Gå til innhold

barndomsvenner , jeg har 6 gode jeg har kjent lenge, hva med dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei god venninne fra barneskolen, og vi møtes noen ganger i året. Hun bor i utlandet. 
Ellers ikke kontakt med noen fra skoletida. Kun på snap og snakker når vi møtes. 
Mitt kull ble spredt for alle vinder etter ung skolen

Anonymkode: 1955b...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 17.52):

Har ingen venner fra barndommen og det er veldig sårt. 

Anonymkode: ab4d4...63a

Jeg har heller ikke det. Min eldste venninne som jeg omgås i dag fikk jeg via jobb da jeg var 20. De beste vennene er da med ca alder da vi ble kjent:

- en fra jobb da jeg var 20

- en fra skole da jeg var 25

- en fra jobb da jeg var 28

- en via forrige venninne da jeg var 32

- en fra hobby da jeg var 35 

- en fra barnas venners mødre da jeg var 41

- en via kollega/venninne da jeg var 43

Er nå 58. Har også fllere venninner enn disse som er i grupper. Men de over er mine gode venninner, som jeg kan finne på noe med eller dra på ferie med om det passer (som en over skrev). Har faktisk vært på ferie med alle over når jeg tenker meg om :)

Vokste opp i et lite miljø, som er noe av forklaringen på at jeg ikke har venner fra barndommen, var også veldig sjenert som ung. Men det er helt fint med alle vennene jeg  har.

Anonymkode: ac919...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen. Denne ene jeg hadde tok selvmord for tolv år siden. 

For min del er det helt greit, jeg er ikke den personen jeg var og ønsker ikke kontakt med noen som ser den personen i meg. 

Anonymkode: 66469...ee6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff trist og lese at noen ikke har venner i hele tatt. en av mine beste venninner utenom bardomsvennene ble jeg kjent med når jeg var 25 og 34 , begge de er veldig gode venner også

Anonymkode: c1092...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen venner. Jeg ble mye utnyttet av venner, i oppvekst og i voksen alder. Når jeg da ikke lot meg utnytte lenger så forsvant en etter en. Nå er jeg redd for å knytte meg til andre, redd for å bli utnyttet og at nye mennesker ikke har ærlige intensjoner. 

Anonymkode: d9c4c...734

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant mennesker jeg likte bedre som voksen så jeg har slutter å holde kontakt med de fra barndommen.

Anonymkode: e04f2...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ingen venner. Jeg ble mye utnyttet av venner, i oppvekst og i voksen alder. Når jeg da ikke lot meg utnytte lenger så forsvant en etter en. Nå er jeg redd for å knytte meg til andre, redd for å bli utnyttet og at nye mennesker ikke har ærlige intensjoner. 

Anonymkode: d9c4c...734

Jeg forstår deg så godt, been there. Men likevel mitt tips er at du gir nye lovende en sjanse. Men ikke gi for mye av deg selv, hold det hyggelig, men overfladisk til å begynne med. Gjør bare det som kjennes bra for din selvfølelse. Så vil du se etterhvert om det kan være en god person for deg. Det har fungert for meg, men jeg er veldig skeptisk fortsatt. Kommer nok aldri til å stole på noen fullt og helt igjen (av venner). Men tar en dag om gangen og går aldri på akkord med egen selvfølelse mer.

Anonymkode: 2e30e...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5 gode venninner fra ungdomsskolen, en bestevenninne jeg ble kjent med på påbygg, og en del venner jeg har blitt kjent med senere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg forstår deg så godt, been there. Men likevel mitt tips er at du gir nye lovende en sjanse. Men ikke gi for mye av deg selv, hold det hyggelig, men overfladisk til å begynne med. Gjør bare det som kjennes bra for din selvfølelse. Så vil du se etterhvert om det kan være en god person for deg. Det har fungert for meg, men jeg er veldig skeptisk fortsatt. Kommer nok aldri til å stole på noen fullt og helt igjen (av venner). Men tar en dag om gangen og går aldri på akkord med egen selvfølelse mer.

Anonymkode: 2e30e...d0d

Takk❤️ Takk for gode råd. Min redsel for at historien skal gjenta seg er veldig latent hos meg. Nå i voksen alder fikk jeg ei venninne jeg trivdes godt med. Hun har jeg ikke sett etter hun fikk seg kjæreste for snart 6 mnd siden. Før det var det en del andre ting som gikk mye en vei. Nå er jeg alene igjen. Det er kanskje like så greit. Når vennskap ikke går begge veier så tenker jeg at da bruker jeg ikke tid på det. 

Anonymkode: d9c4c...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en gjeng på 5 stk fra barneskolen som jeg har god kontakt med. Bor ikke i samme by, men ses 1-2 ganger i året i hjembyen. Kan også reise på besøk til hverandre og dra på ferie sammen.

Har også en gjeng fra vgs, men ikke like nær kontakt med dem som barneskolegjengen, bortsett fra 1 venninne. Ses sporadisk. 

Anonymkode: 552af...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2022 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Har ingen venner fra barndommen og det er veldig sårt. 

Anonymkode: ab4d4...63a

Da er vi 2

Anonymkode: a3c78...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null. Flyttet fra stedet der jeg vokste opp etter videregående, og har aldri vært der siden. Det er over 20 år siden. Gikk på folkehøyskole etter det, men har ikke kontakt med noen derifra heller. Studiekamerater har jeg litt kontakt med via sosiale medier, men ikke noe mer enn det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en kusine jeg har kjent siden vi var barn, som jeg også anser som en nær venn. Ellers kun venner fra voksen alder. Flyttet langt vekk fra oppvekststed når jeg var 17 år og har flyttet mange ganger i tidlig voksen alder. Ser ingen grunn til holde kontakt med folk jeg vokste opp med. 

Anonymkode: 32951...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 fra barndommen, 3 fra vgs, resten fra studier og jobb. 14 stk tilsammen er det vel, fine jenter jeg har ordentlig sterke vennskap med og som jeg setter veldig pris på 😊 Ene fra barndommen er som en søster for meg da, vi anser hverandre for familie og jeg er tante til hennes barn - så det er det aller sterkeste vennskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av mine venninner er fra min oppvekst. 3 var jeg venner med allerede fra barneskole, 4 var nære venninner fra ungdomsskolen, og 4 var venninner av mine venninner igjen, men har etter årevis i samme krets også blitt mine nære venninner. 6 kom inn i kretsen gjennom VGS. Hele hurven, minus to som det egentlig kun er jeg som har jevnlig kontakt med, er i en og samme vennekrets. Det har også kommet til noen få venninner av venninner i voksen alder.

Det er mine barndomsvenner som er utgangspunktet for hele min vennekrets, bortsett fra at jeg har en nær og god venninne som jeg traff i voksen alder, og en del halvnære venner fra voksen alder, som jeg treffer sporadisk. 

Det er selvfølgelig veldig hyggelig å ha en så stabil omgangskrets. De fleste av oss har liksom kjent hverandre hele livet, føles det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som er så nære at jeg kunne invitert dem til mitt eget bryllup har jeg:

  • to fra barneskolen
  • ei fra ungdomsskolen, som jeg egentlig har kjent helt fra barnehagen, men vi ble venner først på ungdomsskolen
  • to fra videregående

Den ene fra barneskolen og hun fra ungdomsskolen er mine mest fortrolige venner.

Anonymkode: 37436...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...