Gå til innhold

Jeg tror folk som hater katter ikke forstår katter.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror de ikke kan lese kattens språk og sammenligner de for mye med hunder. 

Anonymkode: 4f14e...12a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror de bare ikke liker katter. Folk liker forskjellige ting... 

Anonymkode: dfc1b...442

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være lov å rett og slett bare ikke like katter. Akkurat som at jeg ikke liker rotter og andre elsker dem. Problemet kommer når folk er stygge mot dyr fordi de ikke liker dem, sånne mennesker har store problemer. 

Anonymkode: d2aa2...8e2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det må da være lov å rett og slett bare ikke like katter. Akkurat som at jeg ikke liker rotter og andre elsker dem. Problemet kommer når folk er stygge mot dyr fordi de ikke liker dem, sånne mennesker har store problemer. 

Anonymkode: d2aa2...8e2

Jeg mener ikke de som ikke liker,  det er noe annet.  Men de som hater katter. 

Anonymkode: 4f14e...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener ikke de som ikke liker,  det er noe annet.  Men de som hater katter. 

Anonymkode: 4f14e...12a

Samme for meg om folk hater de. Problemet oppstår når hatet blir så intenst at det utløser vold

Anonymkode: d2aa2...8e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke katter og forstår de heller ikke, det  er jeg helt ærlig på. 

Min datter har to stykker, jeg unngår de så langt det er mulig.

Den ene har fått to kull med unger, da smelta jeg helt. 😀

Endret av Oppland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme for meg om folk hater de. Problemet oppstår når hatet blir så intenst at det utløser vold

Anonymkode: d2aa2...8e2

Selvsagt vil jeg aldri utøve vold mot katter, selv om jeg ikke liker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes kattunger er vakre. Men voksne katter kan jeg styre meg for. Føler ikke noe hat; men foretrekker hund som kjæledyr. 

Anonymkode: cf198...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til en venninne av meg er livredd katter og har alltid vært det. Hun stopper og løper en annen vei om en katt dukker opp på fortauet eller i gaten foran henne. Voksne kjerringa, redd for et lite firbent kjæledyr som ikke en gang rekker henne til knærne!

Jeg liker katter! :- ) De er fine, søte og pene. Jeg liker deres uavhengighet, at de som regel ikke er helt avhengige av å ha mennesker rundt seg tjuefire timer i døgnet, som hunder er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke katter og var veldig redd dem, leste mye om dem, studerte kroppsspråket demmes, besøkte dyrebeskyttelsen og kattenes vern osv.  Forsto dem mye mer. Og nå har jeg katt selv som jeg er veldig glad i:)

Anonymkode: b2ecf...00d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 katter. Hatt katt hele livet og er vokst opp med katt. Alikevell er jeg ikke noe fan. Kan ramse opp noen grunner:

1. Klorer i stykker møbler

2. Drar mus inn i huset

3. Kattedassen stinker når den er full og må tas ofte

4. En katt som røyter er x10 ganger værre enn en hund som røyter

5. Man jobber som døråpner og butler, konstant

6. Jeg synes ikke det er så veldig kos når katten ligger på meg og purrer.

7. Driter full sandkasser og herper grønnsakshager

8. Er du så uheldig at katten tisser inne, så er det helt jævlig å få vasket det rent igjen

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Flamme said:

6. Jeg synes ikke det er så veldig kos når katten ligger på meg og purrer.

 

 

Utrolig snålt at det uttrykket har fått feste seg.

Purre | Bama

Anonymkode: 775db...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Utrolig snålt at det uttrykket har fått feste seg.

Purre | Bama

Anonymkode: 775db...538

Enda snålere at vi sier at katten maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (30 minutter siden):

Jeg har 3 katter. Hatt katt hele livet og er vokst opp med katt. Alikevell er jeg ikke noe fan. Kan ramse opp noen grunner:

1. Klorer i stykker møbler

2. Drar mus inn i huset

3. Kattedassen stinker når den er full og må tas ofte

4. En katt som røyter er x10 ganger værre enn en hund som røyter

5. Man jobber som døråpner og butler, konstant

6. Jeg synes ikke det er så veldig kos når katten ligger på meg og purrer.

7. Driter full sandkasser og herper grønnsakshager

8. Er du så uheldig at katten tisser inne, så er det helt jævlig å få vasket det rent igjen

 

 

Hvorfor har du da 3 katter om du misliker dem så mye? 😳🤨

1. Man kan lære dem å ikke klore. Min klorer er sted på sofaen, men han ser så glad ut når han gjør det, som gjør meg skikkelig glad, og jeg lar han gjøre det.

