Gå til innhold

Nora Haukland og Marius Høiby


Justlooking

Anbefalte innlegg

Gjest MissWoodville

Jeg er i utgangspunktet for monarkiet. Men jeg forventer en viss oppførsel av dem, og det er fordi mine penger finansierer dem. Dersom de ikke klarer å opprettholde denne oppførselen så kan vi gjerne avskaffe dem for min del. Presidenter er ikke billigere nei, men da kan man i det minste forvente en del ting av dem, eller de velges ikke på nytt i neste omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissWoodville skrev (23 minutter siden):

Presidenter er ikke billigere nei, men da kan man i det minste forvente en del ting av dem, eller de velges ikke på nytt i neste omgang.

Og man slipper å holde ut med hele slitsomme slekta😏

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
Glufseguri skrev (Akkurat nå):

Og man slipper å holde ut med hele slitsomme slekta😏

Ikke minst. Og slekten kan ikke sole seg i glansen heller 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (6 timer siden):

Dere som kritiserer MM for Marius` valg: Marius er voksen. Han velger selv. Foreldre har påvirkningskraft på barna sine, men absolutt ikke fullt ut. Mange opplever at barna velger helt andre retninger i livet enn foreldrene har ønsket og forsøkt å oppdra barna sine til. Og hva vet vel vi om hvilke råd MM har git ham om utdannelse etc? Hun kan ha rådet ham til alt fra å velge et jetsetlivet med modeller til høyere utdannelse og et mer skjermet liv. Eller noe helt annet. 

Da driter han i rådene, og da er det bare å skru igjen pengekranen. 

 

Polarisstella skrev (3 timer siden):

Er det slik at du tenker at kongefamiliens rolle er å "vinke og være høytidelig"? Lever du i den tro at det er det deres arbeidsdag består av? Kanskje det da er en idé å sette seg litt inn i deres rolle og arbeidsoppgaver?

Når det kommer til sjamanen og influenseren trenger du ikke være redd for at du vil se dem "vinke og være høytidelig" på slottsbalkongen. Som tidligere nevnt, Marius Borg Høiby er ikke kongelig. Martha Louise har sagt fra seg sin kongelige tittel, og dermed representerer hun minimalt. Så ingen fare for at sjamanen blir gjenganger på slottsbalkongen.

Jeg må ellers si at i mine øyne er det positivt at de kongelige finner partnere utenfor de kongelige kretser. For det første, det ville blitt mye innavl etterhvert. Vel så viktig, kongedømme må, som alt annet, fornyes og følge tiden vi lever i.

Av nysgjerrighet, du uttrykker din motstand mot kongedømme. Skulle dette avvikles i Norge ville det sannsynligvis erstattes med president. Tenker du at en president med familie ikke vil være "dyre i drift"? Hva med en presidents barn, er det greit om de har influensere og sjamaner som kjæreste? En president representerer jo sitt land, og ved høytidelige anledninger med familien ved sin side. 

Ingen konge fikk før sitte u-utfordret på tronen. Alle måtte bevise at de kunne lede landet. Det er først med dette kongehuset at makten er gått i arv uten at det stilles noen kvalifikasjonskrav eller krav til å bevise sin egnethet. 
 

Det er også veldig i strid med våre grunnleggende menneskerettigheter at tronarving ikke har verken ytringsfrihet eller religionsfrihet, eller frihet til å velge et yrke eller til å flytte. Det er også av nyere dato, før da kongerike var reell styreform kunne kongen ta slike valg. Dette er enda et bevis på at monarkiet har utspilt sin rolle.

 

Iia skrev (6 timer siden):

Dere som kritiserer MM for Marius` valg: Marius er voksen. Han velger selv. Foreldre har påvirkningskraft på barna sine, men absolutt ikke fullt ut. Mange opplever at barna velger helt andre retninger i livet enn foreldrene har ønsket og forsøkt å oppdra barna sine til. Og hva vet vel vi om hvilke råd MM har git ham om utdannelse etc? Hun kan ha rådet ham til alt fra å velge et jetsetlivet med modeller til høyere utdannelse og et mer skjermet liv. Eller noe helt annet. 

ja, han gjør dårlige valg og tar ikke hensyn. De er ikke helt uten innflytelse - de kunne skrudd igjen pengekranen, ikke sant?
 

Hvorfor gjør ikke søsteren det samme? Ulike krav og ulik oppdragelse.

De fleste barn skikker seg, men Marius er blitt en playboy. Hvorfor? Ulike krav og ulik oppdragelse. 
 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (3 timer siden):

En president kan velges og av-velges, eller tenker du da at presidentvervet skal gå i arv? Dersom presidentens barn gjør ting som skader presidentens rykte og troverdighet, så undergraver de presidentens stilling - og derved også sin egen økonomiske situasjon. 

 

MissWoodville skrev (1 time siden):

Jeg er i utgangspunktet for monarkiet. Men jeg forventer en viss oppførsel av dem, og det er fordi mine penger finansierer dem. Dersom de ikke klarer å opprettholde denne oppførselen så kan vi gjerne avskaffe dem for min del. Presidenter er ikke billigere nei, men da kan man i det minste forvente en del ting av dem, eller de velges ikke på nytt i neste omgang.

 

Glufseguri skrev (1 time siden):

Og man slipper å holde ut med hele slitsomme slekta😏

 

MissWoodville skrev (1 time siden):

Ikke minst. Og slekten kan ikke sole seg i glansen heller 👍

Alt sammen gode grunner til å bytte ut kongen med en president :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (30 minutter siden):

ja, han gjør dårlige valg og tar ikke hensyn. De er ikke helt uten innflytelse - de kunne skrudd igjen pengekranen, ikke sant?
 

Hvorfor gjør ikke søsteren det samme? Ulike krav og ulik oppdragelse.

De fleste barn skikker seg, men Marius er blitt en playboy. Hvorfor? Ulike krav og ulik oppdragelse. 
 

Her er jeg helt enig.

Han har helt åpenbart fått mange av fordelene ved å være en del av kongehuset, uten å måtte oppfylle noen av kravene og pliktene. Resultat: bortskremt layabout.

Husker at når Marius var liten, var fattern veldig bekymret for hvordan det skulle gå med han. Det gjorde han rett i ser det ut til.

  • Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius er ikke en del av kongehuset. Han har ingen plikter eller rettigheter i den forbindelse. Og kommer heller aldri til å få det. Fordi han er sønnen til MM er han en del av kongefamilien. Akkurat som familien Jensen, eller Olsen. Jeg kan tenke meg at det har vært utfordrende for MM å sjonglere mellom å skulle oppdra datteren til en dag å bli dronning, og Marius, som hennes førstefødte, og antakelig derfor den kjæreste hun har. Sånn blir det ofte når man har flere barn.

Han er voksen, han har sikkert hatt utfordringer som annen ungdom. Fordi han ikke har noen konstitusjonell rolle har han ikke fått noen kongelig oppdragelse utenom å være høflig å korrekt i sammenhenger der det kreves.

Jeg tenker at denne romansen går over om en stund. Selv om jeg ikke kjenner noen av dem, virker det ikke lovende at en tilsynelatende litt for frivol influenser skal slå seg til ro med en kar som egentlig ikke har den glamorøse tilværelsen å by på, som man kanskje antok fra før.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (På 8.10.2022 den 22.31):

Poenget mitt her er ikke å henge ut utseendet hennes, og jeg ber om at de som har sterke meninger om det nyeste bildet holder dem for seg selv. Alle velger selv hvordan de ønsker å se ut, og Nora har tydeligvis følt at hun hadde forbedringspotensiale i forhold til sitt eget utgangspunkt. Jeg håper at hun er fornøyd selv.

Det jeg syns er helt utrolig trist, er at hun, i likhet med Sophie Elise og alle som trekkes mot disse inngrepene påvirker hverandre til å foreta nøyaktig de samme injeksjonene, de samme tannfasettene, og de samme løftene i ansiktene. Ved å være offentlige personer, påvirker de andre igjen, og til slutt er vi en haug kopier hele gjengen.

Bildekilde: Nora sin Instagram 

PhotoCollage_1652298625647.jpg

Er dette virkelig samme dama???

Hun var jo så utrolig søt før! Tenk å ødelegge seg sånn!

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (2 minutter siden):

Er dette virkelig samme dama???

Hun var jo så utrolig søt før! Tenk å ødelegge seg sånn!

Ja det er fryktelig trist, hun var jo en vakker jente.

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (15 timer siden):

Har Marius studert her eller i utlandet?

Tror ikke han har noen utdannelse. Har hørt han begynte på et eller annet i California da han flyttet dit for mange år siden sammen med rikmannsdatteren som tok en master. Etter ganske kort tid ble han heller sammen med en venninne av henne og de flyttet til London hvor han fikk jobb som prins i et magasin som fikk konk. Han har hatt noen kortvarige jobber via bekjentskaper som det aldri ble noe ut av, som noe motegreier i Italia og en jobb for selvig her hjemme etc. etc.  Virker som han gjør som moren gjorde og surrer rundt uten mål og mening …

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint han jobber som bilmekaniker. Kanskje det har vært guttedrømmen som endelig er oppfylt. Sikkert tøft for han å velge den veien når hans søster og bror kommer til å ta lange statusutdanninger på de beste universitetene. Jeg heier på han. Bare håper han får litt bedre smak når det gjelder damer. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (20 timer siden):

En president kan velges og av-velges, eller tenker du da at presidentvervet skal gå i arv? Dersom presidentens barn gjør ting som skader presidentens rykte og troverdighet, så undergraver de presidentens stilling - og derved også sin egen økonomiske situasjon. 

