AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #1 Skrevet 22. september 2022 Har ei venninne har vert venner siden barneskolen, og noe hun elsker å gjøre er å gi hjemmelaga gaver til jul. Helt supert hvem liker ikke å få en boks med kaker, konfekt og sånt. Problemet mitt er bare at leiligheten hennes er møkkete. Det ligger fjell med klær i gangen utfor soverommet og de lukter. Hun lukter, og kjøkkenet ser bomba ut. Og på dette kjøkkenet med en hau med oppvask og ikke en ren flate lager hun mat som hun gir bort i julegave. Har prøvd å gi små hint, tilbudt meg og bli med å rydde men hun bare trekker på skulderene og ser rart på meg. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Anonymkode: b942c...c4f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #2 Skrevet 22. september 2022 Lite du får gjort. Møkkete mennesker ser det ikke selv Anonymkode: 296a7...cf5 1
Blåjojo Skrevet 22. september 2022 #3 Skrevet 22. september 2022 Du må nok slutte å hinte. Hun ser det nok selv, men evner nok ikke å ta tak i det selv. Tilby deg å hjelpe om du kan tenke deg det, men først må du nok bare være direkte og brutalt ærlig.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2022 #4 Skrevet 22. september 2022 Hun får bare drukne i skitt. du har prøvd. prøver du mer blir hun sur - så er alt din feil Anonymkode: 4e6aa...6ed
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Ts, regner med at problemet ikke ligger i at hun er rotete, men at hun lager mat til andre på et skittent kjøkken? Jeg tror ikke venninnen din er blind på hva som ligger rundt og lukter. Hennes problem er nok det at hun ikke evner å gjøre noe med det. Kanskje hun har feil rengjøringsmidler som gjør det hele vanskelig? Du kan jo f.eks tipse henne om "fantastiske" rengjøringsutstyr som tar skitt og smuss veldig lett. Spør om hun har hørt om det, og at du har dobbelt opp med det hjemme slik at hun kan få. Vi har det bombet hjemme hos oss konstant. Da snakker jeg ikke et plagg som ligger i et hjørne eller en penn på bordet. Det er faktisk bombet. Jeg har vært vant med det fra barn av og for meg er dette "hjemme". Føler jeg skam når familie og venner kommer på besøk? Ja. Blir jeg kvalm av mitt eget rot? Ja. Men jeg har god personlig hygiene. Kjøkkenet er rent, så ingen skal få 'coli her eller omgangssyken. Du kan kanskje si at vaskemaskinen din har streiket litt og du trenger å få vasket et par plagg som du skal bruke. Spør om du kan låne den, og spør i samme slengen om hun skulle hatt noe vasket siden det du har er så lite. Så sniker du oppi eddik i vasken slik at tøyet blir luktfritt. Spør om dere skal lage noe mat sammen, og spør om det er greit at du vasker over benkene først (kylling trenger et litt mer rent miljø, og det bør alltid vaskes over etter å ha tilberedt det). Men ikke tving henne til å gjøre de store endringene. Det er ike vits i. For når alt kommer til alt, så er en gammel vane vond å vende. Men at du en gang innimellom kommer innom for å "hjelpe henne" i det skjulte. Ang hygienen så ville jeg kjøpt gode hudpleieprodukter. Da tenker jeg ikke serum og alt sånt. Men kanskje en god skrubb til kroppen, en såpe for sensitiv hud samt fuktighetskrem. Kanskje vaskemaskinrens for å være sikker på at det ikke er vaskemaskinen som fører til at klærne lukter vondt i utgangspunktet. Anonymkode: b0880...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå