Gå til innhold

Hva feiler klesindustrien? Hvorfor vil «ingen» kle noen etter strl 40-42?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mo1234 skrev (På 29.9.2022 den 22.40):

Jepp! Til og med Lindex og KappAhl har små størrelser. Trenger ikke være særlig overvektig før strls 44 er for lite i disse butikkene. 

Det er tull. Jeg er ifølge bmi akkurat overvektig, og jeg passer fint inn i 38/40. Er du str 44 er du 100% overvektig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maestro skrev (På 30.9.2022 den 1.39):

Jeg er 178 cm og var 58-60 kg før. Klær var aldri et problem. Lang og tynn men med hofter. Så begynte jeg med medisiner og alt i alt på 4 år gikk jeg opp 50 KG!! Og slet med og finne klær. Ikke kunne jeg handle hos Vero Moda og sånn. Ihvertfall ikke bukser. 

Har siste året handlet endel hos Bonprix og følt meg veldig fin. Har nå gått ned til 97 ca, var på 113 i mars. Og kåper jeg kjøpte da jeg var på vei opp sitter på igjen 💜 

Men ja, grein inni meg av at jeg måtte på Zizzi og kjøpe klær, spesifik bukser. Nå kjøpte jeg faktisk en tights i skinn, hos Only. Veldig kjekt at den satt kjempe fint på 😊 BikBok derimot, XL og L der er krise smått. Aldri mer inn dit. Jeg er heldig at jeg er smal bygd, selvom jeg var større og er enda stor/mer curvy så får jeg ihvertfall overdeler til og sitte pent. Men BikBok og Gina er bannlyst hos meg 😂😂

Så flink du har vært. Flott høyde forresten. Er 181 selv 😉

Anonymkode: da0b3...f7e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mo1234 skrev (På 3.10.2022 den 16.24):

Klærne blir mindre og mindre. Men jeg ser på det som en motivasjon for å gå ned i vekt. Da blir det kjekkere å shoppe. Du kan forresten kjøpe klær på nettet, der har de bedre utvalg. 

Tull og tøys. Vi blir feitere og feitere. Klærna er de samme. Det er bare at synet vårt på hva som er overvektig forskyves! Nettopp fordi vi ser nesten bare overvektige mennesker. 
 

Det du og skremmende mange andre kaller «overvektig» er faktisk fedme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Veldig fint😊

Anonymkode: 2cd40...385

Halvparten av bildene ser veldig photoshoppet ut? Spesielt de to første.

Anonymkode: 3b6f5...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så flink du har vært. Flott høyde forresten. Er 181 selv 😉

Anonymkode: da0b3...f7e

Ja, liker høyden jo eldre jeg blir 😊🧡 Har til og med kjølt et par høst boots MED 5 cm hæl. Kunne ikke det med eksen som er 2 cm lavere, han nekta faktisk og gå vedsiden av meg av det 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (42 minutter siden):

Det er tull. Jeg er ifølge bmi akkurat overvektig, og jeg passer fint inn i 38/40. Er du str 44 er du 100% overvektig. 

Alt etter høyde da. Jeg måtte oppi 42-44 i bukser før tross for jeg var tynn. Pga lengde og breie hofter og lår. Og jeg hadde bmi på 17.5 ☝🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (8 minutter siden):

Ja, liker høyden jo eldre jeg blir 😊🧡 Har til og med kjølt et par høst boots MED 5 cm hæl. Kunne ikke det med eksen som er 2 cm lavere, han nekta faktisk og gå vedsiden av meg av det 😂😂

Hans tap 😉

Anonymkode: da0b3...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hans tap 😉

Anonymkode: da0b3...f7e

Fant ut at han sliter med mindreverdkomplekser. Det orker jeg faktisk ikke. 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (2 timer siden):

Det er tull. Jeg er ifølge bmi akkurat overvektig, og jeg passer fint inn i 38/40. Er du str 44 er du 100% overvektig. 

Jeg er 44 og har normal bmi. Det kommer an på høyden også.

Anonymkode: 5b790...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/29/2022 at 10:45 PM, Fru Uperfekt said:

Det heter tilbud og etterspørsel. Om ikke folk etterspør et produkt i store nok kvanta er det ikke aktuelt for butikker å ha det i varelinjen sin

Likevel er det etter min erfaring alltid(!) de minste størrelsene som henger igjen, etter at de største er kjøpt og forsvunnet fra butikken. Med andre ord, tenker jeg at butikkene har en helt feil fordeling på hvor mye de har av de forskjellige størrelsene.

Og å finne ok klær til sånne 50 % avslag i større størrelse enn M er så og si umulig. Skal man ha de større størrelsene må man være kjapt ute. 

Nordmenn blir større og større over tid, enten folk liker det eller ikke. Å ikke la overvektige få kjøpe helt vanlige klær er sykt. Alternativet blir til slutt at vi tjukkaser går nakne rundt omkring. Da blir det vel forandring. :fnise: 

Anonymkode: 53283...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mamajune11 said:

Det er tull. Jeg er ifølge bmi akkurat overvektig, og jeg passer fint inn i 38/40. Er du str 44 er du 100% overvektig. 

Folk som er høye, men slanke, bruker også større størrelser fordi de har større bein. Så nei, du kan ikke si noe om andre er overvektige eller ikke, spesielt ikke med hundre prosent sikkerhet. Tenk før du snakker.

Anonymkode: 53283...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller slanke seg litt, istedenfor å legge skylden på klesindustrien?

Anonymkode: 9b2e4...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 29.9.2022 den 22.45):

Det heter tilbud og etterspørsel. Om ikke folk etterspør et produkt i store nok kvanta er det ikke aktuelt for butikker å ha det i varelinjen sin

Nja, det blir jo bare fler og fler overvektige mennesker i Norge, så behovet er der så absolutt.

Ts: det er mange butikker som har store størrelser. Blant annet Cubus , Zizzi, mange HM-butikker, KappAhl ogvero moda og netthandler du er utvalget ganske så stort. 

Anonymkode: cbc32...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å heller slanke seg litt, istedenfor å legge skylden på klesindustrien?

Anonymkode: 9b2e4...291

Og i mellomtiden skal hun gå naken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (7 timer siden):

Det er tull. Jeg er ifølge bmi akkurat overvektig, og jeg passer fint inn i 38/40. Er du str 44 er du 100% overvektig. 

Jeg har like lange ben som min 20cm høyere mann, noe som gjør at selv når jeg hadde en bmi på 19 måtte jeg bruke langt større størrelser rett og slett pga at jeg ellers ville fått for korte bukser.

Anonymkode: 168bb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Likevel er det etter min erfaring alltid(!) de minste størrelsene som henger igjen, etter at de største er kjøpt og forsvunnet fra butikken. Med andre ord, tenker jeg at butikkene har en helt feil fordeling på hvor mye de har av de forskjellige størrelsene.

Og å finne ok klær til sånne 50 % avslag i større størrelse enn M er så og si umulig. Skal man ha de større størrelsene må man være kjapt ute. 

Nordmenn blir større og større over tid, enten folk liker det eller ikke. Å ikke la overvektige få kjøpe helt vanlige klær er sykt. Alternativet blir til slutt at vi tjukkaser går nakne rundt omkring. Da blir det vel forandring. :fnise: 

Anonymkode: 53283...a4c

Åpenbart handler vi i forskjellige butikker, siden min erfaring er at de minste forsvinner først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...