Gå til innhold

Har alltid følt meg mindreverdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskrifta sier, har jeg alltid følt meg mindreverdig i forhold til andre. Er ikke den som kommer med forslag på møter og sånn, fordi de få gangene jeg har gjort det, har det blitt så sagt i mot og kritisert av forståsegpåerne, at jeg har tenkt at jeg sikkert er litt dum. Selv om det jeg har foreslått, i ettertid har vist seg å være riktig.  Jeg har bare yrkesfaglig utdanning, for har vært sikker på at jeg ikke kom til å forstå noe, hvis jeg skulle studere. Men vet dere hva? Jeg er visst ikke dum, jeg tenker bare annerledes enn forståsegpåerne. Jeg har vært til utredning hos nevropsykolog, og jeg har visst høy iq i følge han. Han mente jeg kunne vært medlem i mensa. Har tatt noen tester i ettertid, og har fått en scor på mellom 147 og 157 på alle. Jeg kommer fremdeles ikke til å stikke meg fram på noe vis, men nå vet jeg med meg selv at jeg ikke er helt "tom i hodet", og det er godt å tenke på.

Anonymkode: 585c9...3f4

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonymkode: ceacb...770

Skrevet

Du minner meg om moren min. Også mensa-medlem, men fant det ikke ut i sen alder 

Anonymkode: ee21c...9fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du minner meg om moren min. Også mensa-medlem, men fant det ikke ut i sen alder 

*før i 

Skrevet

Det er ikke deg det er noe galt med. Du vil alltid møte folk som ikke evner å lytte og som bare kjører over. 
Vet ikke hvor gammel du er, men jeg  var også den stille før.
Nå er jeg 40 og sier mer fra. 
Bare øv deg opp. Jeg har også fagbrev og har ikke studert på et høyere nivå, men jeg vet jeg hadde klart det. Er du klar over hvor mange dumme folk som har høyere utdannelse? 

Anonymkode: bf3b9...657

• Liker 1
Skrevet

Når man har høy IQ bør man vite bedre enn å kalle alle for forståsegpåere fordi man sliter med det sosiale. Det er også flere former for intelligens, logisk intelligens som du har målt er bare en av de. Regner med du tok mensatesten online som tar 1 time? Det er også en klar sammenheng mellom yrkesvalg og logisk intelligens når det gjelder trivsel. Man finner svært få kokker (ikke michelin) med over 120 IQ f.eks.

Anonymkode: 39acb...813

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 10.36):

Som overskrifta sier, har jeg alltid følt meg mindreverdig i forhold til andre. Er ikke den som kommer med forslag på møter og sånn, fordi de få gangene jeg har gjort det, har det blitt så sagt i mot og kritisert av forståsegpåerne, at jeg har tenkt at jeg sikkert er litt dum. Selv om det jeg har foreslått, i ettertid har vist seg å være riktig.  Jeg har bare yrkesfaglig utdanning, for har vært sikker på at jeg ikke kom til å forstå noe, hvis jeg skulle studere. Men vet dere hva? Jeg er visst ikke dum, jeg tenker bare annerledes enn forståsegpåerne. Jeg har vært til utredning hos nevropsykolog, og jeg har visst høy iq i følge han. Han mente jeg kunne vært medlem i mensa. Har tatt noen tester i ettertid, og har fått en scor på mellom 147 og 157 på alle. Jeg kommer fremdeles ikke til å stikke meg fram på noe vis, men nå vet jeg med meg selv at jeg ikke er helt "tom i hodet", og det er godt å tenke på.

Anonymkode: 585c9...3f4

De som føler seg mindreverdige tiltrekkes gjerne av folk som ikke er helt bra. Man tenker man ikke fortjener bedre og leter etter bekreftelse på sine egne tanker om seg selv, ubevisst. 

Jobb med selvtilliten din. Drit i de som ikke behandler deg bra. Vær stolt av deg selv, men selvfølgelig på en ydmyk måte. 

Anonymkode: ed1ba...9ea

Skrevet

Problemet er at, folk flest er ikke så smart og er man mer intelligent enn normen så tenker man anderledes. Folk tenker ikke så langt og de ser veldig ofte ikke mer inn i ting osv. Tro meg, jeg vet hvordan du føler det. Jeg må ofte diskutere med folk og forklare at det er best sånn og sånn... og til slutt så viser det seg at jeg hadde rett. men neida, ingen som sier noe da vet du. Ignorance is bliss

Anonymkode: ee796...d19

Skrevet

Sikker på at nevropsykologen ikke bare var en forståsegpåer?

Anonymkode: 3039e...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...