Gå til innhold

Hvorfor plasserer folk veskene/sekkene sine på setet ved siden av når det er fult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dårlig folkeskikk. Jeg har opplevd å falle på bussen, ved siden av en fireseter der det satt to stk med hver sin sekk. Jeg ble hjulpet opp til et annet sete av en som reiste seg for meg, de to i fireseteren bare stirret dumt på hele situasjonen. Jeg har begynt å be sjåføren vente med å kjøre til jeg får satt meg når jeg ser situasjonen er sånn, men det har de stort sett ikke tid til. Men det kan få bevegelse i noen av zombiene som sitter med vesker i setet.

Anonymkode: c4e8e...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 19.47):

fordi veldig mange nordmenn er noen inni granskogen einstøinger som aldri i verden orker å sitte rett ved siden av noen ukjente mennesker på bussen eller trikken. 

:cowboy: 

Anonymkode: 10a8c...7c7

Nettopp. Er slik selv jeg :nigo:

Men såklart jeg flytter på vesken om jeg ser det begynner å bli fullt eller andre spør om å få sitte.

Det sagt, jeg har ingen interesse av at en eller annen ekstrovert person ser sitt snitt til å sitte ved siden av meg og prate i vei om alt og ingenting (ja, det har skjedd flere ganger).

Anonymkode: b1cbf...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som gjør dette mangler folkeskikk, det irriterer meg. Det skal ikke være nødvendig å spørre om det er ledig.

Anonymkode: e2c5c...db5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 17.47):

Ingen gjør det så lenge det er ledig plass ved siden av 

Anonymkode: b1074...cd6

Ingen du liksom. Jeg gjør det, og mange med meg.

Jeg signaliserer med blikk at jeg kommer til å sette meg på plassen, hvis de ikke registrerer det spør jeg (retorisk) om det er ledig. Er det fortsatt ingen respons så setter jeg meg på tingene deres.

Anonymkode: 6184c...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi dem ikke ønsker noen skal sitte ved siden av seg. Samt å virke veldig opptatt, og late som at de ikke har registrert det. Det er typisk uhøflighets kultur, der mange bedrar seg selv, og lager ubalanse i samfunnet. Det gjelder både dem med universitet utdannelse og dem som er lavt utdannet. 

 

Anonymkode: b6c6b...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 17.45):

Da spør jeg «er det ledig?». Hvis de ignorerer tar jeg veska og dumper den på dem. 

Anonymkode: 99911...08b

Det er jo like frekt som at de ignorerer. Jeg reagerer ikke alltid med en gang pga musikk og støydemping. Har veske alltid på fanget, er lang i beina og har da eks varer vedsiden av, så lenge det ikke er krise fult. Men blir bussen mer full så lager jeg plass til en kan sitte ved siden av meg. Men her i Rogaland er folk, spesielt yngre velger heller og stå enn og sitte med en fremmed. Så derfor stresser jeg ikke helt med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bussetene er jo veldig tett plassert. Burde vært mer avstand, eller enda bedre. Et og et sete. Det er ekkelt å sitte inntil fremmede. Velger heller å stå, eller gå.

Anonymkode: 9051e...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nettopp. Er slik selv jeg :nigo:

Men såklart jeg flytter på vesken om jeg ser det begynner å bli fullt eller andre spør om å få sitte.

Det sagt, jeg har ingen interesse av at en eller annen ekstrovert person ser sitt snitt til å sitte ved siden av meg og prate i vei om alt og ingenting (ja, det har skjedd flere ganger).

Anonymkode: b1cbf...7e0

Er utadvendt og sånn, men og prate random med ukjente på bussen gjør jeg heldigvis ikke 😂😂 Nattbussen hjem i ei helg der alle prater, skjer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 20.44):

Du må vel gjerne prøve. Det går ikke bra for deg.

Anonymkode: 9051e...bff

Er det en trussel? 😂. Da blir du isåfall dratt til tingretten og må sone for dine utagerende synder. Hvorfor i alle dager velger du å ta kollektiv transport, hvis du føler deg berettiget til å ta opp plassene som er ment til andre enn deg? 😳. Er du så frekk, så får du jaggu meg tåle at noen reagerer. Verden dreier seg verken om deg eller din håndbagasje. Lær å oppfør deg blant andre mennesker! 

