Gå til innhold

Hva kler dere på ettåring nå som temperaturen kryper nedover


MilaNO

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ha ull innerst og Lillelam som lag nr 2 sånn som været er nå 10 grader+-

Men hva med når det blir minus grader?

Er newbie så blir så usikker 😕

I tillegg skal jeg bestille nytt ullsett fra Lillelam. Hvilke str hadde dere gått for?

Hun blir et år i oktober så tenkte kanskje 86 men så tenkte jeg kanskje 92 så hun får brukt det til neste år også eller vil hun kanskje «svømme» i den.

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hvilke situasjoner? Vi brukte parkdress når barnet var ut av vogn, og jakke i vognen. Brukte lite heldress utenom som ytterplagg. Min foretrakk å sitte oppe med overkroppen ut av posen, så da var jakke mer praktisk siden vi måtte ha noe vindtett.

Str hadde jeg sett på vekstkurven. Min ettåring hadde svømt i 92, siden han brukte 74...

Anonymkode: 924a0...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kle likt som deg. Har vært svært varmt her frem til nå, men går mot kjøligere tider. 

Nå bruker jeg ull innerst og lillelam som mellomlag/hverdagsklær. Går vi ut endrer jeg fra tynt til tykt lag med ullklær 😊 

Regner med jeg har samme bekledning til vinteren, bare tykkere sokker og tykkere vognpose 😊

Anonymkode: d0d16...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull innerst, Lillelam dress eller fleece mellom og parkdress hvis der er fuktig og kaldt, hvis det er tørt og temperatur fin så kun ulldress 😊 Overgangssko og ull lue+ ull votter. 
 

Jenta mi bruker 80 i klær men det jeg kjøper nå fremover kjøper jeg i 86. Ville nok gått opp en størrelse i Lillelam dress, er bare å brette opp armer og bein😊 

Anonymkode: ef1b7...069

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelamdress er stor i størrelsen da, jeg har en gutt på 14 måneder som er stor for alderen og fortsatt svømmer i str. 86😂

Anonymkode: 2d7dc...d48

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I hvilke situasjoner? Vi brukte parkdress når barnet var ut av vogn, og jakke i vognen. Brukte lite heldress utenom som ytterplagg. Min foretrakk å sitte oppe med overkroppen ut av posen, så da var jakke mer praktisk siden vi måtte ha noe vindtett.

Str hadde jeg sett på vekstkurven. Min ettåring hadde svømt i 92, siden han brukte 74...

Anonymkode: 924a0...5ae

F.eks om man går tur ute i vogn. Tynn ull, Lillelam og vognpose holder vel? Men hva skal jeg ha på øvre del av kroppen siden hun sitter blir det bare nederste del av kroppen som er i posen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, MilaNO said:

F.eks om man går tur ute i vogn. Tynn ull, Lillelam og vognpose holder vel? Men hva skal jeg ha på øvre del av kroppen siden hun sitter blir det bare nederste del av kroppen som er i posen?

En genser til ville holdt her. Men jeg hadde hatt en svett unge med 2 lag ull i 10 varmegrader. Ville hatt 2 lag bomull og en vindjakke av noe slag 

Anonymkode: 2d985...2a5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MilaNO skrev (7 timer siden):

F.eks om man går tur ute i vogn. Tynn ull, Lillelam og vognpose holder vel? Men hva skal jeg ha på øvre del av kroppen siden hun sitter blir det bare nederste del av kroppen som er i posen?

Har aldri brukt Lillelam, er ikke det bare en vanlig ulldress? Du må nesten se an ditt barn. Siden min var så aktiv og nesten hang ut av posen brukte vi nesten aldri heldress i vogn, vi brukte jakke (med eller uten for) eller genser på overkroppen, og eventuelt ei mellomlagsbukse på beina. Vi trengte noe vindtett.

Anonymkode: 924a0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...