Gå til innhold

Har gått ned 20 kg siden juni, fortsetter jeg må jeg skifte garderobe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har klær i str 46 /48 og i 50 /52 nå. den største str er litt romsligere og den mindre str passer akkurat. Men hvis jeg går ned 20 kg til jul eller rundt nyttår må jeg ha nye klær og mindre str. hvordan skal jeg ha råd til det da? Går på uføretrygd og bruker saxenda slankemedisin som hjelper veldig godt. Har den på blå resept til juni neste år. 

Anonymkode: 8e4fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bare hoppe inn og si ‘Så flink du er’ 👏🏻
Du finner mye bra brukt. Hvis du har tid og ork kan du også sy inn plagg du allerede har. Bukser og sånn er ikke så lett, men kjoler og bluser er ganske enkelt. 

Anonymkode: 664c9...55c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

vil bare hoppe inn og si ‘Så flink du er’ 👏🏻
Du finner mye bra brukt. Hvis du har tid og ork kan du også sy inn plagg du allerede har. Bukser og sånn er ikke så lett, men kjoler og bluser er ganske enkelt. 

Anonymkode: 664c9...55c

Tusen takk for fine ord. Ja har sett det er klespakker på finn. Så det er jo en mulighet. Nei får bare gå med litt romslige kjoler i julen. Jeg skal nok klare meg for jeg har kraftig benbygning.

Anonymkode: 8e4fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme vektreise, fra 52/54 og ned til nå 38ish. Alltid likt å finne bruktkupp, både via finn og på bruktbutikker. Og så prøvde jeg å spare litt hver måned, øremerket for nye klær når jeg hadde nådd vektmålet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje følge med på Facebookgrupper nær deg også? Iallefall her jeg bor selges en del rimelige klespakker. Her er det ikke så vanlig å selge via Finn, men du kan jo følge med begge steder. Og evt selge videre om klespakken inneholder plagg du ikke passer /liker. 

Ønske gavekort på klesbutikk til jul og bursdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneri skrev (2 minutter siden):

Kanskje følge med på Facebookgrupper nær deg også? Iallefall her jeg bor selges en del rimelige klespakker. Her er det ikke så vanlig å selge via Finn, men du kan jo følge med begge steder. Og evt selge videre om klespakken inneholder plagg du ikke passer /liker. 

Ønske gavekort på klesbutikk til jul og bursdag 

Takk for tips. ja kan selge klær som er for store for jeg har masse klær.

Anonymkode: 8e4fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo loppemarked-tid nå. Ofte veldig mye fint å finne om du er tidlig ute!

Bra jobbet, forresten! 👍

Anonymkode: 39e40...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! 

Hva med å finne en byttefest? Så kan du bli kvitt en del for store klær og kanskje finne deg en del som passer bedre.

Anonymkode: d69cc...944

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så flink du er! 

Hva med å finne en byttefest? Så kan du bli kvitt en del for store klær og kanskje finne deg en del som passer bedre.

Anonymkode: d69cc...944

Ja men jeg må jo gå ned mer først. de klærene i de str jeg har passer jo enda da. Aner ikke hvor mange kg jeg må gå ned før jeg er i mindre str. Har liksom alt på magen omtrent. 

Anonymkode: 8e4fe...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belte! Nå skal det være oversized, så snei inn kjoler med belte og hold opp buksene med det samme. Ikke invester i ny garderobe før du har kommet i mål. Det blir bare et unødvendig mellomlegg. 

Anonymkode: 0be76...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, så glad for deg. Fantastisk jobbet. Har ikke vært i samme situasjon, så jeg har ikke noen bedre råd enn de som du allerede har fått. Let på finn, legg ut på fb-grupper. Sikker på det ligger tonnevis av fine klær som ikke blir brukt, som passer deg rundtom. Og som folk gjerne vil bli kvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har klær i str 46 /48 og i 50 /52 nå. den største str er litt romsligere og den mindre str passer akkurat. Men hvis jeg går ned 20 kg til jul eller rundt nyttår må jeg ha nye klær og mindre str. hvordan skal jeg ha råd til det da? Går på uføretrygd og bruker saxenda slankemedisin som hjelper veldig godt. Har den på blå resept til juni neste år. 

Anonymkode: 8e4fe...300

Så bra at du har fått hjelp til å gå ned i vekt,og har funnet en måte som fungerer for deg🤗

På fb fins det arvesentraler-folk som gir bort klær. Og på finn kan man få og kjøpe klær rimelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

vil bare hoppe inn og si ‘Så flink du er’ 👏🏻
Du finner mye bra brukt. Hvis du har tid og ork kan du også sy inn plagg du allerede har. Bukser og sånn er ikke så lett, men kjoler og bluser er ganske enkelt. 

Anonymkode: 664c9...55c

Så flink du er som slanker deg ved hjelp av medikamenter? «Så fine pupper du fikk etter at du tik silikon.»

Anonymkode: 0f7cf...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så flink du er som slanker deg ved hjelp av medikamenter? «Så fine pupper du fikk etter at du tik silikon.»