Presidentverv som går i arv?? Hvor har du fått det fra? Jeg er ikke i nærheten av å ha ytret noe slikt.

Jeg foreslår du leser kommentaren jeg siterte og svarte på i stedet for å tillegge meg ville utsagn som ikke har rot i virkeligheten.

Når det kommer til "valg og av - valg" ,som du skriver, går jeg ut fra at du vet at en president sitter et visst antall år før det er valg. Du har forøvrig heller ingen garanti for å bli kvitt en president du synes er håpløs ved et valg. Jeg tenker det er fordeler og ulemper både ved kongedømme og president. Donald Trumps periode som president sier vel sitt. Det samme kan vel sies om den gale presidenten i vårt naboland.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (4 timer siden):

Presidentverv som går i arv?? Hvor har du fått det fra? Jeg er ikke i nærheten av å ha ytret noe slikt.

Jeg foreslår du leser kommentaren jeg siterte og svarte på i stedet for å tillegge meg ville utsagn som ikke har rot i virkeligheten.

Når det kommer til "valg og av - valg" ,som du skriver, går jeg ut fra at du vet at en president sitter et visst antall år før det er valg. Du har forøvrig heller ingen garanti for å bli kvitt en president du synes er håpløs ved et valg. Jeg tenker det er fordeler og ulemper både ved kongedømme og president. Donald Trumps periode som president sier vel sitt. Det samme kan vel sies om den gale presidenten i vårt naboland.

Jeg stilte deg et spørsmål, eller la du ikke merke til spørsmålstegnet? Jeg gjorde det fordi du så ut til å se forbi at en president kan kastes dersom det er nødvendig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (På 10.10.2022 den 23.32):

Jeg syns det er fint han jobber som bilmekaniker. Kanskje det har vært guttedrømmen som endelig er oppfylt. Sikkert tøft for han å velge den veien når hans søster og bror kommer til å ta lange statusutdanninger på de beste universitetene. Jeg heier på han. Bare håper han får litt bedre smak når det gjelder damer. 

Jobber han som bilmekaniker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (14 minutter siden):

Jobber han som bilmekaniker? 

Han jobbet som MC-mekaniker et års tid eller så.Jeg aner ikke hva han gjør nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Polarisstella skrev (På 11.10.2022 den 9.59):

Presidentverv som går i arv?? Hvor har du fått det fra? Jeg er ikke i nærheten av å ha ytret noe slikt.

Jeg foreslår du leser kommentaren jeg siterte og svarte på i stedet for å tillegge meg ville utsagn som ikke har rot i virkeligheten.

Når det kommer til "valg og av - valg" ,som du skriver, går jeg ut fra at du vet at en president sitter et visst antall år før det er valg. Du har forøvrig heller ingen garanti for å bli kvitt en president du synes er håpløs ved et valg. Jeg tenker det er fordeler og ulemper både ved kongedømme og president. Donald Trumps periode som president sier vel sitt. Det samme kan vel sies om den gale presidenten i vårt naboland.

Men Trump ble ikke sittende. Om han var monark kunne man ikke bli kvitt ham. 
Det krever flertall, så det er riktig at du som enkeltperson ikke kan bestemme, men flertallet bestemmer. Det er det som er demokrati. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 12.10.2022 den 16.43):

Han jobbet som MC-mekaniker et års tid eller så.Jeg aner ikke hva han gjør nå.

Supert om han har en normal jobb!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (På 12.10.2022 den 18.40):

Men Trump ble ikke sittende. Om han var monark kunne man ikke bli kvitt ham. 
Det krever flertall, så det er riktig at du som enkeltperson ikke kan bestemme, men flertallet bestemmer. Det er det som er demokrati. 

Du har ingen garanti for at Trump ikke blir president igjen. Han har jo sagt han vil stille til valg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarisstella skrev (3 minutter siden):

Du har ingen garanti for at Trump ikke blir president igjen. Han har jo sagt han vil stille til valg igjen.

Og blir han valgt fordi folk vil ha ham der. Vet du hva demokrati innebærer? At ikke du kan bestemme, men et flertall. I et monarki kan ingen bestemme hvem som skal være statsoverhode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...