Gå til innhold

Hvor mange toast er vanlig å spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

godt spørsmål. Jeg mener en toast er en ristet skive med smør, men det virker som de fleste snakker om det jeg ville kalt et ostesmørbrød her.....

Anonymkode: 72964...15a

Klippet ut fra Store Norske Leksikon:

"Toast er et ristet brødstykke. Ordet brukes også om et ostesmørbrød stekt i toastjern."

Anonymkode: 4b0d7...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klippet ut fra Store Norske Leksikon:

"Toast er et ristet brødstykke. Ordet brukes også om et ostesmørbrød stekt i toastjern."

Anonymkode: 4b0d7...033

ja, og da er det jo ganske sentralt å presisere hva man mener, for den ene har tre ganger mer kalorier enn den andre.

Anonymkode: 72964...15a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Dersom det fungerer som en slags middag, så spiser jeg to (altså 4 skiver). Dersom jeg bare er litt fysen på kvelden, spiser jeg en. 

Men egentlig litt rart fenomen med toast, jeg spiser så og si aldri 4 skiver dersom jeg spiser vanlig brødskiver, men kan fint glefse i meg 2 toast om jeg er sulten. 😅

Anonymkode: ff2e1...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er verdiløst. Noen spiser 6 toast til ett måltid, men to måltider per dag. Noen spiser 1 toast, men 5 måltider per dag. En person på 80 kg kan være normalvektig dersom vedkommende er 185 cm. En annen kan ha fedme dersom hun er 155 cm. 

Anonymkode: 9dc8f...626

DETTE!! 

for meg er toast en brødskive som er ristet i en brødrister, og for meg har vi kun marmelade på.. da spiser jeg en skive. dersom du skal ha den i et toastjern for å lage en toastie med ost og skinke må du enten dele den skiven eller ha to skiver, som regel bruker man da to skiver.. 

 

Anonymkode: ec85f...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toast, ostesmørbrød laget i toastjern, spiser sønnen min 4 av. Skal han lage enkle i ovnen med ost på går det alt fra 4 til 8 skiver. Dersom han skulle laget ristet brød i brødristeren kunne han spist hele brødet.. brukte han som eksempel for han veier mest her i huset, men langt fra 80 kg enda.

Anonymkode: 643da...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I toastjern, så spiser både jeg og typen to doble til middag.
I stekovn spiser jeg 2-3, og han 3-4 enkle. 

Vi lager det kun til middag (vi spiser aldri kvelds, og middag er i 20-tiden) 
Vi er henholdsvis 53 og 85 kg. 

Anonymkode: e6431...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spiser ikke sånt. Tar heller en kaffe.

Anonymkode: dd965...2a3

Da er ikke denne tråden for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalvektig som nylig har gått ned i vekt og spiser én skive + kanskje en yoghurt eller frukt til brødmåltid. Hadde dette vært middag, hadde jeg spist to skiver

Anonymkode: 0140f...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare en halv, altså én brødskive delt på to og lagt sammen. Liker å fylle de godt da, masse ost og skinke 😍 Orker generelt sjeldent mer enn én brødskive, men jeg er ikke så stor heller. 

Anonymkode: 30257...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...