Gå til innhold

Jeg er schizofren og singel. Mine venner er populære og suksessrike

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp på vestkanten i Oslo og har rike foreldre, som begge er overleger. Jeg tok dårlige valg i 1.vg, da jeg røyker weed som sikkert hadde noe dritt i seg, og ble schizofren og røyk rett inn på psykiatrisk sykehus den sommeren. Jeg greide så vidt på 5 år å fullføre vgs, men ingen utdannelse etter det. Idag er jeg 27 år, og har nærmest ingen fremtid. Jeg har hatt et par korte forhold, men de tar som regel slutt når dama skjønner hvordan jeg egentlig er. Min bestevenn er suksessrik på det aller meste, lang utdannelse, høytbetalt yrke, dame mv, han stiller alltid opp for meg, og jeg føler meg som en idiot som aldri greier å gi ham tilbake. Jeg skulle ønske jeg kunne prestere slik som ham, en som lillebroren min kunne se opp til. Istedet er jeg blitt en ufør taper med rike venner som alle har masse suksess….

Anonymkode: 5f7e4...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sammenligne deg med andre.

Heller leve ditt liv så godt som mulig, at du får det så greit som det er mulig. Er mange som sliter med livet sitt, så du må nok heller få hjelp til å snu fokuset ditt.

Anonymkode: 5832f...415

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke sammenligne deg med andre.

Heller leve ditt liv så godt som mulig, at du får det så greit som det er mulig. Er mange som sliter med livet sitt, så du må nok heller få hjelp til å snu fokuset ditt.

Anonymkode: 5832f...415

Dette 👆

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er vokst opp på vestkanten i Oslo og har rike foreldre, som begge er overleger. Jeg tok dårlige valg i 1.vg, da jeg røyker weed som sikkert hadde noe dritt i seg, og ble schizofren og røyk rett inn på psykiatrisk sykehus den sommeren. Jeg greide så vidt på 5 år å fullføre vgs, men ingen utdannelse etter det. Idag er jeg 27 år, og har nærmest ingen fremtid. Jeg har hatt et par korte forhold, men de tar som regel slutt når dama skjønner hvordan jeg egentlig er. Min bestevenn er suksessrik på det aller meste, lang utdannelse, høytbetalt yrke, dame mv, han stiller alltid opp for meg, og jeg føler meg som en idiot som aldri greier å gi ham tilbake. Jeg skulle ønske jeg kunne prestere slik som ham, en som lillebroren min kunne se opp til. Istedet er jeg blitt en ufør taper med rike venner som alle har masse suksess….

Anonymkode: 5f7e4...d4c

Du sier du er schizofren og har en kompis som er suksessrik som du kaller det. Blander du deg og din "kompis" kanskje? At du skulle ønske du var suksessrik du også? Du nevner Oslo Vest, er det viktig for deg å fremstå "rik"?

Anonymkode: 63817...71a

Skrevet

Jeg ville pratet med psykologen om dette. Vet også at en schizofren venn av meg har begynt å gå hos et lavterskeltilbud for å kunne slappe av med andre som ikke også sliter litt med det samme -det er bare de med milde versjoner som er der og jeg skjønner at han tar fått seg gode venner!

Og foruten dette -selv om du ikke tar høyere utdannelse så kan det jo hende du har talent for andre ting? Hva med å kjøpe deg et speilreflekskamera (og melde deg på fotokurs), begynne å tegne/male, lære deg å snekre eller mekke bil, fikse sykler -ja jeg vet ikke hva du har interesse for, men det mange suksessrike folk ikke har tid til det er å bli god i/bruke tid på hobbyene sine. Finn deg noen hobbyer som kan bli livet ditt -bli en kunstner eller vær med som fotballtrener for barn osv. osv. Det er myyye kult du kan finne på, bli god på -ja mestre! 

Anonymkode: 53eb0...9ed

Skrevet

Er du varig schizofren av å ha røyke weed i tenåra? 1/3 av schizofrene blir kvitt det, men det krever kanskje spesialbehandling. Hvis du er fra bemidlet familie kan de vel hjelpe deg til å finne frem til best mulig hjelp? 

Anonymkode: e6336...e9c

Skrevet

Du må innse de feilene du har gjort og jobbe med svakhetene dine. Deretter finne dine sterke sider og ta det derfra. Dette kan du få hjelp til. Noen er mer sårbare enn andre og er predisponert for psykiske lidelser som for eksempel schizofreni. Rus er en trigger, men enkelte blir også syke uten rus i bildet.  I mellomtiden anbefaler jeg sterkt å komme deg i form. Begynne å trene. Strong body = strong mind. Hvis du hele tiden sammenligner deg selv med dine suksessfulle venner blir det dessverre en ond sirkel som ikke fører noen vei. Sjalusi er ikke sunt. Du må bygge deg opp og ta kontroll over livet ditt. Ikke se tilbake, det er forsent. Hvis du ikke er på nivå med nettverket ditt burde du være positiv til at disse menneskene fortsatt er til stede i livet. Så her må du jobbe med mentaliteten og se ting annerledes. Livet er en gave, kjemp videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...