Gå til innhold

Vi kommer aldri til å gifte oss. Jeg sørger ikke, jeg er forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor jeg absolutt vil love hverandre evig troskap på tinghuset. 

Jeg tror kanskje det handler om at han bestemmer så mye i dette forholdet, og jeg føler meg SÅ FORBANNA LITE VERDSATT når han overser mine (tydelig formidlete) ønsker på denne måten. 

Jeg gidder ikke mer. Jeg kommer sikkert aldri til å gå fra ham, men når han driter i meg, så driter jeg litt i ham. Der jeg har gjort alt jeg kan for at han skal ha det bra, der skal jeg gi blaffen fremover. Jeg nærmer meg førti og vi har 3 unger sammen. 15 år har han hatt, på å forberede seg.  

Hører sikkert ikke hjemme i bryllupskategorien, men nå havnet den her likevel. Fordi jeg IKKE skal gifte meg. 

Anonymkode: e0897...f7c

  • Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

når han overser mine (tydelig formidlete) ønsker på denne måten

Forstår ikke helt... på hvilken måte? 

I 15 år har du villet gifte deg, men ikke nå lenger? Vel.. det er jo helt ok å ikke gifte seg. Det er jo bare et papir. 

Anonymkode: 505f5...815

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lovet deg han ville gifte seg med deg, og nå har han trukket det tilbake? 

Anonymkode: 5f69f...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre han rett ut om dette er noe han vil? Si at det er noe som betyr mye for deg, og etter så lang tid sammen - så vil du gjerne gifte deg. Og jeg syntes hvis du har så lyst, så kan likegjerne du fri til han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har han svart når du har sagt at du ønsker giftemål? Han må jo ha gitt noen respons hvertfall én av gangene når du har ytret ønsket flere ganger? 

Anonymkode: 038e4...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen for den drittgubbe, som ikke forstår at han burde ha gått ned på kne for deg. At du ikke har nevnt det for han, eller at dere har snakket om er ingen unnskyldning. 

Møkkamann😂

Anonymkode: a2810...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du vil gifte deg og han ikke vil, hvorfor skal han gjøre det du vil? Vil du at han skal gifte seg bare for å føye seg etter deg, hvis han selv ikke ønsker det?

Anonymkode: be201...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer sikkert aldri til å gå fra ham, men når han driter i meg, så driter jeg litt i ham. Der jeg har gjort alt jeg kan for at han skal ha det bra, der skal jeg gi blaffen fremover. Jeg nærmer meg førti

 I gode og vonde dager heter det. Nå får du trøste deg med at det kanskje gjelder til ungene er store nok. Eller til han får ALS, eller noe annet som gjør at han er litt ubrukelig. Enten gir man av seg selv og bryr seg om hverandres drømmer og skaper litt magi i hverdagen sammen, eller så går noen der og føler seg skuffet og trist. 

Du er skuffet. Du ville gifte deg og kjenner at du er bitter på at han aldri har innfridd dine håp og drømmer om å bli fridd til, der mannen tradisjonelt frir. Det har du lov til å kjenne på. Og kanskje gjør det at du er mer åpen for romantikk på annet hold? Alt vi gjør i livet er valg, og din samboer har tatt et valg, og du kan ta valg. Alle har lov til å føle på skuffelse og føle konsekvensene av den andre skuffelse. 

Si det høyt og ikke brenn inne med det. Fortell hvor uendelig skuffet du er over han og måten det ble. Bare si at det er for sent nå..

 

Anonymkode: 0da05...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår skuffelsen din, ts. Det er vondt å kjenne på at den man elsker og ønsker å tilbringe livet sammen med, ikke deler de samme tankene og ønskene som en selv 💔

Jeg vet ikke helt om jeg har så mye råd å komme med for jeg forstår det slik at du har nevnt det med flere anledninger, og likevel bryr han seg ikke. Forstår også godt at du ikke vil fri, for det ville ikke blitt det samme. Du har gitt ham klarsignal på at han kan fri, og når han nå velger å ikke gjøre det så er det forferdelig sårt…

Kjenner meg litt igjen men jeg har ikke gått over til å bli forbannet ennå. Jeg venter fremdeles og lever i håpet…❤️
 

Anonymkode: a8114...af4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 år og tre barn sammen. Hvorfor i all verden skal han knele nå? Dette burde du vært tydeligERE på tidligere. Nå kan du evt vurdere å fri selv eller gi tydelig beskjed om at du vil at han skal fri (hvilket i praksis tilsier at det likevel er du som frir). Skjønner du ønsker han skal fri uoppfordret, men du må faktisk svelge stoltheten i dette nå og sjekke terrenget ift fremtidig ekteskap. Vær ærlig og si at du gir mer faen som ugift enn gift uten å utdype dette videre. Mulig mannen får noe å tenke på da ?

