Gå til innhold

Dårlig råd - forslag til billige julegaver?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gir lite julegaver

Jeg gir kun julegaver til barna i familien og de er ikke så mange.

Det hender mine foreldre får en liten ting, men de venter det ikke for de vet jeg har dårlig råd.

Mine venninner og jeg har for lenge siden avtalt at vi ikke gir hverandre gaver.

Det er bedre å ikke gi gave enn å kjøpe noe billig og ubrukelig på f.eks Nille.

Og man skal ha noe å leve av i januar også, da kommer det jo alltid en del regninger.

Min samboer og jeg er enige om at vi ikke gir hverandre noen gave. Vi kan heller ta en middag ute når vi får litt bedre råd og anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sliter med grusomt dårlig råd for tiden og lurer på om det er noen her som har gode forslag til billige julegaver. Nå må det nevnes at jeg har sytti tommeltotter når det kommer til hobby-ting  ;)

Julegavene skal gis til folk i alle aldre....bestemødre, tantebarn, mamma, pappa søsken og barn.......og noen av de skal også sendes i posten....bor langt unna nærmeste familie.

Har mest lyst til å avlyse hele jula i år. Det er ingenting som er verre enn å ha dårlig råd i disse førjuls tider  :tristbla:

Skal du sende til flere på samme plass, så pakk alt i en kartong og få de andre til å dele de ut videre. Blir dyrt med flere sendinger.

Saumfar før julerushet setter inn for tilbud.

Det er faktisk godkjøp å få tak i,men man må kansje legge mer arbeide i det.

jeg styrer unna kjedebutikkene. Går til små butikker. Der kan jeg finne mye som er pent og spesielt som er rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å begynne å kjøpe julegaver allerede når det er salg i august, da finner jeg mange flotte ting til en billig penge. Det er jo litt sent å komme med det rådet nå, men kanksje det kan være en ide til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av dem selv er barna deres i en ramme! Til mine venninner sørget jeg for å ta bilder av dem med kjæresten deres. (Tips; tenk litt på bakgrunn og lys på bildene). De jeg ikke så før jul: Fant frem negativer av gamle ungdomsbilder av oss sammen (herregud som vi så ut!) eller gamle barnebilder av dem / oss. Fikk veldig positive reaksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nesten litt lyst til dette: å si til alle sammen at årets julegave fra MEG er at DE slipper å kjøpe julegave til meg.... :P for da slipper jeg å kjøpe til dem også...

Hehehe, herlig sagt. Jeg skjønner fortvilelsen. Jeg kunne godt avskaffet byttehandelen, og konsentrert meg om kun mann og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gjest gode tips

forslag:

- lys 50kr

- puter 100 kr

- dvd 150 kr

- duk 200 kr

ting du kan lage:

- sy dukkeklær

- sy putetrekk ( kan kjøpe pute på ikea til 9 kr)

- strikke (eks. sokker, genserer, lue og sjerf)

- lage smykker av falske perler som ser ekte ut.

personer:

mor: en kurv med en pakke servirtter, noen fine lys, litt sjokkolade og en fin liten duk. Alt dette kan du kjøpe på europris....

far: en lommekniv, nye sokker og boxer, en dvd eller noe til hobbyen hans. ( hvis han har)

tanter: planter, shampo pakke, håndklær og kluter, sjerf og lue.

onkler: gavekort på elkjøp eller noe lignende....

egne barn: gavekort på ikea, ny mobil, dvder, dvd spiller, eller kansje spandere en middag.

barnbarn: tegnesaker, scrap book ting, klær, lego, gavekort på hennes og mauritz eller et gavekort på en leketøysbutikk.

søskenbarn: lys, såper, håndkle eller en plante fra ikea.

nevøer og nieser:

1-3 år: dublo, klær eller en cd med barnesanger

4-6 år: klær, dvd filmer eller lego

7-9 år: dvd, gavekort på toysrus eller en cd med modærne sanger (eks. hits for kids)

10-12 år: discolys, ryggsekk, veske.

13-15 år: dvder, discolys, puter, gavekort på kjøpesentere, sminke eller scrapbook ting.