Endret av kraftwerk
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De bussetene er jo veldig tett plassert. Burde vært mer avstand, eller enda bedre. Et og et sete. Det er ekkelt å sitte inntil fremmede. Velger heller å stå, eller gå.

Anonymkode: 9051e...bff

Verste er setene som står mot hverandre, samtidig som det ikke er plass til to par bein. 

Anonymkode: c4e8e...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Verste er setene som står mot hverandre, samtidig som det ikke er plass til to par bein. 

Anonymkode: c4e8e...21e

Ja, de burde vært fjernet. Utrolig grisete at folk sitter med skoene i de setene også.

Anonymkode: 9051e...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (3 minutter siden):

Er det en trussel? 😂. Da blir du isåfall dratt til tingretten og må sone for dine utagerende synder. Hvorfor i alle dager velger du å ta kollektiv transport, hvis du føler deg berettiget til å ta opp plassene som er ment til andre enn deg? 😳. Er du så frekk, så får du jaggu meg tåle at noen reagerer. Verden dreier seg verken om deg eller din håndbagasje. Lær å oppfør deg blant andre mennesker! 

Lær deg heller å respektere andres intimsone. 

Anonymkode: 9051e...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter alltid veska eller sekken i setet. Det er skittent og vått på gulvet, pluss den ikke blir gjenglemt eller stjålet like lett. Så tar jeg den på fanget når noen spør om å få plassen. Og ja, jeg vil helst ha spacen, folk er igjen sjuke og hoster, nyser og snyter seg på offentlig transport og jeg vil ikke smittes. Begynner med munnbind igjen nå i forkjølelse sesongen. Orker ikke bli smitta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (4 minutter siden):

Jeg setter alltid veska eller sekken i setet. Det er skittent og vått på gulvet, pluss den ikke blir gjenglemt eller stjålet like lett. Så tar jeg den på fanget når noen spør om å få plassen. Og ja, jeg vil helst ha spacen, folk er igjen sjuke og hoster, nyser og snyter seg på offentlig transport og jeg vil ikke smittes. Begynner med munnbind igjen nå i forkjølelse sesongen. Orker ikke bli smitta. 

Tar man offentlige transportmidler som er stappa full, så går desverre det og ha space bort. Viss en som er snørrete, sier du da nei eller flytt deg fordi du er syk og ekkel? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (Akkurat nå):

Tar man offentlige transportmidler som er stappa full, så går desverre det og ha space bort. Viss en som er snørrete, sier du da nei eller flytt deg fordi du er syk og ekkel? 

Jeg flytter meg selv, eller sier at det er sølt noe i setet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk som gjør dette mangler folkeskikk, det irriterer meg. Det skal ikke være nødvendig å spørre om det er ledig.

Anonymkode: e2c5c...db5

Folk er rare! Selvfølgelig spør man! Jeg kjører sjelden kollektiv men har selvsagt saker på setet ved siden av så lenge jeg kan. Vil sitte behagelig. Og håper i det lengste å få sitte alene men må du absolutt trenge deg på så SPØR! 

Anonymkode: ab78f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er rare! Selvfølgelig spør man! Jeg kjører sjelden kollektiv men har selvsagt saker på setet ved siden av så lenge jeg kan. Vil sitte behagelig. Og håper i det lengste å få sitte alene men må du absolutt trenge deg på så SPØR! 

Anonymkode: ab78f...16d

Absolutt trenge seg på? Har du betalt for to seter?

Anonymkode: 6184c...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt det samme mange ganger. Jeg setter veska mi på fanget mitt, og gjør plassen ledig ved siden av meg. Klart en person som kommer inn setter seg lettere ned der da, enn hvis jeg hadde veska plassert på stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Absolutt trenge seg på? Har du betalt for to seter?

Anonymkode: 6184c...60a

Det hender det og faktisk. 

Anonymkode: ab78f...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...