2. Man kan ha innekatt eller gå med katt i bånd, og man hindrer at dette skjer. Har aldri fått en eneste mus, fugl ol. på min dør.

3. Kassen lukter om man ikke tar den ofte nok. Og jo flere katter, jo fortere begynner det å lukte. Men når man velger å ha katt, vet man at dette er noe man må styre med. Så det burde ikke være en overraskelse. Men tar heller kattesanden med minimalt med lukt, en å plukke opp stinkende varm bæsj fra en hund 😬 Men hundeeiere velger jo at det er noe de synes er greit.

4. Har aldri hatt hund så kan ikke si noe på dette. Men jeg vet av erfaring med katter at det er forskjell på katter. Korthårete katter røyter på en annen måte enn de med langt hår. Korte hår faller ned på gulvet. Langhårte katter får fluff-baller som flyter rundt. Men katter generelt røyter ulikt, noen mer enn andre. Dette er også noe man bør vite før man skaffer seg et dyr, og det er noe man sier at vi er villige til å leve med.

5. Skaff deg en kattedør, og man slipper dette. Ellers kan man ha innekatt og slipper da også dette.

6. Igjen spørs jeg hvorfor du har katt 🤔 en malende kosete katt er jo en av de tingene de fleste katteeiere elsker. Noe av det beste som finnes er når katten knar på meg, og maler som bare det! 🤩

7. Sandkasser kan man legge lokk på. Og grønnsakshager kan man også lage hundringer rundt, som netting for å hindre tilgang.

8. Om man bruker riktige vaskemiddel er det ikke så vanskelig å vaske bort. Men har man en ukastrert katt og tisset får ligge å trekke, da er nok løpet kjørt. Men det er mye man kan klare å vaske bort, bare man bruker riktig vaskemiddel.

Anonymkode: eadd2...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen kan hate et dyr, er vanskelig å forstå. Hat er et sterkt ord, og innebærer gjerne lav terskel for å utøve vold mot dyret, noe som ikke er greit. Katter følger jo bare instinktene sine, slik andre dyr også gjør. Men at jeg misliker katter, ja, det kan jeg slå fast. Katter appellerer ikke til meg i det hele tatt, for jeg synes de rett og slett er litt ekle, på flere måter. De smygende bevegelsene får meg til å grøsse. Og de spretter plutselig frem fra et eller annet sted, så jeg skvetter høyt i været. De er liksom over alt. Kroppsspråket deres er også subtilt og vanskelig å forstå seg på. Det at de hopper opp på benker og bord, synes jeg er så uhygienisk, at jeg ikke vet hva jeg skal si. Jeg ha svært lite lyst på en middagsinvitasjon fra noen som har katt, for å si det slik.  

For ikke å snakke om hvor ille katteavføring stinker!!! Jeg har enda ikke vært borti noen levende vesener som som har mer stinkende etterlatenskaper som det katter har. Er de pill råtne innvendig?

Selv om jeg har møtt på en og annen hyggelig katt i mitt liv, så sitter jeg først og fremst igjen med en erfaring om at katter kan være temmelig lunefulle  og uberegnelige. Jeg synes ikke det er koselig å plutselig bli bitt og klort av en katt, som selv tok initiativ til kos i første omgang. Slike dyr vil jeg ha minst mulig å gjøre med. 

Anonymkode: ad280...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor har du da 3 katter om du misliker dem så mye? 😳🤨

 

Anonymkode: eadd2...daa

Er fullstendig klar over alle disse tingene du nevner, fordi jeg er vant med katt og forstår hvordan de fungerer 🙈 Dette er uansett en liste med grunner til at jeg ikke er noe stor fan av katter, trenger ikke å ovebevises over at katter er fantastiske. Har ikke lyst til at de skal ha det vondt eller lide, er bare ikke noe fan av katter, det må nå være helt greit?

Har 3 katter fordi vi er flere som bor her og jeg selvfølgelig ikke gidder å være så kjip at jeg nekter noen et liv med dyr bare fordi jeg synes katter er pes, og mange av tiltakene du kommer med forteller meg jo bare at jeg må aktivt gå inn for å feks sikre sandkasse og grønnsakshage for at de ikke skal herpe ting, noe som er PES. Å stå å vaske kattepiss mee "riktig" vaskemiddel er og PES, sammenmignet med å ikke vaske kattepiss i hele tatt. Innekatt ser jeg på som dyremishandling, og da må katten aktiviseres i tillegg, noe som er PES. Alle disse tiltakene du nevner er jo ting som en kattelesker gjør med glede og synes er verdt det, fordi de digger katter. På samme måte som at en hundeelsker gjerne plukker opp varm hundedritt i en pose: Fordi de elsker hunder. Ganske sikker på at noen som ikke elsker hund synes det er stress. For meg er kattene ekstra stress i livet mitt. Kjøper kattemat, kattesand, tar de med til dyrlegen, gir ormkur osv. Kose og klappe får noen andre gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er utilregnelige, de kommer til deg og vil klappes, maler og så plutselig ut av det blå biter den og løper rabiat vekk, ikke alle liker katter, sånn er det bare, fint dyr, men kommer det katter meg i møte nå går jeg bare videre og lar heller ikke barna mine klappe di.