16-18 år: bøker, gavekort på ikea, (vis du har noen nevøer eller nieser som skal flytte i egen leilighet kan du kjøpe noe som enn kan pynte opp leiligheten med eks. lys, håndkle og kluter, glass og tallarkner fra ikea...)

lykke til med shoppingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre og foreldre ville sikkert blitt glad for et innrammet bilde. Kanskje kan du lage en kalender, men det bli jo litt dyrere (kalender+bilder), med mindre du finner en kalender på nett, print ut på farget papir og sett på et fint bilde av deg eller hele familien.. Bor du nære noen IKEA kan du jo følge med på tilbudene.

Eller lage brendte mandler som noen nevnte, puttet i kopper (en kopp koster ned til to kroner). Selvom du har sytti tommeltotter klarer du sikkert å skrive på navn på koppene, kanskje til og med tegne en nisse eller blomst eller skrive deler av en julesang.. Personlig kopp meg godt i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjøres det? Jeg har nemlig masse lysstumper liggende.

Du bruker Pringles eller tomme juskartonger. Så stikker du hull i bunnen, i midten og drar veke (som du har kjøpt i hobbytbutukk) eller dobbel hyssing gjennom. Tetter igjen hullet med masse tape eller plastelina, etc. Beholderen kan gjerne stå i en bolle. Veken skal strekke seg et stykke over boksen. Så smelter du lysstumpene i et kar eller direkte i en gryte, og fisker ut vekestumpene med et eller annet. Surr veken rundt en kniv og legg kniven oppå beholderen, sånn at veken er i midten. Hell oppå stearinen.

Dette må du gjøre to ganger, helle på med stearin, for det danner seg et hulrom rundt veken når massen blir mer kompakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei.

noen tips til billige julegaver :

til barn :

* der er mye salg når til blandt annet halv pris .

klær.

* spar kjøp har mye billig , som f.eks dukke som kan spise , tisse til kroner 59 (dette er noe som er veldig dyrt i lekebutikker)der fyller med litt utstyr til denne dukken.

* de har lekebiler også.

* klær er også veldig billig i sparkjøp.

* lego har de også. ( ett hus der hvo barna skal ha klosser nedi taket) = 59kr.

anbefaler å sjekke ut den siden.

til de eldre :

igjen spar kjøp.

de har billige pyntegjenstander , sengesett ol.

der har også ellos.no mye billig å fint.

men til de eldre kan en jo også :

dekorer en plastboks eller ett glas å bak noe å ha i , f.eks pepperkaker , små julemenn osv

til barna kan en jo også gjøre noe slikt til , pynt ett glass /plastboks , lag karameller , drops å ha i.

til kjæresten /mannen :

ta en gammel konfekteske eller en veldig lav pappeske , pynt den med en fin hilsen , dypp jordbær , epler , banan ol i sjokolade eller gele å legg oppi esken.

det trenger ikke å være så dyrt , tanken som teller. bare synd så mange har glemt akkurat d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser dette er en gammel tråd, men mitt råd er nok like aktuelt;

Avtal (gjerne i god til før jul) med en del voksne å droppe å gi gaver! Jeg gir kun gave til tantebarn, ikke lenger mine søsken (med mindre vi feirer jul sammen, men hadde nok droppet de om jeg hadde dårlig råd). Jeg gir heller ikke til venninner eller barna deres. Masse tid og penger spart, som (om man har råd) kan brukes til å dra på koselig cafe med venninner i førjulsrushet isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange nettbutikker, f.eks. CDON, får man filmer helt ned i ca. 20 kr. Ellers er det stor stas å f.eks. få hjemmelagede kaker eller noe annet godt. Av egen erfaring vet jeg at spesielt eldre setter pris på dette. De har ofte alt de trenger ellers, og mange har ikke krefter til å lage så mye kaker eller mat til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal handle julegaver på de gavekortene jeg har fått hos bokklubben.no...:D klarte å skrape til mg 5000 kr.. steike faen i helvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vin er jo billig og bra! ogblomster..julestjerne koster jo nesten ingenting...flaxlodd...eller såkan du jo tjene noen raskepenger!! hehe...sjekk gjerrigknark eller youradhere! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...