok en hasardiøs forbikjøring. Måtte hive bilen min i autovernet. Fikk snudd og kjørt etter, med politiet på tråden. 

Vitner klarte å stoppe bilisten, som mistet førerkortet etter avhør av politiet på stedet, pluss en saftig bot. 

Min bil måtte på oppretting og lakkering, alt på hans forsikringsselskap. 

Totalsum på forbikjøringen kom på 150 000......

Da ble de jo tatt på fersk gjerning, heldigvis. Om det bare er film blir det mer komplisert.

Anonymkode: 3587f...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anmelder ikke, men legger ut på Facebook, det gjør jeg. 

Anonymkode: 96b6a...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du angrer i det minste! Jeg hater virkelig folk som tar store sjanser i forbikjøring, og setter mange andres liv i fare!!! 

Anonymkode: e9d55...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnnePåLande skrev (På 1.10.2022 den 12.58):

Det er bare til å Google, så ser du at det ligger en del filmer ute om farlige forbikjøringer. De fleste har kamera i bilen nå og noen sender videoene til politiet. Her er et eksempel:
https://www.nrk.no/nordland/filmet-farlig-forbikjoring-pa-e6-over-saltfjellet-1.15110837

De fleste har absolutt ikke kamera i bilen. "Stadig fler" betyr ikke at majoriteten har det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...