Gå til innhold

Det skjer aldri noe positivt i livet mitt. Ung voksen, få seg nye venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så sitter jeg altså her igjen til langt utpå natten på en studenthybel (som jeg kan bo i noen uker til). Jeg vet at problemene mine ikke er unike, men livet føles mer ut som et lite mareritt. Jeg har kikket på forumtråder tidligere med personer i en spesiell livssituasjon/depresjon, og for mange av dem virker det som en fase de kommer seg utav. Situasjonen min er nokså lik som den var for ett år siden, tre, eller fem år siden. Og jeg vet folk når sine milepæler på ulike aldre, men hvis jeg sammenligner meg med slik jeg burde være, en gutt fra en gjennomsnitts-familie med grei økonomi, så er jeg hvertfall 6 år på etterskudd. Gjorde ingenting seksuelt eller tok lappen før midten av 20 årene... jeg er her nå. Og plager meg selv med fortiden, hvorfor jeg har vært så idiot og vært vanvittig treig med ting.

Paradoksalt nok ser jeg mye yngre ut enn folk flest på min alder, som jeg føler er heldig for min del siden jeg har rotet til livet mitt på denne måten...

Vet at livet ikke former seg av seg selv ved at man sitter inne for seg selv, men føler jeg er på vippepunktet angående å få seg ett normalt og bra sosialt liv mens man ennå er forholdsvis ung. Jeg flytter til en av storbyene og nærmere de par-tre vennene der (de sitter også alene på fritiden slik som meg) men jeg har faktisk lyst å få meg nye venner (i tillegg) som gjør litt spennende ting på fritiden i det minste.

Men det er ikke enkelt i dagens samfunn? Jeg har ikke lyst å virke trengende og føler at de menneskene i samfunnet med suksess på flere fronter har sine vennegjenger... uansett har jeg veldig lite lyst å være isolert og ensom på de store høytidsdagene (har allerede skjedd, jeg er en taperfaen).

Jeg vet hvilken retning jeg skal ta karrieremessig men frem til det har jeg ett år på meg som jeg tenkte å bruke på jobb, treningssenter, og tenkte å melde meg inn i en idrettsklubb.
Det er ikke snakk om Oslo.

Noen forslag her? Del gjerne erfaringer med å få seg nye venner etter vgs og utenom studiesteder... venner som du kan feire nyttår med osv.

Jeg vet jeg skal klare dette her forresten! må bare kunne stole 100% på at det løsner seg. 🙏🧠 Pågangsmotet mitt  for å oppleve en endring blir bare verre for hvert år som går, og no surprise at jeg føler meg ekstremt tafatt og energiløs når livet mitt er far below average sammenlignet med de fleste andre her i landet på min alder... av den delen som ikke bare sitter inne selvsagt. 

Anonymkode: a25d8...096

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du grei økonomi? HVis ja anbefaler jeg deg ISTDP-terapi for å få tak i din egen handlingskraft. Høres ut som du har godt utgangspunkt for å oppnå målene dine. Ønsker deg uansett lykke til

Anonymkode: 5f8cb...e74

Skrevet

For å oppleve noe nytt, så må man gjøre noe nytt. 

Om du vil ha nye venner, OPPSØK plasser der du kan få venner. En hobby/kurs ett eller annet du kan like? 

Jeg ønsker meg ikke nødvendigvis venner, men ønsker å oppleve ting, så da går jeg på resturant, kino, show alene. Funker fjell for meg! 

Anonymkode: e2332...b06

Skrevet

Positive ting vil som regel ikke bare skje i livet ditt. Du må skape dem selv. 

Jeg fikk helt nytt nettverk og nytt sett med venner gjennom å bli aktiv gjennom fritidsinteresser i voksen alder. 

Anonymkode: 12a67...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...