Gå til innhold

Hvorfor plasserer folk veskene/sekkene sine på setet ved siden av når det er fult?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste her som irriterer meg over dette? Du går inn på t-banen og det er helt fullt, kanskje du ser 1 ledig sitteplass eller 2, men der har altså vedkommende på setet ved siden av satt veska si og ser ikke ut til å ofre tanken på å flytte den.. 

Anonymkode: e55d4...125

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jeg den eneste her som irriterer meg over dette? Du går inn på t-banen og det er helt fullt, kanskje du ser 1 ledig sitteplass eller 2, men der har altså vedkommende på setet ved siden av satt veska si og ser ikke ut til å ofre tanken på å flytte den.. 

Anonymkode: e55d4...125

Da spør jeg «er det ledig?». Hvis de ignorerer tar jeg veska og dumper den på dem. 

Anonymkode: 99911...08b

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jeg den eneste her som irriterer meg over dette? Du går inn på t-banen og det er helt fullt, kanskje du ser 1 ledig sitteplass eller 2, men der har altså vedkommende på setet ved siden av satt veska si og ser ikke ut til å ofre tanken på å flytte den.. 

Anonymkode: e55d4...125

Det er da bare å spørre «ledig her?» mens du senker rumpe mot sete. Null problem. Jeg ser på skikken som positiv - folk flest i Norge er så tiltaksløse at de står heller enn å snakke til folk på en buss, så jeg er sikret at det alltid er et ledig sete til meg, med en sekk eller veske på. :nigo: 

Anonymkode: 1ad1e...0d3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

Da får de vel sette vesken på fanget da, som normale folk gjør. 

Anonymkode: 18a3b...f5e

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er tankeløse. De setter bare ryggsekken eller vesken på setet ved siden av når de setter seg ned, og legger ikke merke til at t-banen, bussen eller trikken etter hvert blir fullere og fullere av folk som vil ha et sted å sitte. De fleste sitter jo med nesa i mobilen og registrerer ikke folk rundt seg lenger på offentlig transport.

Jeg sier kort og greit "Kan du flytte den? Jeg vil sitte". De gjør det alltid.

Endret av Million
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får de vel sette vesken på fanget da, som normale folk gjør. 

Anonymkode: 18a3b...f5e

Ingen gjør det så lenge det er ledig plass ved siden av 

Anonymkode: b1074...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

Tviler på at det er så mange vesker i den prisklassen, altså 30 000. Men da tar man den på fanget, så enkelt er det.

Anonymkode: b1c78...5ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

Da kan de ta den på fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jeg den eneste her som irriterer meg over dette? Du går inn på t-banen og det er helt fullt, kanskje du ser 1 ledig sitteplass eller 2, men der har altså vedkommende på setet ved siden av satt veska si og ser ikke ut til å ofre tanken på å flytte den.. 

Anonymkode: e55d4...125

Ja, det er dessverre mange egoister 😞.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har ingen problemer med at folk gjør dette. Hvis jeg vil sitte så går jeg til det aktuelle setet, da pleier personen å flytte tingene sine uten at jeg trenger å spørre - som regel. Hvis ikke, så sier jeg "kan jeg sitte her eller?" Personlig pleier jeg ikke å ha tingene mine i setet ved siden av meg, hvis det er veldig fult. Da tar jeg det heller på fanget. Uten om det, så pleier jeg å ha tingene i setet ved siden av. Da kan mennesker sette seg over alt andre steder. ikke sitte med meg.

Endret av kraftwerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi veldig mange nordmenn er noen inni granskogen einstøinger som aldri i verden orker å sitte rett ved siden av noen ukjente mennesker på bussen eller trikken. 

:cowboy: 

Anonymkode: 10a8c...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jeg den eneste her som irriterer meg over dette? Du går inn på t-banen og det er helt fullt, kanskje du ser 1 ledig sitteplass eller 2, men der har altså vedkommende på setet ved siden av satt veska si og ser ikke ut til å ofre tanken på å flytte den.. 

Anonymkode: e55d4...125

Jeg spør, om de later som de ikke hører så tar jeg det på tegnspråk, om ingen reaksjon sitter jeg meg ned på tingene deres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

fordi veldig mange nordmenn er noen inni granskogen einstøinger som aldri i verden orker å sitte rett ved siden av noen ukjente mennesker på bussen eller trikken. 

:cowboy: 

Anonymkode: 10a8c...7c7

Da tar en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare å spørre om du kan få plassen så fjerner de den, men ingen er keen på å sette en veske til 30.000 på gulvet eller en lærveske til 2000 i sølevann og grus som lager merker og ødelegger læret med mindre de må 

Anonymkode: b1074...cd6

Det er fullt mulig å ta det på fanget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (3 minutter siden):

Ikke alle har bil. 

Drosje er somoftest en bil. Evt får Rn gå/sykle. En kan ikke forvente å få et dobbeltsete alene på offentlig transport

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...