Gå til innhold

Får ikke med meg hva folk sier, må be om stadig gjentak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du tenkt over om det er støy fra andre eller ting rundt deg som gjør at du ikke får det med deg? 
Jeg har hørselstap på ene øret, og jeg har det sånn. Men har også megastore konsentrasjonsvansker, så kan være begge deler men mest pga hørselen. Er det 1 forstyrrende lyd så får jeg ikke med meg hva folk sier, blander bokstaver og setninger og hører helt feil, veldig slitsomt å måtte anstrenge seg og høre og spørre om igjen og om igjen. 
 

Anonymkode: 8e57f...aa7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.9.2022 den 11.35):

Pga. sykdom mister jeg hørselen gradvis. Jeg bruker høreapparater på begge ørene nå. 
Når man hører dårlig multitasker man døgnet rundt. Man bruker hjernen mye mer til å analysere all lyd og hvilken retning den kommer fra. Samtidig anstrenger man «usynlige» muskler i nakke og kjeve. Denne anstrengelsen gjør at man blir veldig sliten. Jeg kan f.eks ikke være i et middagsselskap i mer enn to timer. Etter det vil jeg fortsatt høre lyd, men jeg forstår omtrent ingenting av tale. 

Jeg ville tatt en hørselstest. Mange går med nedsatt hørsel uten å være klar over det. 

Anonymkode: f38a3...940

Samme her! Bruker også partnermic i mindre selskaper, på kurs el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være noe så enkelt som ørevoks. Ørevoks kan plugge igjen ørene ganske effektivt.

Anonymkode: a19d5...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 21.07):

Det er nok slik hos meg også. Samme når jeg prøver å lese noe, tankene forstyrrer og jeg får ikke lest, bare vandrende tanker. Plagsomt. 

 

Ts

Anonymkode: adb8f...554

Det høres ut som mannen min, som har ADD (altså ADHD, uoppmerksom type). Etter at han startet på medisiner har han fått et nytt og bedre liv. 
 

Tenker du i første omgang bør be fastlegen om å henvise deg til en øre-nese-hals lege, for å sjekke hørselen. Og så evt be om henvisning til utredning av ADD om hørselen er i orden. (Du kan jo være uheldig og faktisk slite med både hørsel og ADD). 

Anonymkode: ec88d...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...