Gå til innhold

Hvor mye tjener nyutdannede barnehagelærere/pedagoger?


Heipådegådu

Anbefalte innlegg

Hva bør en forvente? Hvor fort får du fast jobb og lederansvar? Blir man "kastet" ut i det?

Endret av Heipådegådu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et raskt Google-søk unna.

Merk at dette er i kommunen. Oslo har egen tabell, og private barnehager kan også lønne annerledes.

 

C1CAFF95-03C3-4092-9A43-709F72133F77.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

509.000 i Oslo kommune. Så 50.000 mer i året enn det KS tilbyr.

Anonymkode: 87744...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tar jobb som pedagogisk leder får du lederansvar med en gang, men i dag er det jo mange steder to pedagogiske ledere pr gruppe, så man deler ansvaret med annen pedagog. Om du ikke ønsker lederansvar kan du ta jobb/ stilling som barnehagelærer2 eller fagpedagog. Pedagogisk leder er høyere lønnet. 

Oslo kommune ligger høyest av alle kommuner. Det vil også variere fra kommune til kommune hva lønna er da særlig kommuner i nærheten av Oslo må betale mer for å være attraktive. 

Anonymkode: e5ef5...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Minstelønn 460 000 uten ansiennitet. Gjerne mye mer.

Anonymkode: c9751...41a

Hehe, nope.

I kjeden vår er bhglærer ca 440 000

Anonymkode: d77f6...6d6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hehe, nope.

I kjeden vår er bhglærer ca 440 000

Anonymkode: d77f6...6d6

Er dette noe en kan ta opp ved intervju? Kan man legge ut en sum om du ikke føler det er høyt nok ~ si man får tilbud om 420 000 også sier at du tar det for 440 000? Kan man kreve sånt? Jeg har aldri hatt jobb, så jeg vet ikke rettighetene mine der til å heve lønna😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heipådegådu skrev (1 time siden):

Er dette noe en kan ta opp ved intervju? Kan man legge ut en sum om du ikke føler det er høyt nok ~ si man får tilbud om 420 000 også sier at du tar det for 440 000? Kan man kreve sånt? Jeg har aldri hatt jobb, så jeg vet ikke rettighetene mine der til å heve lønna😅

Ah, du er en sånn gen z som tror at du kan komme og kreve toppjobb fra dag 1...

Lykke til 

Anonymkode: d77f6...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ah, du er en sånn gen z som tror at du kan komme og kreve toppjobb fra dag 1...

Lykke til 

Anonymkode: d77f6...6d6

Neeii ikke d jeg mener😂 jeg tenker jeg burde få minstelønna liksom, og ikke bli lurt, er det jeg tenkte🥰 som sagt vet jeg ikke hvordan det funker🤷‍♀️ gen z du liksom😂😂😂🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heipådegådu skrev (Akkurat nå):

Neeii ikke d jeg mener😂 jeg tenker jeg burde få minstelønna liksom, og ikke bli lurt, er det jeg tenkte🥰 som sagt vet jeg ikke hvordan det funker🤷‍♀️ gen z du liksom😂😂😂🙌

Jeg burde ikke bli lurt for å være helt ny🤷‍♀️ da burde jeg vite hva å forvente som nyutdannet, og gir de mye mindre enn det som er normalt, bør man ikke akseptere noe som alle andre arbeidsplasser ville ha gitt. Ikke gen z, men faktisk tenke litt langsiktig og være litt smart 😂🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heipådegådu skrev (1 time siden):

Er dette noe en kan ta opp ved intervju? Kan man legge ut en sum om du ikke føler det er høyt nok ~ si man får tilbud om 420 000 også sier at du tar det for 440 000? Kan man kreve sånt? Jeg har aldri hatt jobb, så jeg vet ikke rettighetene mine der til å heve lønna😅

Kan forhandle. Men ikke sikkert du får.

Jeg bruker å sette meg et minimumsnivå, be om mer og så takke nei hvis de ikke får det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heipådegådu skrev (4 minutter siden):

Neeii ikke d jeg mener😂 jeg tenker jeg burde få minstelønna liksom, og ikke bli lurt, er det jeg tenkte🥰 som sagt vet jeg ikke hvordan det funker🤷‍♀️ gen z du liksom😂😂😂🙌

 

Heipådegådu skrev (2 minutter siden):

Jeg burde ikke bli lurt for å være helt ny🤷‍♀️ da burde jeg vite hva å forvente som nyutdannet, og gir de mye mindre enn det som er normalt, bør man ikke akseptere noe som alle andre arbeidsplasser ville ha gitt. Ikke gen z, men faktisk tenke litt langsiktig og være litt smart 😂🙌

I kommunal sektor og i privat sektor i store kjeder følger de tariff. Så du blir ikke "lurt"...

Anonymkode: d77f6...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunalt kan du ikke forhandle, mendu kan ta med deg ansiennitet fra tidligere jobber (dersom det anses som relevant).

Ja, du blir kastet inn i det, foreldrene forventer full pakke og profesjonalitet fra første dag. Dine medarbeidere forventer det samme.

Anonymkode: b3326...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ajarRun skrev (4 minutter siden):

Kan forhandle. Men ikke sikkert du får.

Jeg bruker å sette meg et minimumsnivå, be om mer og så takke nei hvis de ikke får det til.

Du jobber vel ikke som barnehagelærer?

Anonymkode: d8e54...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du jobber vel ikke som barnehagelærer?

Anonymkode: d8e54...d86

Ikke nå lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (2 minutter siden):

Ikke nå lengre. 

Aldri gjort heller 😂

Anonymkode: d77f6...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ajarRun skrev (3 minutter siden):

Ikke nå lengre. 

Trafikklærer i barnehagen?🤨

Anonymkode: c1465...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Trafikklærer i barnehagen?🤨

Anonymkode: c1465...6f2

Hvor kom trafikk lærer fra😂😂 jeg er forvirra hahah. Men takk for svar🙌 skal satse på minstelønn, kasta rett inn i det, ingen nåde, flott med voksenlivet.😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Trafikklærer i barnehagen?🤨

Anonymkode: c1465...6f2

Var ikke trafikklærer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kommunalt kan du ikke forhandle, mendu kan ta med deg ansiennitet fra tidligere jobber (dersom det anses som relevant).

Ja, du blir kastet inn i det, foreldrene forventer full pakke og profesjonalitet fra første dag. Dine medarbeidere forventer det samme.

Anonymkode: b3326...796

Ansiennitet fra ALL offentlig og privat praksis teller etter det nye oppgjøret. Trengs ikke anses som relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...