Gå til innhold

Hvorfor skal de alle sammen fortelle at de vet hvor jeg bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har avsluttet et konfliktfylt leieforhold og flyttet. I forbindelse med utflytting har familiemedlemmene til utleier nærmest rent inn «for å se», og alle som en er nøye med å fortelle meg at «de vet hvor jeg bor» og den nye adressen min.

Jeg opplever det som ekstremt ubehagelig. Dette er folk jeg ikke kjenner, som helt tydelig ser ned på meg. Alle er godt voksne og er ganske velstående, men framstår sjuskete, ustabile og drikker og røyker veldig mye. Nå er jeg nærmest redd for å gå ut av huset, føler meg overvåket. 

Anonymkode: 5214c...3c3

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, spørsmålet er altså hvorfor de oppfører seg sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, spørsmålet er altså hvorfor de oppfører seg sånn. 

Det er det nok bare du som kan svare på tenker jeg . Men hvis de driver å oppsøker og truer deg, er det jo bare å ta en tlf til politiet å få de til å snakke med dem . Invaderende og krenkende adferd er jo ikke lov , uansett hva som er bakteppet . 

• Liker 6
Skrevet
NiceOrNothing skrev (35 minutter siden):

Det er det nok bare du som kan svare på tenker jeg . Men hvis de driver å oppsøker og truer deg, er det jo bare å ta en tlf til politiet å få de til å snakke med dem . Invaderende og krenkende adferd er jo ikke lov , uansett hva som er bakteppet . 

Vel, nei, jeg har faktisk ikke peiling. Men da er det rett som jeg tenker at det ikke er normal oppførsel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har avsluttet et konfliktfylt leieforhold og flyttet. I forbindelse med utflytting har familiemedlemmene til utleier nærmest rent inn «for å se», og alle som en er nøye med å fortelle meg at «de vet hvor jeg bor» og den nye adressen min.

Jeg opplever det som ekstremt ubehagelig. Dette er folk jeg ikke kjenner, som helt tydelig ser ned på meg. Alle er godt voksne og er ganske velstående, men framstår sjuskete, ustabile og drikker og røyker veldig mye. Nå er jeg nærmest redd for å gå ut av huset, føler meg overvåket. 

Ikke normal oppførsel nei. Vil tro de oppfører seg sånn for å skremme deg og sette deg litt på plass, iom det var et konfliktfylt leieforhold. Hvis du føler det er ubehagelig og går på sikkerheten løs, så kontakt polititet.

Anonymkode: 1d4b6...011

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke normal oppførsel nei. Vil tro de oppfører seg sånn for å skremme deg og sette deg litt på plass, iom det var et konfliktfylt leieforhold. Hvis du føler det er ubehagelig og går på sikkerheten løs, så kontakt polititet.

I så fall er de ganske syke mennesker. Grunnen til at forholdet til utleier var konfliktfylt var at jeg forsøkte å hindre ham i å dukke opp på eiendommen til alle tider uten å varsle først. Da sa han meg opp fordi jeg var så vanskelig. 

Jeg flyttet fordi jeg uansett ikke ønsket å leie av en sånn person. 

Ja, det er ubehagelig, de fortalte at de bor rett i nærheten. Hadde ikke flyttet hit om jeg visste det. 

• Liker 1
Skrevet

Du får spørre dem hva de ønsker å gjøre med den informasjonen. 

• Liker 1
Skrevet
Mona123 skrev (Akkurat nå):

Du får spørre dem hva de ønsker å gjøre med den informasjonen. 

Litt seint nå. Jeg lot bare være å svare og skiftet tema. Da fortsatte de bare med at de kunne se huset mitt fra sitt og bla bla. Veldig ubehagelig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I så fall er de ganske syke mennesker. Grunnen til at forholdet til utleier var konfliktfylt var at jeg forsøkte å hindre ham i å dukke opp på eiendommen til alle tider uten å varsle først. Da sa han meg opp fordi jeg var så vanskelig. 

Jeg flyttet fordi jeg uansett ikke ønsket å leie av en sånn person. 

Ja, det er ubehagelig, de fortalte at de bor rett i nærheten. Hadde ikke flyttet hit om jeg visste det. 

Det er mange syke mennesker som liker å psyke ut andre folk. Til og med folk som du skulle tro var oppegående, med utdannelse og jobb. Når du setter foten ned mot dem, som du har gjort mot utleier, så tåler de ikke det. Slike folk må du bare holde deg unna og ignorere fullstendig.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du setter foten ned mot dem, som du har gjort mot utleier, så tåler de ikke det. Slike folk må du bare holde deg unna og ignorere fullstendig.

Ja, det skal jeg definitivt prøve på! Får heller eventuelt flytte på nytt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tyholt?

Anonymkode: fb8cd...d1f

Skrevet

Nei leste nå at de var velstående. Glem det jeg skrev over.

Anonymkode: fb8cd...d1f

Skrevet

De har rent inn? Inn til deg altså? Du slapp dem inn?

Anonymkode: 1c952...41a

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De har rent inn? Inn til deg altså? Du slapp dem inn?

Ja, de rant inn til meg. Nei, utleier slapp dem inn, jeg var helt uforberedt alle tre gangene. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg vil tro du slipper dette når du har flyttet til ny adresse.

Men om det fortsetter, så ville jeg sagt at du anser dette som trakassering og at du nå melder ifra til politiet. Du kommer til å oppgi navnene til alle det gjelder. 

Og så gjør du det. 

Endret av sommerkroppen
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
sommerkroppen skrev (28 minutter siden):

Jeg vil tro du slipper dette når du har flyttet til ny adresse.

Men om det fortsetter, så ville jeg sagt at du anser dette som trakassering og at du nå melder ifra til politiet. Du kommer til å oppgi navnene til alle det gjelder. 

Og så gjør du det. 

Ja, ok. Synes bare det er utrolig vanskelig når de tydeligvis nærmest er naboene mine. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, ok. Synes bare det er utrolig vanskelig når de tydeligvis nærmest er naboene mine. 

Men du må bare statuere et eksempel, slik at de gir seg. Jeg tipper det er virkningsfullt å true med politiet, de fleste misliker å bli involvert i dem. 

Skrevet

Meld ifra til politiet.

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, de rant inn til meg. Nei, utleier slapp dem inn, jeg var helt uforberedt alle tre gangene. 

Sykt.

Anonymkode: 5b503...c78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utleier slapp fremmede mennesker inn i din leilighet? Jeg vet ikke om jeg skal tro på dette? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...