Gå til innhold

Følelse av fysisk ubehag i nærheten av enkelte mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som opplever det? Snakk om noen jeg egentlig ikke kjenner så godt...

Anonymkode: 83f21...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen andre som opplever det? Snakk om noen jeg egentlig ikke kjenner så godt...

Anonymkode: 83f21...6df

Ja, har opplevd dette mange ganger - og jeg lytter til kroppen min og tar totalt avstand fra mennesker jeg kjenner ubehag rundt. Det er intuisjonen din som guider deg bort fra dem. Jeg kjenner veldig på energien til folk rundt meg, leser mennesker veldig lett - og tar avstand fra mennesker jeg føler ubehag eller skurring rundt. 

Anonymkode: 143ec...7bf

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det hele tiden av ganske overvektige mennesker eller mennesker som ikke har god hygene.

Anonymkode: f4579...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det ofte fordi jeg har sosial angst, men det er kanskje ikke det du mener?

Anonymkode: d9238...f91

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg opplevd flere ganger. Utrolig vanskelig å være i nærheten av slike mennesker. Mer psykisk tungt syns jeg da og vil bare stikke

Anonymkode: baae1...402

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det intuitivt på mennesker som har vært gjennom veldig tøffe ting. 

Anonymkode: 36435...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, av fysisk frastøtende mennesker. Ligger ikke på noe dypere psykologisk plan enn det hos meg. Mennesker som lukter sterkt, er veldig overvektige eller har generell dårlig hygiene. 

Anonymkode: 36713...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig merkelig erfaring da jeg gikk på vgs for mange år siden. Bodde på hybel, og vi var en gjeng fra kollektivet og skolen ellers som hang mye sammen. I gjengen var også en annen jente, som jeg aldri hadde møtt før vgs. Hun var helt grei, vi hadde aldri gjort hverandre noe, og hadde ingen fortid på noe vis. Likevel følte jeg bare ubehag ved å være rundt henne, og noe i meg strittet skikkelig. Følte også at hun hadde det slik ift meg. Vi hadde aldri konflikter eller noe, men var heller aldri sammen uten andre, noe jeg gjerne var med hvem som helst av de andre i gjengen. Hun er også en av de få jeg mistet kontakten med det sekundet jeg var ferdig på skolen. Husker jeg tenkte at vi måtte ha vært fiender i et tidligere liv😄 

Anonymkode: 3d5d5...d95

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen er som regel rett. 
er det folk du føler ubehag overfor er det ofte en grunn til det 

Anonymkode: 13036...5f6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg opplever det ofte fordi jeg har sosial angst, men det er kanskje ikke det du mener?

Anonymkode: d9238...f91

Jeg har unnvikende pf og det skaper iallefall litt utfordringer når jeg skal vurdere om personen gir meg en ekte magefølelse jeg burde lytte til eller om det er unnvikelsen som snakker.

Anonymkode: aeb6d...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg får det hele tiden av ganske overvektige mennesker eller mennesker som ikke har god hygene.

Anonymkode: f4579...434

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, av fysisk frastøtende mennesker. Ligger ikke på noe dypere psykologisk plan enn det hos meg. Mennesker som lukter sterkt, er veldig overvektige eller har generell dårlig hygiene. 

Anonymkode: 36713...1ef

Umiddelbart tenker jeg at dere kanskje har misforstått ts, men jeg kan jo selvsagt ta feil. Ts, jeg følte du mente at enkelte energier kan skape fysisk ubehag? (og sikkert psykisk ubehag også?) Jeg har selv merket dette iblant, gjennom hele livet. Enkelte mennesker føler man seg vel sammen med, og andre føler man ubehag sammen med. Jeg tror det har med at vi har ulike energier, noen er vi på bølgelengde med, og andre klarer vi ikke finne ro hos, på en måte. Det er viktig å være sammen med mennesker man trives hos, og hvis man kan, bør man holde avstand til de man ikke «matcher» med energimessig😊

Anonymkode: 8a5b1...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen andre som opplever det? Snakk om noen jeg egentlig ikke kjenner så godt...