Anonymkode: fbb67...96e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

15 år og tre barn sammen. Hvorfor i all verden skal han knele nå? Dette burde du vært tydeligERE på tidligere. Nå kan du evt vurdere å fri selv eller gi tydelig beskjed om at du vil at han skal fri (hvilket i praksis tilsier at det likevel er du som frir). Skjønner du ønsker han skal fri uoppfordret, men du må faktisk svelge stoltheten i dette nå og sjekke terrenget ift fremtidig ekteskap. Vær ærlig og si at du gir mer faen som ugift enn gift uten å utdype dette videre. Mulig mannen får noe å tenke på da ?

Anonymkode: fbb67...96e

Ikke TS, men: Min mann vet godt at jeg ville være gift før vi fikk barn. Så kom det en liten skatt uventet (på prevensjon) og alt ble annerledes.

Jeg har vært ekstremt tydelig på hva jeg vil. Årene går, og ikke noe frieri. Viser ser at han har mye sosial angst for sånne settinger.

Men går det 15 år uten noe som heldt hadde jeg blitt ganske forbannet selv. 
 

Uansett - poenget var at vi veit ingenting om hvor tydelig TS har vært.

Anonymkode: 12a2a...cb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Forstår skuffelsen din, ts. Det er vondt å kjenne på at den man elsker og ønsker å tilbringe livet sammen med, ikke deler de samme tankene og ønskene som en selv 💔

Jeg vet ikke helt om jeg har så mye råd å komme med for jeg forstår det slik at du har nevnt det med flere anledninger, og likevel bryr han seg ikke. Forstår også godt at du ikke vil fri, for det ville ikke blitt det samme. Du har gitt ham klarsignal på at han kan fri, og når han nå velger å ikke gjøre det så er det forferdelig sårt…

Kjenner meg litt igjen men jeg har ikke gått over til å bli forbannet ennå. Jeg venter fremdeles og lever i håpet…❤️
 

Anonymkode: a8114...af4

For en fin refleksjon! Du treffer blink med tankene dine rundt min situasjon. 

Jeg har ved flere anledninger sagt at jeg ønsker at vi gifter oss. Jeg har forsøkt å få ham i tale rundt dette (i starten sa han jo at han ønsket at vi skulle gifte oss), sånn at vi sammen kunne bestemme. Han snakket seg vekk fra temaet hver gang, og det er jo ubehagelig å snakke om når man sanser at den andre ikke ønsker det. Han unnlater å svare eller snakker det vekk. 

Jeg håper mannen din ønsker å gifte seg med deg, og at han ikke gjør at det blir vondt for deg, men fint 🥰❤️

Anonymkode: e0897...f7c

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke TS, men: Min mann vet godt at jeg ville være gift før vi fikk barn. Så kom det en liten skatt uventet (på prevensjon) og alt ble annerledes.

Jeg har vært ekstremt tydelig på hva jeg vil. Årene går, og ikke noe frieri. (...)

Anonymkode: 12a2a...cb1

Nei, beklager, men det har du ikke.

Kommunikasjon er mye mer enn bare ord. Hvis du sier én ting og gjør det stikk motsatte, så er budskapet samlet sett at dine ord er komplett likegyldige. Som hvis du sier du vil være gift før barn, men bare forblir i forholdet uansett om barn kommer til og dere er nokså ugifte. Hadde du samlet benene og sagt 'ekteskap eller forsvinn!?' så hadde det vært overensstemmelse mellom ord og handling. 

Anonymkode: 5f69f...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 20.43):

Hva et egentlig poenget med å gifte seg????

Anonymkode: 88bdd...42f

Det lurer jeg på og. 
Totalt oppskrytt og prestasjonspress. 
De som har vært sammen lenge bør ikke gifte  seg. De blir skilt 

Anonymkode: 56422...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er viktig for deg, får du si det i klartekst og sette hardt mot hardt, ikke bare la ham prate det vekk og vente på at han skal ta seg sammen. En venninne som var litt i samme situasjon - de hadde snakket løst om å gifte seg og det var viktigere for henne enn for ham, men han var ikke uvillig - og da hun var lei å vente på at han skulle fri, gikk hun rett på sak og spurte om de ikke bare kunne sette en dato, så hun kunne komme i gang med planleggingen. Et halvår senere var de gift...

Endret av Daria
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...