Gå til innhold

Hvorfor tror noen folk (konspirasjonsteoretikere) at absolutt alt som skjer er planlagt av eliten. Absolutt alt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med folk som tror at det som skjer alltid er fordi eliten vil ha det? Det er som om alle mulige ting du kan forestille deg, og alt som skjer, ble planlagt for et eller annet formål av eliten. Absolutt alt, også når dette fører til motsigelser og paradokser.

 

Anonymkode: 7b5ed...4f2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det er jo veldig greit å ha noen å skylde på. 

Og så vet man at det meste i dag dreier seg om makt og penger. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte "ruser seg" på sin egen visshet om at de alltid har forstått bedre enn de fleste hva som egentlig har skjedd. Den viktigste rettesnor i enhver sak er å se hva flertallet og ekspertene tror for så å mene det motsatte.

Anonymkode: 504ae...80f

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "absolutt alt"? Det er vel ingen som tror at "absolutt alt" er planlagt av eliten. Selv tror jeg f.ex. at de slipper ut virus overlagt og kommer med "løsningen" på dem. Også kjent som problem-reaction-solution. Men "alt"...? 

Anonymkode: 1a50d...17e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mindreverdihetskomplekser tror jeg. 

Anonymkode: 9db3a...d23

Hvordan får du det til å stemme? Man tror ikke på myndighetene fordi man har mindreverdighetskomplekser?

Anonymkode: 1a50d...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. De har i hvertfall veldig god tro på disse menneskene i makteliten, med tanke på at de visstnok er så innmari enige om alt de foretar seg, og i tillegg klarer å holde det de gjør helt hemmelig. Selv ikke konspirasjonsteoretikerne ser ut til å vite hva som egentlig foregår. De løper bare rundt som vettskremte høns og skremmer opp andre. Kanskje det er nettopp dette makteliten vil?

Det ligger en god del makt i å ha penger og drive big business, men jeg mener det finnes grenser for hvor mye makt og hemmelighetskremmeri en liten gruppe mennesker kan ha uten at noe lekker ut og gir reaksjoner fra resten av folket. Det er tross alt snakk om helt vanlige mennesker, bare med penger i banken. De blir syke og dør som alle andre de også. Ikke alt kan kjøpes for penger. Og vi har faktisk bare én jordklode, så inntil videre er det i maktelitens interesse også å ikke tulle for mye med ting (jmfr konspi-teoretikernes ideer om chemtrails og produsering av sykdommer i laboratorier).

Anonymkode: 61e08...731

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan får du det til å stemme? Man tror ikke på myndighetene fordi man har mindreverdighetskomplekser?

Anonymkode: 1a50d...17e

Ja, hvis man ikke føler at man strekker til eller at verden er imot deg, så er det godt å ha noen å skylde på. 

Anonymkode: 9db3a...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de mest sannsynlig har en mild og derfor uoppdaget form for schizofreni. 

Anonymkode: 25fbd...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller innenfor konspirajonsteoretikermerkelappen. Det betyr ikke at jeg tror alt jeg leser. Jeg tror ikke "eliten" bestemmer alt heller. Men jeg tror mange er naive og at flere burde sette seg inn i hva WEF, Klaus Schwab, Boris Johnson sin far, Bill Gates med mange fler - faktisk har uttalt og skrevet. Flere burde også se Janet Ossebaard  sin Fall of the Cabal. Noen ganger er det for lett å avskrive mennesker som tenker annerledes uten å se på hva de faktisk mener/tror, slenger man på litt ekstra "topping" i forhold til hva konspirasjonsteoretikere mener/tenker/tror så blir det enda lettere å tenke at de er helt uten bakkekontakt.

Anonymkode: 3cda2...b01

  • Liker 6
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og vi har faktisk bare én jordklode, så inntil videre er det i maktelitens interesse også å ikke tulle for mye med ting (jmfr konspi-teoretikernes ideer om chemtrails og produsering av sykdommer i laboratorier).

Tror du? Tror du ingen sivilisasjoner har utryddet seg selv? Tror du ingen gale maktmennesker har trykket på en knapp noen sinne? Dette går jo rett i dass, og noen styrer det den veien. Vi har jo nesten ikke insekter eller fugler igjen, og det er de som ryker først når planeten blir giftig nok.

Anonymkode: 1a50d...17e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi de mest sannsynlig har en mild og derfor uoppdaget form for schizofreni. 

Anonymkode: 25fbd...346

Og hva er logikken bak det?

Anonymkode: 1a50d...17e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er "absolutt alt"? Det er vel ingen som tror at "absolutt alt" er planlagt av eliten. Selv tror jeg f.ex. at de slipper ut virus overlagt og kommer med "løsningen" på dem. Også kjent som problem-reaction-solution. Men "alt"...? 

Anonymkode: 1a50d...17e

Alt. Absolutt alt. 

Anonymkode: 7b5ed...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja akkurat det har jeg også lurt på. Jeg tror at det rettåslett er fordi de er dum. Slippe å ta stilling til ting, pøse ansvar og skyld over på andre. 

Anonymkode: 8b72c...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sannheten er vond. Lettere å følge med nrk og alt blir bra gjengen. Ingen har hørt om Klaus Schwab via tv2 og nrk, de skriver jo ikke om han og hva han planlegger for oss.

Anonymkode: 6f6e1...6ee

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 22.27):

Hva er det med folk som tror at det som skjer alltid er fordi eliten vil ha det?

Kommer jo litt an på hva du legger i "alt", men det er vel ca. det samme som med de som tror ingentingen er "planlagt",  at alt skjer helt "tilfeldig", evt.  at "god wills it" er svaret... :vetikke: Vet ikke hvem jeg skal heie på, jeg - men jeg har ikke noe imot folk som er litt skeptiske og setter noen spørsmålstegn en gang iblant, iaf.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...