AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #21 Del Skrevet 25. september 2022 Må bare si at familiene til ofrene er veldig i mot denne serien. Om det betyr noe for noen. Anonymkode: 6e554...a3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #22 Del Skrevet 25. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Må bare si at familiene til ofrene er veldig i mot denne serien. Om det betyr noe for noen. Anonymkode: 6e554...a3d Hvorfor er de i mot den? Anonymkode: 84084...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #23 Del Skrevet 25. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er de i mot den? Anonymkode: 84084...989 Det retraumatiserer dem. De liker ikke at skuespillere spiller dem på den verste og laveste tiden i livet deres. Og folk på TikTok lager "thirst traps" om Dahmer, fordi han er spilt av Evan Peters. Anonymkode: 6e554...a3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #24 Del Skrevet 25. september 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det retraumatiserer dem. De liker ikke at skuespillere spiller dem på den verste og laveste tiden i livet deres. Og folk på TikTok lager "thirst traps" om Dahmer, fordi han er spilt av Evan Peters. Anonymkode: 6e554...a3d Anonymkode: 6e554...a3d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #25 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 23.08): 10 episoder?? På en time hver? Det er for lenge altså.. Anonymkode: 48927...55e Netflix vil gjerne ha så mange episoder som mulig, ifølge et podcastintervju jeg hørte med en regissør. Har gitt opp noen serier, spesielt dokumentarer, fordi de har blir dratt ut i det uendelige. Anonymkode: f2b6b...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #26 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 8.46): Anonymkode: 6e554...a3d Dette burde være nok til å boikotte serien, men folk gir f i letingen etter nye måter å bli sjokkert på. Anonymkode: 3a9e4...d4c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #27 Del Skrevet 26. september 2022 Sett tre-fire episoder, synes den er langtekkelig og kommer ikke til å se mer. Anonymkode: 9b9c3...02d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #28 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Sett tre-fire episoder, synes den er langtekkelig og kommer ikke til å se mer. Anonymkode: 9b9c3...02d Det synes jeg også. Veldig langtekkelig. Anonymkode: 9fada...932 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 27. september 2022 #29 Del Skrevet 27. september 2022 Punhunter skrev (På 24.9.2022 den 23.23): Det blir vist mye partering, avkappede lem og involler blant annet. Ganske ekle scener 😅 Så hvis du ikke tåler slikt ville jeg ikke anbefalt å se det. Nei, det blir vist veldig lite av dette. Bare glimt. Man ser heller ikke at han fysisk skjærer eller driller i lik. De fleste vil tåle denne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #30 Del Skrevet 2. oktober 2022 Blir det insinuert i Netflix-serien at Christopher ble hentet inn, og forlatt med Dahmer med vilje? Det virket som at dere var uvanlig at det kom en til for rengjøringen av helsestudioet, samt at de bli latt værende alene over lengre tid. Der var iallfall slik jeg tolket det. Noen som vet noe om dette? Anonymkode: b63e6...864 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 9. oktober 2022 #31 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg synes dette var en utrolig interessant serie. Mitt inntrykk av Dahmer har alltid vært psykopat seriemorder, men serien viser at bak ondskapen finnes det faktisk et menneske som har vært utsatt for grov omsorgssvikt på alle plan. Det er veldig enkelt å bare skylde på at han var gal, da slipper man jo å fordele skyld til et samfunn som burde fanget opp problemene han hadde på et mye tidligere tidspunkt. I dag tror jeg imidlertid ikke dette hadde gått så langt, vi har heldigvis mye bedre sikkerhetsnett i samfunnet nå. Sammenligningen med Gacy i siste episode var også utrolig interessant, det er jo helt åpenbart at "seriemorder" ikke er en enhetlig kategori der man kan plasseres ut i fra handling, skal man lære noe som helst av sånne mennesker i forebyggende hensikt må man se på motivet også. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #32 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 25.9.2022 den 8.43): Det retraumatiserer dem. De liker ikke at skuespillere spiller dem på den verste og laveste tiden i livet deres. Og folk på TikTok lager "thirst traps" om Dahmer, fordi han er spilt av Evan Peters. Anonymkode: 6e554...a3d Barn/ungdom vet ikke bedre. Enhver true Crime doku/såpeserie vil såklart retraumtisere alle involverte. Det er ikke noe nytt bare fordi det handler om Dahmer. Anonymkode: ce247...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 9. oktober 2022 #33 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hvis noen er redd serien blir for skummel, se ‘Conversations with a killer’ med Dahmer isteden. 