Gå til innhold

Hvorfor plasserer folk veskene/sekkene sine på setet ved siden av når det er fult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Athena Catalina skrev (På 29.9.2022 den 19.50):

De vil ikke ha noen ved siden av seg.

Det skjønner vi jo. 

Poenget er at det er svært frekt og lite medmenneskelig å la andre stå en hel buss/togtur fordi man vil ha flere seter for seg selv. Det er meningen at det skal sitte en person på hvert sete. Tviler på at vesken reiser med egen bilett og dermed mulighet for egen plass. 

Eventuelt kan det spørres VY om de kan lage en egen vogn med enkeltseter med god plass rundt seg; vognen for egoister. Selvsagt med over dobbelt så høy billettpris. 

 

Anonymkode: 18a21...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig gjør jeg det i håp om å slippe sitte ved siden av noen, covid var min bestevenn sånn sett 🙈.

Anonymkode: 6ee3d...a44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (2 timer siden):

Jeg setter alltid veska eller sekken i setet. Det er skittent og vått på gulvet, pluss den ikke blir gjenglemt eller stjålet like lett. Så tar jeg den på fanget når noen spør om å få plassen. Og ja, jeg vil helst ha spacen, folk er igjen sjuke og hoster, nyser og snyter seg på offentlig transport og jeg vil ikke smittes. Begynner med munnbind igjen nå i forkjølelse sesongen. Orker ikke bli smitta. 

Man kan jo hoste på folk som tar opp to seter. Stå ved siden av å hoste den veien. Det fortjener de. 

Anonymkode: 18a21...7c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lær deg heller å respektere andres intimsone. 

Anonymkode: 9051e...bff

Mener du at folk/du skal ha to seter for seg/deg selv pga intimsonen? Da er det jo litt teit å ta buss for det første. Og hva med andre plasser og situasjoner, skal folk holde seg på en viss avstand?

Anonymkode: b1c78...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 15.26):

Folk er rare! Selvfølgelig spør man! Jeg kjører sjelden kollektiv men har selvsagt saker på setet ved siden av så lenge jeg kan. Vil sitte behagelig. Og håper i det lengste å få sitte alene men må du absolutt trenge deg på så SPØR! 

Anonymkode: ab78f...16d

Det er da ikke snakk om å trenge seg på🤦🏼‍♀️ Det er offentlig transport, andre har like mye rett til å sitte som deg. Folk er rare skriver du. Du er virkelig en av de rare. 

Anonymkode: ad8dd...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 15.26):

Folk er rare! Selvfølgelig spør man! Jeg kjører sjelden kollektiv men har selvsagt saker på setet ved siden av så lenge jeg kan. Vil sitte behagelig. Og håper i det lengste å få sitte alene men må du absolutt trenge deg på så SPØR! 

Anonymkode: ab78f...16d

Jeg spør ikke. Jeg bare stiller meg foran setet og sier «unnskyld». Har til gode at noen ikke flytter veska da. Tar T-banen i rushen i Oslo, og det er så fullt av både sittende og stående at jeg gjerne tar midten av en treseter heller enn å stå. Man kan ikke sitte og forvente å ha ledig sete ved sida av seg i rushen når masse folk må stå. 

Anonymkode: 7292a...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 13.52):

Ingen du liksom. Jeg gjør det, og mange med meg.

Jeg signaliserer med blikk at jeg kommer til å sette meg på plassen, hvis de ikke registrerer det spør jeg (retorisk) om det er ledig. Er det fortsatt ingen respons så setter jeg meg på tingene deres.

Anonymkode: 6184c...60a

Jeg gjør det samme. Idioter som ikke tar hensyn til medmenneskene sine! 

Anonymkode: 13b39...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke vil ha det på gulvet eller at det ramler ned fra fanget / må holde det fast, men er veldig kjapp på å fjerne det fra sidesetet hvis jeg ser at bussen begynner å bli full, jeg vet jo at jeg ikke har "rettigheter" til det setet. :P

Anonymkode: 72b67...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...