Anonymkode: 0f7cf...193

Så flink du er til å skrive uten hjerne!!

Anonymkode: 27b85...4e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare deilig å kunne bytte ut hele garderoben da?

Begynn smått, ikke kjøp alt på en gang, strå det utover - kjøp på salg, ønsk deg nye klær av venner/familie til jul/bursdag.

Anonymkode: 62d8f...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så flink du er til å skrive uten hjerne!!

Anonymkode: 27b85...4e8

Ble du krenka siden du må gå til personangrep?

Fint for henne at hun har gått ned i vekt, men det er ikke noe «godt jobba». Det er like «godt jobba» som når folk går ned i vekt etter slankeoperasjon - det er faktisk umulig å IKKE gjøre det. Det som ér godt jobba er dersom de beholder vekten etter at de er ferdig med slankemedisinen eller effekten av slankeoperasjonen har avtatt, men det er altfor tidlig å si noe om.

Anonymkode: 0f7cf...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ble du krenka siden du må gå til personangrep?

Fint for henne at hun har gått ned i vekt, men det er ikke noe «godt jobba». Det er like «godt jobba» som når folk går ned i vekt etter slankeoperasjon - det er faktisk umulig å IKKE gjøre det. Det som ér godt jobba er dersom de beholder vekten etter at de er ferdig med slankemedisinen eller effekten av slankeoperasjonen har avtatt, men det er altfor tidlig å si noe om.

Anonymkode: 0f7cf...193

Det er slett ikke umulig søm du sier. Medisinene jeg tar hjelper meg til en viss grad ved at jeg fortere føler meg mett, og Jeg blir mindre godtesjuk. 

Men, det er absolutt mulig å ikke miste vekt selv om mange går på medisiner. Pillene i seg selv gjør meg ikke slankere. Jobben må jeg gjøre selv. 

Anonymkode: 37945...a15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er slett ikke umulig søm du sier. Medisinene jeg tar hjelper meg til en viss grad ved at jeg fortere føler meg mett, og Jeg blir mindre godtesjuk. 

Men, det er absolutt mulig å ikke miste vekt selv om mange går på medisiner. Pillene i seg selv gjør meg ikke slankere. Jobben må jeg gjøre selv. 

Anonymkode: 37945...a15

Pillene (saxenda) du tar er en reseptbelagt slankemedisin for de med fedme og BMI på >30 (evt >27 med følgesykdommer). Selvfølgelig får de deg til å gå ned i vekt da de øker forbrenningen på en eller annen måte (jeg orker ikke å slå opp i legemiddelhåndboken), det er det som er hele poenget med de. Hvis de ikke hadde noen effekt på vekttap så gir det ingen mening at du tar de heller, da kunne du kjøpt deg en pakke suketter istedenfor.

Anonymkode: 0f7cf...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Pillene (saxenda) du tar er en reseptbelagt slankemedisin for de med fedme og BMI på >30 (evt >27 med følgesykdommer). Selvfølgelig får de deg til å gå ned i vekt da de øker forbrenningen på en eller annen måte (jeg orker ikke å slå opp i legemiddelhåndboken), det er det som er hele poenget med de. Hvis de ikke hadde noen effekt på vekttap så gir det ingen mening at du tar de heller, da kunne du kjøpt deg en pakke suketter istedenfor.

Anonymkode: 0f7cf...193

Saxenda (sprøyter) gjør at en føler seg raskere mett, den gjør ingenting med forbrenningen. Det er et verktøy til å ta bedre matvalg og ikke overspise. Jobben med sunt kosthold og trening må en gjøre selv. Det er fult mulig å ikke gå ned i det heletatt på saxenda. 

Anonymkode: f03b1...a2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Saxenda (sprøyter) gjør at en føler seg raskere mett, den gjør ingenting med forbrenningen. Det er et verktøy til å ta bedre matvalg og ikke overspise. Jobben med sunt kosthold og trening må en gjøre selv. Det er fult mulig å ikke gå ned i det heletatt på saxenda. 

Anonymkode: f03b1...a2a

Klarer du ikke eller vil du ikke forstå at et reseptbelagt slankemiddel faktisk virker?
 

Jeg ser av felleskatalogen at det jeg skrev om at det øker forbrenningen er feil, så det tar jeg tilbake. Men å påstå at reseptbelagte slankemiddel ikke bidrar til å gjøre deg slankere og at du selv må gjøre hele den jobben blir for dumt. Når middelet virker slik at du føler mindre sult og/eller føler deg raskere mett, så er det klart at dette har en vektreduserende effekt siden fokuset på mat blir mindre og man automatisk vil spise mindre på grunn av de.

Hvis saxenda ikke hadde hatt noen effekt, så kunne enhver ha plukket den opp på apoteket uten resept. Det er en grunn til at man må ha (alvorlig) fedme for å få de skrevet ut, og at de ikke er tilgjengelige for alle som skal ned 2-3 kilo slik at julekjolen passer.

Anonymkode: 0f7cf...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...