Gå til innhold

Hvorfor tror noen folk (konspirasjonsteoretikere) at absolutt alt som skjer er planlagt av eliten. Absolutt alt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hva er logikken bak det?

Anonymkode: 1a50d...17e

Logikken er at schizofreni er en sekke diagnose som generelt beskriver mennesker med et forvrengt virkelighetsbilde og vrangforestillinger. Det finnes flere typer schizofreni og mange grader av sykdommen. Det foreligger derfor store mørketall på hvor mange som faktisk går udiagnostisert rundt med denne lidelsen. Mange som har et mildt forløp vil derfor lettere fly under radaren. Statistisk sett så finnes det prosentvis like mange mennesker med beviselig schizofreni, som det finnes mennesker som er beviselig konspirasjonsteoretikere. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Det foreligger også masse forskning på hva som er linken mellom schizofreni og konspirasjons tilhengere. Det er bare å lete rundt på nettet.

Anonymkode: 25fbd...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på dette selv. Jeg vet ikke engang hva jeg skal tro på. Jeg føler det er en liten sannhet i det, for se på hvordan avisene fremstår og hvor myemdobbeltmoral det er i samfunnet. Vi skal skremmes til ALT! Vi skal forbruke minst mulig fordi kloden liksom er i krise, på samme tid som reklamene bare blir flere og skal få oss til å kjøpe enda mer. Hvor er logikken? Reklame er noe av det mest unødvendige vi har og øker forbruket ekstremt! Ikke bare ved at folk kjøper mer men ressursene det krever å få frem reklamen og. 
 

Jeg har en mor som er en sånn konspirasjonsteoretiker. Og jeg blir bekymret noen ganger. Hun begynte å tro på klarsynthet og alternativ behandling når jeg var tenåring. Og jeg slet med mobbing og depresjoner og hun ville ikke ha meg til lege og bup fordi hun var redd jeg skulle settes på medisiner. Så det ble utprøving av mange healere og klarsynte. Så ble det alternativbehandling i form av akupunktur, akupressur og kosthold. Denne behandleren var tydeligvis en kriminell som skapte avhengighetsforhold, men det visste vi ikke da. Så han begynte å styre alt vi spiste, hvilket punkt jeg skulle trykke på og ga meg forhåpninger om at jeg kom til å bli så perfekt i fremtiden om jeg hørte på han. Jeg var jo så ung og trodde på han fordi mamma gjorde. For å ikke gjøre dette for langt, skriver jeg bare kort forklart at det gikk galt til slutt. Fyren ble arrestert og har vært i fengsel tidligere for ting. Mamma fikk sjokk. Likevel fortsetter hun i etterkant å kontakte sånne klarsynte. Hun har alltid en ny. Så begynte hun å følge enkelte på YouTube. Husker ikke navnet på hun ene nå, men jeg likte henne ikke. Etter hvert kommer det frem at hun har hjernevasket folk og fått noen til å ta livet sitt. Så sa jeg til mamma at jeg ikke hadde sansen for henne noen gang fordi jeg ikke følte at det hun sa var ekte. Følte hun var direkte ond!! 
 

Så begynte hun å følge en mann, en indisk (tror jeg) guru. Likte ikke han heller, ikke at han var direkte ond men han virket liksom som han bare likte å se andre bli avhengige av han. Dette sa jeg også til mamma men det gikk ikke inn. Men etter hvert kom det frem noe om at han hjernevasker og driver en kult. Så sa plutselig mamma at hun hadde kuttet han mer og mer ut og fikk dårlige vibber av han, men da lurte jeg på hvorfor i helsikke hun fortsatte å se på filmene hans. 
 

Så har det bare gått videre sånn. Nå er hun helt oppslukt i konspirasjonsteoriene om eliten. Hun snakker knapt om annet. Til og med disse chemtrailsene. Hun sendte meg link ut av det blå, og skrev at hun syntes det ble for mye så hun fikk hodetrykk. Jeg spurte hvorfor hun sendte meg dette. Så hun ville bare jeg skulle være obs. Jeg leste litt igjen, og det var ikke noe mer hokus pokus enn at biler slipper ut gass. Jeg klarer heller ikke å se hvorfor flyselskapene skulle være med på å utrydde oss på denne måten. 
 

Jeg nevnte Titanic teorien til henne litt på morsomt. Og selvfølgelig velger hun å tro at det egentlig var Olympic som sank! Hvordan skulle de fått til det? Hvordan kunne White Star Line få alle ansatte til å holde kjeft? Og hvordan kunne folk ikke oppdage at båten ikke luktet nytt? 
 

Hun trodde også at Biden hadde jukset seg til presidentstatus. Men litt etterpå så tror hun at Donald var den som gjorde det, slik at Biden vant, slik at han kunne bevise hvor dum Biden er. 
 

Og denne nedstengningen av samfunnene, det som skjedde i Europa. Først var hun sint for det. Så tror hun plutselig at det var de som jobber mot eliten som gjorde det slik at folk skulle «våkne» og se hvordan det ville blitt dersom eliten faktisk får makten. 
 

