Gå til innhold

Fått beskjed om at jeg må slutte med styrketrening og heller gjøre cardio


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

INGEN trenger proteinpulver. Det vil utelukkende gjøre det vanskeligere for deg å gå ned i vekt, pga ekstra kalorier i tilskuddet. Selv toppidrettsutøvere bruker ikke slike tilskudd. Det er bare en treningssenter trend som er sunnest å la være å plukke opp for det eneste man oppnår med det er slankere lommebok. 

Anonymkode: 142a6...df5

Hvor har du det fra at jeg tar proteinpulver? Jeg har aldri skrevet at jeg tar proteinpulver. Jeg snakker om kreatin. Det har ingenting med proteiner eller kalorier å gjøre.   
 

TS

Anonymkode: afbba...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har sjølv gått ned 48 kilo og treint langt meir styrke enn cardio, så eg vil seie at det absolutt funkar! Når det er sagt er eg veldig glad i å gå på fjellet, og ein rolig langtur blir fort veldig god treining sjølv om det ikkje kjennest sånn ut. Finn ein form for cardio du faktisk likar å gjere, ikkje den som berre gjev høgast kalorital på aktivitetsklokka. Og gå masse gjennom dagen om du ikkje gjer det allereie, sett deg eit mål om f.eks. 6000 skritt/dagen i byrjinga. Små grep som er litt meir gjennomførbare om du ikkje er fan av spinning, løping, e.l. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ikke være enten/eller. Jeg var mye mer overvektig enn deg, og begynte med styrketrening og korte turer. Etter hvert som jeg ble sprekere, ble det lengre og hardere turer, samtidig som jeg også trener styrke noen ganger i uka. Merkelig om legen mener at du skal kutte ut styrketrening, om den eneste grunnen er at du heller skal trene cardio istedenfor. 

Anonymkode: 5674d...9d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 10.32):

 

Jeg har sett på kondisjonstrening som noe kjedelig  

 

TS

Anonymkode: afbba...194

Men da har du ikke gjort morsom kondisjonstrening. Det morsomste jeg har gjort denne uka var  å sykle på fin sti med veldig mye små variasjoner i terrenget, opp og ned, svinger,  fikk på en måte litt tivolifølelse.  Gåtur i skogen er det også mange som liker. Til vinteren kanskje ski og skøyter. Ballspill. All lek du blir svett av trener kondisjon, og slanke-effekt blir det om du klarer flere timer i uka. 5 er mye.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...