Anonymkode: 6b7e6...adf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (3 timer siden):

Er fullstendig klar over alle disse tingene du nevner, fordi jeg er vant med katt og forstår hvordan de fungerer 🙈 Dette er uansett en liste med grunner til at jeg ikke er noe stor fan av katter, trenger ikke å ovebevises over at katter er fantastiske. Har ikke lyst til at de skal ha det vondt eller lide, er bare ikke noe fan av katter, det må nå være helt greit?

Har 3 katter fordi vi er flere som bor her og jeg selvfølgelig ikke gidder å være så kjip at jeg nekter noen et liv med dyr bare fordi jeg synes katter er pes, og mange av tiltakene du kommer med forteller meg jo bare at jeg må aktivt gå inn for å feks sikre sandkasse og grønnsakshage for at de ikke skal herpe ting, noe som er PES. Å stå å vaske kattepiss mee "riktig" vaskemiddel er og PES, sammenmignet med å ikke vaske kattepiss i hele tatt. Innekatt ser jeg på som dyremishandling, og da må katten aktiviseres i tillegg, noe som er PES. Alle disse tiltakene du nevner er jo ting som en kattelesker gjør med glede og synes er verdt det, fordi de digger katter. På samme måte som at en hundeelsker gjerne plukker opp varm hundedritt i en pose: Fordi de elsker hunder. Ganske sikker på at noen som ikke elsker hund synes det er stress. For meg er kattene ekstra stress i livet mitt. Kjøper kattemat, kattesand, tar de med til dyrlegen, gir ormkur osv. Kose og klappe får noen andre gjøre. 

Du hadde jo fått en ganske fin liste men jeg legger til et par ting. Plant kattegress!!, kattemynte!!, elefantfot, pletter i luften eller husfred ute (finnes flere kattevannligeplanter og)  så går kattene på de å spiser istedenfor, og de vil ikke gjøre fra seg der de spiser. 
 

Kattedo, kan være du bruker en dårlig kattesand? 
 

Innekatt er ikke dyremishandling, du kan bygge stor gøy kattegård i hagen på gress og med alt som følger med utelivet og du kan gå i sele, men ja det er sikkert pes for deg. 
 

Vask kattetiss med blanding av eddik og vann på flaske. Eller ferdigkjøpt blanding i dyrebutikk. Ikke pes. Dessuten er det jo sånn at katter ikke skal tisse inne, og hvis det er noe som skjer med katten ofte så har katten enten et fysisk problem (nyreproblemer, smerter, urinproblemer), eller psykiske problemer (for mange endringer i hjemmet, liker ikke plassering, sand, kassen, eller stress, utrygghet osv), finner man ut hva problemet er og gjør noe med det så er ikke det et problem. Mine katter har aldri tisset utenfor kassen og hvis de hadde gjort det hadde jeg gått til dyrlege ASAP for da er det noe feil, hvis de ikke fant noe hadde jeg begynt å granske alt her hjemme for å finne problemet.  
 

Det er jo du som er problemet her, katten hadde jo ikke gjort noe av dette hvis du tilrettela, da hadde jo du fått en «perfekt» katt. Men hvis du ikke liker katter fordi du synes alt med det er pes og ikke gidder så er jo det en ærlig sak. Personlig ville jeg lagt inn litt innsats for å snu rundt på ting, siden det tydelig plager deg. Litt innsats og pes og så kan du slappe av fra der av. Jackson Galaxy har mange tips.

Anonymkode: a6d43...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hater jeg ikke katter, men hadde aldri valgt katt som kjæledyr. For meg er de for uforutsigbare. Skal tilsynelatende ha kos, men plutselig sitter tenner og klør i armen. Liker ikke at de drar inn døde/halvdøde fugler/mus. Liker ikke at de klorer opp møbler hvis man ikke har nok klorebrett. Liker ikke dokasse som må holdes ren. Liker heller ikke at de av en eller annen grunn får raptus midt på natta når man skal sove. Liker ikke at de angriper tærne mine hvis de ligger utenfor dyna når jeg skal sove.
Klar over at ikke absolutt alle katter gjør alt jeg oppsummerer, men har møtt nok katter som gjør overnevnte til ag jeg har kommet frem til at de ikke er noe for meg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...