Gå til innhold

Hvorfor plasserer folk veskene/sekkene sine på setet ved siden av når det er fult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Athena Catalina
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Drosje er somoftest en bil. Evt får Rn gå/sykle. En kan ikke forvente å få et dobbeltsete alene på offentlig transport

Det har jeg heller ikke skrevet,  men grunnen til at  noen plasserer ting i settet, er fordi de ikke ønsker noen ved siden av seg,  det er sånn typisk nordmenn greie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

Det har jeg heller ikke skrevet,  men grunnen til at  noen plasserer ting i settet, er fordi de ikke ønsker noen ved siden av seg,  det er sånn typisk nordmenn greie. 

 

Derfor jeg spør først muntlig og så med tegnspråk før jeg evt bare setter meg på tingene. Jeg kan ikke stå så lenge av gangen pga div feil på kroppen så gidder ikke leke snill der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Derfor jeg spør først muntlig og så med tegnspråk før jeg evt bare setter meg på tingene. Jeg kan ikke stå så lenge av gangen pga div feil på kroppen så gidder ikke leke snill der

Setter du deg virkelig på tingene (hadde jeg aldri turt) hvordan reagerer de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

De kan ha den på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Athena Catalina skrev (13 minutter siden):

Setter du deg virkelig på tingene (hadde jeg aldri turt) hvordan reagerer de da?

Noen blir sure, men de fleste blir bare flaue. Som sagt prøver jeg først å spørre 2ganger så ikke min feil at de ikke hører etter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

"Folk"? Dette er vel kvinnfolk. 

Anonymkode: 63f1d...517

Selvfølgelig er det menn også. Med sekker, bagger osv.

Anonymkode: 200d7...9da

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk vil sitte alene. Da sitter man med veska i setet lengst mulig. Noe som er forståelig. Det er ekkelt å sitte inntil fremmede mennesker. Du vet aldri hvem som er urenslig, men du kjenner selvfølgelig hvis noen lukter vondt, eller merker at folk er synlig skitne.

Anonymkode: 9051e...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da spør jeg «er det ledig?». Hvis de ignorerer tar jeg veska og dumper den på dem. 

Anonymkode: 99911...08b

Du må vel gjerne prøve. Det går ikke bra for deg.

Anonymkode: 9051e...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tviler på at det er så mange vesker i den prisklassen, altså 30 000. Men da tar man den på fanget, så enkelt er det.

Anonymkode: b1c78...5ae

Med en veske i den prisklassen, kjører man mest sannsynlig bil, eller tar taxi. Har man råd til å sløse så mye penger på en veske, tar man ikke kollektiv transport uansett.

Anonymkode: 9051e...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en vane  under pandemien :vetikke:

Jeg holder veska på setet ved siden av meg lengst mulig. Later som jeg ser ut av vinduet eller hører på musikk hvis noen kommer nysende og hostende inn på bussen, men ellers setter jeg den på fanget hvis det blir skikkelig fullt.

Anonymkode: 32620...09e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi ganske få vil ha vilt fremmede skulder til skulder på bussen. 

Anonymkode: 84bf5...6c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den bort når jeg må. Og forstår at andre gjør det samme. Gidder ikke ha veska på fanget før jeg må. 

Er jo bare å spørre om det er ledig. Så irriterer meg null. 

Og man får sitte alene så lenge det går, nettopp fordi folk er redd for å spørre. 

Anonymkode: 8a9cb...72a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn med autisme diagnose, setter alltid sekken ved siden av seg, i håp om at ingen vil sette seg ved siden av han. Men han vet og det, at spør noen om det er ledig, så må han flytte sekken, og la de sitte der. 

Anonymkode: e416c...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er typisk skandinavere å gjøre slikt. Vi er folk som liker avstand til fremmede. Heldigvis er ikke alle like, men vi er stort sett et litt pussig folkeslag. 

Anonymkode: a82bc...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått meg på det. Buss er kollektiv transport. Ingen har enerett på begge setter. Før spurte jeg alltid om de kunne flytte vesken/sekken men nå tar jeg den og setter dem i deres fang uten å spørre. Når de later som de ser ut av vinduet da setter jeg vesken på gulvet.

Anonymkode: fddde...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil ha et fremmed skittent menneske ved siden av seg, er det et problem kjør bil

Anonymkode: ab1c3...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...