Hun har ikke reist til utlandet på mange mange år. Hun har alltid hatt en unnskyldning. Nå er unnskyldningen at det er for urolig og at hun er redd at landene skal hindre henne å komme tilbake til Norge igjen fordi hun ikke har vaksine. 
 

Så jeg begynner for alvor å lure på hva hun lider av..

Anonymkode: 7572f...433

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Logikken er at schizofreni er en sekke diagnose som generelt beskriver mennesker med et forvrengt virkelighetsbilde og vrangforestillinger. Det finnes flere typer schizofreni og mange grader av sykdommen. Det foreligger derfor store mørketall på hvor mange som faktisk går udiagnostisert rundt med denne lidelsen. Mange som har et mildt forløp vil derfor lettere fly under radaren. Statistisk sett så finnes det prosentvis like mange mennesker med beviselig schizofreni, som det finnes mennesker som er beviselig konspirasjonsteoretikere. Jeg tror ikke det er tilfeldig. Det foreligger også masse forskning på hva som er linken mellom schizofreni og konspirasjons tilhengere. Det er bare å lete rundt på nettet.

Anonymkode: 25fbd...346

Så det er en gjeng schizofrene ingeniører og arkitekter som ønsker å se nærmere på 9/11-hendelsen? Alle har diagnosen liksom? Jeg må si at det er en ganske så vill teori at alle som stiller spørsmål ved ting er mentalt syke.

Anonymkode: 1a50d...17e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk som tror at ingenting som skjer er fordi eliten vil ha det? Det er som om alle mulige ting du kan forestille deg, og alt som skjer, er helt tilfeldig, og ikke har noe formål. Absolutt alt, de tror ikke en gang det finnes en elite, eller at det finnes onde mennesker i eliten, eller at de snakker sammen i det hele tatt.

Anonymkode: 1a50d...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp derfor folk tror på konspirasjonsteorier, når media, staten osv lyver hver eneste gang. De største  arbeidsløse rottene vet mye om det, på grunn av fritiden de har. De binder sammen, hendelser, løgner og ser på utviklingen av samfunnet og dermed kan de komme frem til teorier. Pride, innvandring, individualisme, white guilt og lista fortsetter. Dette er elementer som truer den vestlige befolkingen (ikke den vestlige eliten). Hvorfor de gjør dette, skal jeg ikke kommentere her. 

Anonymkode: 6de02...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 17.05):

Så det er en gjeng schizofrene ingeniører og arkitekter som ønsker å se nærmere på 9/11-hendelsen? Alle har diagnosen liksom? Jeg må si at det er en ganske så vill teori at alle som stiller spørsmål ved ting er mentalt syke.

Anonymkode: 1a50d...17e

Nope. Alle som stiller spørsmål ved ting er overhodet ikke mentalt syke. Men, når du er en utpreget konspirasjonsteoretiker som stiller spørsmål ved absolutt ALT som skjer i verden, og du på død og liv skal gå imot alle andres meninger så tror jeg at man grenser mot schizofreni ja. Og Ja, veldig mange mennesker med diagnosen er super smarte og kan fint ha de jobbene/utdannelsene du nevner. Har jobbet innen psykiatri og flere pasienter jeg har vært borti med diagnosen har både mastergrad, doktorgrad og professor titler.

Anonymkode: 25fbd...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nope. Alle som stiller spørsmål ved ting er overhodet ikke mentalt syke. Men, når du er en utpreget konspirasjonsteoretiker som stiller spørsmål ved absolutt ALT som skjer i verden, og du på død og liv skal gå imot alle andres meninger så tror jeg at man grenser mot schizofreni ja. Og Ja, veldig mange mennesker med diagnosen er super smarte og kan fint ha de jobbene/utdannelsene du nevner. Har jobbet innen psykiatri og flere pasienter jeg har vært borti med diagnosen har både mastergrad, doktorgrad og professor titler.

Anonymkode: 25fbd...346

Så hva er "alt" for deg? Er 9/11 og koronatiltakene "alt"? Om du hører fra noen at de stiller spørsmål ved de to tingene, er de da mentalt syke? Eller må det være en ting til? At de stiller spørsmål ved vaksinen også, blir det for mye? Og hvordan vet du at de personene du snakker om stiller spørsmål ved "alt"? Og burde man ikke stille spørsmål ved alt egentlig? Når det kommer en dårlig testet vaksine som pushes over hele verden til tross for dødsfall, er man da mentalt syk om man stiller spørsmål ved narrativet? Og om man opplever at man blir syk av vaksinen, er det da naturlig at man blir mer eller mindre skeptisk? Som disse f.ex., tror du de stiller mer eller mindre spørsmål fremover? https://youtu.be/BYjW6aXHRbM

 

Jeg stiller spørsmål ved din evne til å ha oversikt over hvor mange ting hver enkelt stiller spørsmål ved, hva som er deres erfaring som gjør at de stiller spørsmål, og hvor mentalt friske de er. Jeg syns du generaliserer ekstremt her. Kanskje det finnes en diagnose på det også?

Anonymkode: 1a50d...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...