AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Og responsen fra foreldrene var veldig negativ og katastrofetenkende, type "men er ikke dette veldig vanskelig for deg?", "tør du virkelig ha så mye ansvar?", "tenk om du gjør noe feil?", "tenk om du ikke klarer det?" Hadde du brutt inn og prøvd å oppmuntre gutten/jenta igjen eller hadde du ikke brydd deg med det? Anonymkode: f93fd...254
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og responsen fra foreldrene var veldig negativ og katastrofetenkende, type "men er ikke dette veldig vanskelig for deg?", "tør du virkelig ha så mye ansvar?", "tenk om du gjør noe feil?", "tenk om du ikke klarer det?" Hadde du brutt inn og prøvd å oppmuntre gutten/jenta igjen eller hadde du ikke brydd deg med det? Anonymkode: f93fd...254 Jeg er unnvikende og konfliktsky så jeg hadde ikke blandet meg inn i fremmede folks samtaler. Men det hørtes trist ut da. Sånn sier moren min også når jeg nevnte hva jeg vil studere. Lite støtte der. Men en random person på cafe får ikke endret sånne folk. Anonymkode: 21e7e...d3c 1 1
JegMotStrømmen Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Hadde nok ikke blandet meg inn sånn direkte, men om anledningen hadde bydd seg, så hadde jeg nok snakket varmt og positivt om studiet mitt, om det var det jeg følte. Det er jo fortsatt ganske mange som smiler og hilser om blikk møtes, så da hadde jeg grepet muligheten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Mitt studie med mye ansvar, som var veldig tungt ville jeg AlDRI anbefale noen å få på uansett. Fraråder heller alle jeg kan. Men om jeg sånn likte jobben min og sånn så tror jeg jeg hadde sakt noe, i alle fall om jeg klarte å si det til ungdommen etterpå og ikke foran foreldrene. Jeg er ikke redd for å si i fra Anonymkode: 0dec7...dae 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Hadde sett an anledningen og kanskje kommet med en kommentar ja Anonymkode: bfd7e...219
Daria Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Nei. Du kjenner ikke ungdommen og aner ikke hvorvidt hen faktisk er skikket for en sånn jobb. Kanskje er foreldrene unødig negative og demotiverende, men det kan også være de faktisk er realistiske og har et poeng. Uansett er det uhøflig å blande seg i andres samtaler, 2 1
Embla Othea Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Jeg hadde kommet med en oppmuntrende kommentar, ja.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 Nei, jeg blander meg ikke i fremmede sine samtaler, uansett hvor feil jeg mener de tar. Anonymkode: 3d960...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 Nja, jo -om vi hadde møttes på do/alene helt sikkert. Om de ble for drøye og vi satt rett ved siden av hverandre så ja, kanskje. Jeg kan enklere være mer slik med fremmede enn med folk jeg kjenner, har sagt i fra til noen "Karens" av begge kjønn opp igjennom, og jeg har oppmuntret folk som blir tråkket på. Har hatt slike foreldre selv, og slike mennesker forsøker å ødelegge selvtilliten og fremtiden til barna sine. Anonymkode: 7da69...571
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #10 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og responsen fra foreldrene var veldig negativ og katastrofetenkende, type "men er ikke dette veldig vanskelig for deg?", "tør du virkelig ha så mye ansvar?", "tenk om du gjør noe feil?", "tenk om du ikke klarer det?" Hadde du brutt inn og prøvd å oppmuntre gutten/jenta igjen eller hadde du ikke brydd deg med det? Anonymkode: f93fd...254 Er du lege? Anonymkode: bd055...80b
Yoshi Skrevet 23. september 2022 #11 Skrevet 23. september 2022 Hvis jeg hadde hatt sjansen ville jeg nok sagt noe. Ikke nødvendigvis som en motkommentar, men som i en interesse for faget. «Overhørte at du skulle studere xxxx, jeg studerer det nå/har studert det og jeg synes det var yyyy. Bare spør hvis du lurer på noe!»
bettsa Skrevet 23. september 2022 #12 Skrevet 23. september 2022 Jeg blander meg ikke inn i andres samtaler så jeg hadde ikke sagt noe men foreldrene kjenner barn sine best og er ikke sikkert barna passer til studiet eller yrke. Dersom din sønn var kraftig overvektig sofagris som hatet trening hadde kommet inn på idrettshøgskolen hadde du sagt noe negativt da?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #13 Skrevet 23. september 2022 Nei, jeg blander meg ikke inn i andres samtaler. Hadde det dog vært slik at jeg hadde kommet i prat med de, så kunne jeg vel sagt at jeg hørte at personen nevnte at hn hadde kommet inn på ingeniørlinja, samt fortalt litt om hvordan jeg syns det var å studere det. :) Anonymkode: 0365c...6c0
Toyah Skrevet 23. september 2022 #14 Skrevet 23. september 2022 Nei, jeg blander meg ikke inn i andres samtaler. Jeg sitter ikke med hele bildet. Hadde jeg blitt spurt, hadde jeg sagt meningen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå