Gå til innhold

Hva slags mennesker lar kattunger være ute alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld rundt ni tiden, oppdaget jeg en liten kattunge i hagen, den var vel rundt 4-5 måneder gammel. Hvem pokker lar så så kattunger være ute alene? 

Anonymkode: 20cfa...473

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva gjorde du? Bortsett fra å opprette innlegg her inne..

Anonymkode: eb4fe...da5

Den  løp da den så meg. 

Anonymkode: 20cfa...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen i nabolaget her som også slipper så små kattunger ute. Tok ikke lang tid før eieren opprettet et innlegg på den lokale facebookgruppen at katten var savnet… no surprise der altså 🤦‍♀️

Anonymkode: 1fbc5...242

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk er så hodeløse at de ikke skaffer seg litt kunnskap om dyrehold før de går til anskaffelse av et dyr. Er ikke sånn at man må lese en hel bok for å lære at en katt må være voksen, kastrert og kjent i området før den kan gå alene ut. Og noen steder er ikke egnet for å ha utekatt i det hele tatt. Har brukt sele på mine i begynnelsen, så de blir kjent med utelivet på en trygg måte. Men noen folk er bare enten mindre begavede eller bryr seg ikke. Det kan selvsagt skje at en kattunge kommer seg ut ved et uhell, men da gjør man det man kan for å få den trygt hjem igjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sånne «det har vi alltid gjort, å det har alltid gått bra» folk. 

Anonymkode: 630bd...a86

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙄🙄🙄🙄 jeg har en bekjent som gjorde det. De var ute 1-2 ganger med kattungen for at den skulle bli kjent, så fikk den gå ut alene. 3 måneder gammel. Ute alene hver natt. Jeg sa ifra og ble kalt hysterisk, for katter er «smarte dyr som vet hvor de bor». Jævla idiot. Det har gått bra heldigvis, men katten ble påkjørt da den var litt over året, men overlevde.

Anonymkode: d9d99...246

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

🙄🙄🙄🙄 jeg har en bekjent som gjorde det. De var ute 1-2 ganger med kattungen for at den skulle bli kjent, så fikk den gå ut alene. 3 måneder gammel. Ute alene hver natt. Jeg sa ifra og ble kalt hysterisk, for katter er «smarte dyr som vet hvor de bor». Jævla idiot. Det har gått bra heldigvis, men katten ble påkjørt da den var litt over året, men overlevde.

Anonymkode: d9d99...246

Kjenner jeg ser på sånne mennesker som litt mindre oppegående. Litt enkle rett og slett. 

Anonymkode: 630bd...a86

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaaaaaaanskje den har rømt hjemmefra? Kaaaaaanskje ikke alle mennesker er slemme? 
Min kattunge var i hagen å ble spist av en grevling.. en liten glipp i verandadøren som ble glemt på kvelden .. så da var jeg den syke personen som ikke skulle hatt katt.. eller dyr generelt..😞

Anonymkode: 9c1a2...bf6

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kaaaaaaaanskje den har rømt hjemmefra? Kaaaaaanskje ikke alle mennesker er slemme? 
Min kattunge var i hagen å ble spist av en grevling.. en liten glipp i verandadøren som ble glemt på kvelden .. så da var jeg den syke personen som ikke skulle hatt katt.. eller dyr generelt..😞

Anonymkode: 9c1a2...bf6

Uhell kan skje alle. Det er jo ingen som med vilje glemmer ting slik at katten blir spist av grevling. 
 

Men jeg tar forhåndsregler, har aldri oppe vinduet mer enn innerste «låst stilling» for de kan til og med hoppe ut av den lille glippen og de vinduene vi lufter med helt har netting på. Døren har en annen dør innimellom og ut terassen er det kattegård. Dette er fort knox. Hadde jeg ikke hatt kattegård ute hadde jeg laget en nettingdør som gikk over terassedøren. 

Anonymkode: 969ea...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kaaaaaaaanskje den har rømt hjemmefra? Kaaaaaanskje ikke alle mennesker er slemme? 
Min kattunge var i hagen å ble spist av en grevling.. en liten glipp i verandadøren som ble glemt på kvelden .. så da var jeg den syke personen som ikke skulle hatt katt.. eller dyr generelt..😞

Anonymkode: 9c1a2...bf6

Forskjell på dette og de som bevisst lar en liten kattunge gå ute alene 

Anonymkode: 630bd...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av oss mente vi kunne slippe ut vår 9 uker gamle kattunge fordi den hadde vært hos oss i et par uker og da var den jo kjent. Noen vet ikke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (24 minutter siden):

En bekjent av oss mente vi kunne slippe ut vår 9 uker gamle kattunge fordi den hadde vært hos oss i et par uker og da var den jo kjent. Noen vet ikke bedre. 

Ja det er mye uvitenhet ute å går. Man vet ikke det man ikke har lært. Det har jo alltid vært sånn, spesielt hvis man ikke er mye på nettet eller følger kattesider/veterinærsider så er det nok lett for å ikke holde seg oppdatert. Men jeg mener jo egentlig at informasjon er så lett tilgjengelig nå og at når man har et dyr så bør man være interessert nok til å oppdatere seg. 
 

Så er det mange i den kategorien som får vist ny kunnskap, til og med ting som er bevist og sier «tull, slik har vi alltid gjort det og alltid gått bra», de er det litt verre med.

Anonymkode: 969ea...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Chroma skrev (54 minutter siden):

En bekjent av oss mente vi kunne slippe ut vår 9 uker gamle kattunge fordi den hadde vært hos oss i et par uker og da var den jo kjent. Noen vet ikke bedre. 

9 uker er jo for tidlig til å ta den fra mor til og med. 

Anonymkode: 630bd...a86

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

9 uker er jo for tidlig til å ta den fra mor til og med. 

Anonymkode: 630bd...a86

Ja, det gjorde vi selvsagt ikke heller, kattungen vår er en av mange kull som er født ute av villkatt. Da dyrebeskyttelsen fikk tak i de og mammapus ble behandlet for stygg skade hos veterinær ville hun ikke ha noe med kattungene å gjøre etterpå. 💔 Heldigvis har det gått fint med de alle i dette tilfellet, både mor og barn har fått fosterhjem/permanent hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (58 minutter siden):

Ja, det gjorde vi selvsagt ikke heller, kattungen vår er en av mange kull som er født ute av villkatt. Da dyrebeskyttelsen fikk tak i de og mammapus ble behandlet for stygg skade hos veterinær ville hun ikke ha noe med kattungene å gjøre etterpå. 💔 Heldigvis har det gått fint med de alle i dette tilfellet, både mor og barn har fått fosterhjem/permanent hjem. 

Så godt det har gått bra med de ❤️ 

Anonymkode: 630bd...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avskum.

Ser man en kattunge ute tar man den med seg.

 

Anonymkode: a3b3b...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...