4 episoder som dekker store deler av historien. En kan forstå hvorfor ofrenes familier ikke vil gå god for at det lages flere serier, filmer og dokumentarer om Dahmer. Selv kjente jeg godt til historien om selve Dahmer, da jeg elsker true crime. Men husket kun navnet på de to første av ofrene hans. En ting serien har gjort for meg, er å menneskeliggjøre ofrene og deres familier. F.eks episoden med Tony. Eller Konerak. Dahmer har ikke bare ‘drept 17 personer’ lenger, man kan sette navn og ansikt og familier til de 17 personene. Jeg hadde ikke en gang hørt om Glenda Cleveland før jeg så serien. Og sist men ikke minst er det omstendighetene rundt. Politiet som muliggjorde at Dahmer kunne fortsette i år etter år med det han gjorde. Rasisme, fordommer mot homofile osv. Og serien vises ikke fra Dahmer sitt perspektiv. Jeg mener den forteller objektivt hvordan hans liv var og hva han opplevde. Det er ikke en ‘stakkars Dahmer’-fortelling, selv om en kan si at Dahmer må ha hatt det helt jævlig med ensomheten sin. En får ikke akkurat empati for fyren av den grunn. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #34 Del Skrevet 9. oktober 2022 Imsdalen skrev (9 minutter siden): I dag tror jeg imidlertid ikke dette hadde gått så langt, vi har heldigvis mye bedre sikkerhetsnett i samfunnet nå. Hahah, as if! Vi er enda verre stilt idag, det er jo helt galematias med alt som får pågå i årevis med unger som blir skadet og tjoret fast i en seng (Bergen), utsatt for kollektiv overgrep (Alvdal), utsatt for underernæring og aldri vært hos tannlege/lege, sultet ihjel i en hytte av sin egne mor, Christopher saken, en datter som hele tiden ble brakt til sin far av en overgriper - voldtatt i boden med barnevernet tilstede osv osv osv. Det er en endeløs rekke med omssorgssvikt som foregår og blir løst alt for sent. Det fostres nok mye mer ødelagte mennesker idag enn noen gang før mtp befolkningsveksten, de som overlever omsorgssvikten. Anonymkode: ce247...ded 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 9. oktober 2022 #35 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hahah, as if! Vi er enda verre stilt idag, det er jo helt galematias med alt som får pågå i årevis med unger som blir skadet og tjoret fast i en seng (Bergen), utsatt for kollektiv overgrep (Alvdal), utsatt for underernæring og aldri vært hos tannlege/lege, sultet ihjel i en hytte av sin egne mor, Christopher saken, en datter som hele tiden ble brakt til sin far av en overgriper - voldtatt i boden med barnevernet tilstede osv osv osv. Det er en endeløs rekke med omssorgssvikt som foregår og blir løst alt for sent. Det fostres nok mye mer ødelagte mennesker idag enn noen gang før mtp befolkningsveksten, de som overlever omsorgssvikten. Anonymkode: ce247...ded Nå tenkte jeg ikke utelukkende på dette med omsorgssvikt. Dahmer-saken var jo mye mer sammensatt enn som så mtp. å fortrenge seksualitet osv. Det er jo mye mer akseptert å være homofil i dag enn for 30 år siden. Og det du snakker om er jo overgrep der motivet er å påføre lidelse, det var vel ikke et motiv for Dahmer i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 9. oktober 2022 #36 Del Skrevet 9. oktober 2022 Den episoden vi så ble Dahmer arrestert og fengslet for seriemord. Og en ung mann klarte å rømme fra han og fikk varslet politiet. En grotesk sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #37 Del Skrevet 12. oktober 2022 On 9/24/2022 at 7:34 PM, AnonymBruker said: Er serien Dahmer veldig skummel? Halvveis ute i første episode og synes det er veldig skummel. Er det sånn resten av serien også? Anonymkode: 9fada...932 Nei den er ikke skummel Anonymkode: 446f3...b3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #38 Del Skrevet 12. oktober 2022 On 9/24/2022 at 11:09 PM, AnonymBruker said: Det er mye grafisk altså? Jeg har fryktelig lyst til å se den, men jeg kan tenke meg til hva de grafiske scenene inneholder ut fra hva jeg vet fra før... Dahmers liv er makabert fascinerende og jeg skulle gjerne visst mer om hva som foregikk i hodet hans. Anonymkode: fff9f...b4d Nei det er ikke mye grafisk Anonymkode: 446f3...b3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #39 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 19.34): Er serien Dahmer veldig skummel? Halvveis ute i første episode og synes det er veldig skummel. Er det sånn resten av serien også? Anonymkode: 9fada...932 Den er ikke skummel, men heller makaber. Veldig mørk. God skildring av en syk, syk mann. Anonymkode: c3643...a00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #40 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 19.34): Er serien Dahmer veldig skummel? Halvveis ute i første episode og synes det er veldig skummel. Er det sånn resten av serien også? Anonymkode: 9fada...932 sikkert sett den ferdig nå,men den er ikke skummel nei, bare ekkelt til tider Anonymkode: 905fd...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå