Gå til innhold

Jeg tror folk som hater katter ikke forstår katter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De er utilregnelige, de kommer til deg og vil klappes, maler og så plutselig ut av det blå biter den og løper rabiat vekk, ikke alle liker katter, sånn er det bare, fint dyr, men kommer det katter meg i møte nå går jeg bare videre og lar heller ikke barna mine klappe di.

Anonymkode: 6b7e6...adf

Se ETT klipp om kattens kroppsspråk og du kommer aldri til å bli bitt igjen. 

Anonymkode: a6d43...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Se ETT klipp om kattens kroppsspråk og du kommer aldri til å bli bitt igjen. 

Anonymkode: a6d43...e8f

Det har jeg ikke tenkt å søke opp i, går bare forbi di, bortkasta tid 

youtube fantes ikke på 90 tidlig 2000 tall når jeg var barn og syns de var fine

Anonymkode: 6b7e6...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg ikke tenkt å søke opp i, går bare forbi di, bortkasta tid 

youtube fantes ikke på 90 tidlig 2000 tall når jeg var barn og syns de var fine

Anonymkode: 6b7e6...adf

Ja da får du bli bitt da. Hvordan er det bortkastet hvis det lærer deg kunnskap du har bruk for?

Anonymkode: a6d43...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mange som har veldig mye mot katter i utgangspunktet, men katteeieres slepphendte holdning til eget dyrehold gjør at mange til slutt får nok.

Det er eierne vi ikke forstår, ikke kattene.

Anonymkode: ce54d...c9d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja da får du bli bitt da. Hvordan er det bortkastet hvis det lærer deg kunnskap du har bruk for?

Anonymkode: a6d43...e8f

Hvorfor blir jeg bitt? Jeg stopper ikke og koser med tilfeldige katter med parasitter i pelsen🤮

Anonymkode: 6b7e6...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker katter bedre en barn og hunder. Men pleier ikke å si det til folk. 

Anonymkode: 36d4f...4eb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle jeg kjenner som ikke liker katter, vet bare ingenting om de. De tror katter bryr seg 0 om eierene sine og bare biter og klorer, fordi det gjorde katten til bestemor mot de da de var tre år gamle eller fordi de har sett katter i tegneserier som er slik. Mannen min var slik. Likte ikke katter i det hele tatt, fordi bestemors katt var aggressiv. Nå har vi fire egne katter, er på vår 17.fosterpus og han griner som en liten unge hver gang en fosterkatt blir adoptert😆

Anonymkode: 81e7a...027

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du hadde jo fått en ganske fin liste men jeg legger til et par ting. Plant kattegress!!, kattemynte!!, elefantfot, pletter i luften eller husfred ute (finnes flere kattevannligeplanter og)  så går kattene på de å spiser istedenfor, og de vil ikke gjøre fra seg der de spiser. 
 

Kattedo, kan være du bruker en dårlig kattesand? 
 

Innekatt er ikke dyremishandling, du kan bygge stor gøy kattegård i hagen på gress og med alt som følger med utelivet og du kan gå i sele, men ja det er sikkert pes for deg. 
 

Vask kattetiss med blanding av eddik og vann på flaske. Eller ferdigkjøpt blanding i dyrebutikk. Ikke pes. Dessuten er det jo sånn at katter ikke skal tisse inne, og hvis det er noe som skjer med katten ofte så har katten enten et fysisk problem (nyreproblemer, smerter, urinproblemer), eller psykiske problemer (for mange endringer i hjemmet, liker ikke plassering, sand, kassen, eller stress, utrygghet osv), finner man ut hva problemet er og gjør noe med det så er ikke det et problem. Mine katter har aldri tisset utenfor kassen og hvis de hadde gjort det hadde jeg gått til dyrlege ASAP for da er det noe feil, hvis de ikke fant noe hadde jeg begynt å granske alt her hjemme for å finne problemet.  
 

Det er jo du som er problemet her, katten hadde jo ikke gjort noe av dette hvis du tilrettela, da hadde jo du fått en «perfekt» katt. Men hvis du ikke liker katter fordi du synes alt med det er pes og ikke gidder så er jo det en ærlig sak. Personlig ville jeg lagt inn litt innsats for å snu rundt på ting, siden det tydelig plager deg. Litt innsats og pes og så kan du slappe av fra der av. Jackson Galaxy har mange tips.

Anonymkode: a6d43...e8f

Men tror du at jeg ikke gjør noen av disse tiltakene du har foreslått og hadde elsket katter om jeg begynte med det? Har hatt katt hele livet og kjenner til triksene du kommer med. Kommer jo ikke bort i fra at jeg må gjøre masse tilpasninger og tiltak, noe som er pes, sammenlignet med å ikke ha katt. Det eneste jeg synes er bra med katter er at de er fine å se på. Har svindyr kattesand - det endrer ikke at kattedassen må tas og at det blir et problem om den er full. Har lokk til sandkasse - det endrer ikke at jeg må ta av og på lokk for å unngå dritt hvor barnet mitt leker. Kattene får kattevom - det endrer ikke på at jeg må dra å kjøpe, tine, fryse, høre på mjauing og gniing mot føttene. Grønnsakshagen er dekt i hønsenetting osv. Ingenting av disse tingene gjør at jeg blir mer fan av katter, er det ikke helt greit å bare ikke være fan? 🤷‍♀️ Har masse andre dyr jeg liker og heller vil ofre tid og energi på. Innekatt får du meg ikke til å endre mening på, kattene våre stortrives utendørs og jeg kommer aldri til å utsette de for å måtte leve hele livet sitt stengt inne. Dessuten hadde det blitt enda mer hår, kloring og kattedritt i kassene inne. Pluss vi hadde fortsatt hatt garasje og bod full av mus. Når jeg først har 3 katter bør de i hvert fall gjøre nytte for seg. Heldigvis er det andre familiemedlemmer som elsker kattene. Jeg er mer.... lunken.

Ganske overbevist over at kattene er pertfekte nok i seg selv, men betyr det at jeg må elske katter fordi? Hvorfor ikke bare akseptere at vi er forskjellige og føler forskjellig rundt katter? Må alle elske katter? 

Hater når de kommer og skal ha kos og purrer inn i øret mitt. Nå er jeg i tillegg ekstremt gravid og en av kattene har fått for seg at jeg trenger å fotfølges og "beskyttes". Holder på å falle 3x daglig fordi jeg snubler i katten jeg ikke ser under gravidmagen og det siste man vil ha på seg når man allerede ligger ukomfortabelt og pines er en purrende katt i øret sitt. Sånn er det bare, for min del. Klarer ikke synes synd på kattene for at jeg ikke elsker de, heller. 

Glemte én ting på lista: Jeg er redd for å rygge bil på egen tomt fordi jeg er livredd for å kjøre på en av de. Bare stress.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt alle jeg kjenner som ikke liker katter, vet bare ingenting om de. De tror katter bryr seg 0 om eierene sine og bare biter og klorer, fordi det gjorde katten til bestemor mot de da de var tre år gamle eller fordi de har sett katter i tegneserier som er slik. Mannen min var slik. Likte ikke katter i det hele tatt, fordi bestemors katt var aggressiv. Nå har vi fire egne katter, er på vår 17.fosterpus og han griner som en liten unge hver gang en fosterkatt blir adoptert😆

Anonymkode: 81e7a...027

Det er nok delvis riktig. Men hvorfor skal vi bruke masse tid og krefter på å lære alt mulig om kattens adferd, når man likevel ikke har noen som helst planer om å få seg katt? Skal vi lære om katter kun i et forsøk på å like kattene deres bedre? 

Jeg har aldri likt katter, selv ikke som barn. Jeg er hundemenneske, og setter stor pris på den tydelige gleden de viser, og den gode kontakten man får med dem.. Liker andre dyr også, men katter sliter jeg virkelig med å like. Sorry, altså. De vekker ingen gode følelser i meg, og er totalt uinteressante dyr som man etter mitt syn, får dårlig kontakt med. De kan i all hovedsak ikke kan læres opp til noe som helst fornuftig. 

Anonymkode: ad280...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor blir jeg bitt? Jeg stopper ikke og koser med tilfeldige katter med parasitter i pelsen🤮

Anonymkode: 6b7e6...adf

Hvorfor tror du at huskatter går rundt med parasitter i pelsen? 

Anonymkode: d2aa2...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt som med rasister. Hat basert på fordommer. Faren min hata katter og skøyt gummikuler etter dem, så flytta han et sted hvor en katt pleide å krabbe inn vinduet og han adopterte denne fordi den var så smart og søt  og han begynte å elske katter. Jeg skjønte ikke greia med å like katter selv før jeg møtte den katten

Anonymkode: 9158b...87e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er nok delvis riktig. Men hvorfor skal vi bruke masse tid og krefter på å lære alt mulig om kattens adferd, når man likevel ikke har noen som helst planer om å få seg katt? Skal vi lære om katter kun i et forsøk på å like kattene deres bedre? 

Jeg har aldri likt katter, selv ikke som barn. Jeg er hundemenneske, og setter stor pris på den tydelige gleden de viser, og den gode kontakten man får med dem.. Liker andre dyr også, men katter sliter jeg virkelig med å like. Sorry, altså. De vekker ingen gode følelser i meg, og er totalt uinteressante dyr som man etter mitt syn, får dårlig kontakt med. De kan i all hovedsak ikke kan læres opp til noe som helst fornuftig. 

Anonymkode: ad280...8aa

Jeg har aldri sagt at dere skal lese dere opp på katter, men det høres så dumt ut å si totalt ukorrekte ting, som at katter er uforutsigbare. Dere forstår dem bare ikke. Og hvorfor mislike og hate noe dere ikke forstår eller prøve å forstå?

Jeg misliker hunder. Jeg forstår dem og språket deres, men liker dem bare ikke. Og det er helt greit, samtidig som det er helt greit å ikke like katter. Men det er grunnen til hvorfor som blir så dum. 

Anonymkode: 81e7a...027

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor tror du at huskatter går rundt med parasitter i pelsen? 

Anonymkode: d2aa2...8e2

Fordi det er et ekkelt dyr

Anonymkode: 6b7e6...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sagt at dere skal lese dere opp på katter, men det høres så dumt ut å si totalt ukorrekte ting, som at katter er uforutsigbare. Dere forstår dem bare ikke. Og hvorfor mislike og hate noe dere ikke forstår eller prøve å forstå?

Jeg misliker hunder. Jeg forstår dem og språket deres, men liker dem bare ikke. Og det er helt greit, samtidig som det er helt greit å ikke like katter. Men det er grunnen til hvorfor som blir så dum. 

Anonymkode: 81e7a...027

Nettopp. Helt greit å ikke like katter men ikke begrunn det med at de er uforutsigbare når de ikke er det. Hvis man føler at de er det så må man heller si «jeg liker ikke katter pga jeg skjønner ikke/kan ikke nok om kroppsspråket deres» og hvis det er et så stort problem så bør man jo lære litt mer slik at man kan unngå unødvendige situasjoner. 
 

Ikke skyld på katten for at du ikke forstår😅

Anonymkode: a6d43...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flamme skrev (20 timer siden):

 Nå er jeg i tillegg ekstremt gravid og en av kattene har fått for seg at jeg trenger å fotfølges og "beskyttes". Holder på å falle 3x daglig fordi jeg snubler i katten jeg ikke ser under gravidmagen og det siste man vil ha på seg når man allerede ligger ukomfortabelt og pines er en purrende katt i øret sitt. Sånn er det bare, for min del. Klarer ikke synes synd på kattene for at jeg ikke elsker de, heller. 

 

 

Et uskyldig dyr viser deg omsorg og at det er glad i deg, og du reagerer med irritasjon. Det er helt vanlig at dyr merker at eieren er syk, gravid eller at noe annet ikke er som det vanligvis er, og vil vise omsorg. Synd du ikke setter pris på det. 

Anonymkode: e9d13...e2a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 7.40):

Jeg tror de ikke kan lese kattens språk og sammenligner de for mye med hunder. 

Anonymkode: 4f14e...12a

tror jeg og. er mange fordommer mot katter som ikke stemmer og og så hater de katter pga det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 7.40):

Jeg tror de ikke kan lese kattens språk og sammenligner de for mye med hunder. 

Anonymkode: 4f14e...12a

...og forskning har vist at de som har mer enn 1 katt sliter psykisk. Det er faktisk ikke tull, de fleste med flere katter har dårlig psykisk helse. 

Anonymkode: c4b49...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp derfor jeg ikke er komfortabel med katter. Jeg er oppvokst med hunder, og kjenner deres væremåte, og har ikke hatt katt selv, så blir usikker rundt dem. Men syns de er veldig vakre, da. Misliker dem ikke direkte, men de er ikke for meg. 

Anonymkode: 60f3c...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...