Anonymkode: 83f21...6df

Hva slags type ubehag mener du? Dårlig kroppslukt? Treg kommunikasjon? Frykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, har opplevd dette mange ganger - og jeg lytter til kroppen min og tar totalt avstand fra mennesker jeg kjenner ubehag rundt. Det er intuisjonen din som guider deg bort fra dem. Jeg kjenner veldig på energien til folk rundt meg, leser mennesker veldig lett - og tar avstand fra mennesker jeg føler ubehag eller skurring rundt. 

Anonymkode: 143ec...7bf

Samme gjør jeg. Har lært av erfaring at det er veldig lurt.

Jeg har slitt mye med angst og unnvikelsestendenser, men den helt spesielle følelsen av ubehag som jeg kan få for bestemte mennesker, er likevel noe helt annet. Før kunne jeg skyve det vekk og tenke "det er bare den dumme angsten min igjen", men tiden viste at det virkelig var folk som ikke var bra. Så jeg har lært.

Anonymkode: 6f54d...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har opplevd dette noen ganger i løpet av livet. Er ikke sikkert jeg kjenner personen en gang🤔 kan nesten bli sint bare av synet😂😂uff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Noen andre som opplever det? Snakk om noen jeg egentlig ikke kjenner så godt...

Anonymkode: 83f21...6df

Ja, har opplevd det, på samme måten som at jeg har opplevd å kjenne et behag rundt enktelte personer, og de har oftest endt opp som veldig gode eller nære venner.

Så ja, jeg tenker man absolutt kan kjenne på og få feeling av hvordan noen er, og det tror jeg ofte kommer av kroppsspråk, hvilke verdier man har, personlige egenskaper, at summen av alt dette vil påvirke hvordan du oppfatter personen første gang man møtes.

Har vært noen jeg har fått skikkelig dårlige vibber av. Et eksempel var en leietager til en kamerat av meg, fikk alltid dårlige vibber når han var i nærheten. Viste seg at han var en skikkelig rundbrenner som stadig prøvde seg på småjenter, i tillegg til at han har klart å ødelegge flere ekteskap. 

På samme måten har jeg også opplevd behag og en ro rundt enkelte mennesker. Bestekompisen min og jeg hadde ikke mye tilfelles når vi møttes for første gang, men likevell fikk jeg følelsen «jeg vil bli bedre kjent med deg». Og han er vel den kameraten som kjenner meg best idag, og der tror jeg det var «behag», «god kjemi», noe som bare klikket. Fordi interessen og oss som personer var ikke en «naturlig» match til å bli venner.

Så tror absolutt man kan kjenne på både behag og ubehag fra ulike personer, selv når man ikke kjenner personen så godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det slikt med dem fleste. Jeg er som oftest for meg selv. Får en ekkel følelse i kroppen spesielt nederst i magen av en slags avsky når jeg kommuniserer med andre. Selv om jeg ikke har noe imot dem eller kan pekepinne hva det er for noe. Tror det er en blanding av skam og avsky for andre mennesker. Alt er så overfladisk når det kommer til det sosiale... 

Anonymkode: d5995...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja enkelte mennesker har gitt meg skikkelig klump i magen. Så har det vist seg senere at disse vil meg vondt

Anonymkode: 8ad43...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Slutt å kjenn etter og vær åpen for at folk er forskjellige

Anonymkode: 35e5c...9dc

Man kan være åpen for det og allikevel kjenne ubehaget sterkt. Er ikke ofte det skjer men det skjer, kanskje en gang hvert skuddår.

Anonymkode: aeb6d...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en helt reell ting, TS! De få gangene jeg har kjent dette med nye bekjente eller kolleger, så har det vist seg etterhvert at personen ikke var helt god. Den magefølelsen glemmer jeg aldri, og skjer det igjen så kommer jeg til å lytte til den. 

Anonymkode: d4a24...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...