Gå til innhold

Dårlig råd - forslag til billige julegaver?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi sliter med grusomt dårlig råd for tiden og lurer på om det er noen her som har gode forslag til billige julegaver. Nå må det nevnes at jeg har sytti tommeltotter når det kommer til hobby-ting ;)

Julegavene skal gis til folk i alle aldre....bestemødre, tantebarn, mamma, pappa søsken og barn.......og noen av de skal også sendes i posten....bor langt unna nærmeste familie.

Har mest lyst til å avlyse hele jula i år. Det er ingenting som er verre enn å ha dårlig råd i disse førjuls tider :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavekort på opplevelser eller lignende, f.eks. barnepass dersom noen trenger det, skravlekveld med rødvin til venninner, massasje, husvask, matlaging, går an å være ganske kreativ der, avhengig av hva den enkelte egentlig trenger. Litt hjelp med tidsklemma kan være vel så behøvelig som materielle ting.

Hvis det kan koste bittelitt, så kan jo f.eks. abonnement på et blad være en idé, det finnes jo i alle former for alle aldre og interesser. Flaxlodd eller tippekuponger kan jo også være en idé.

Bøker er heller ikke så dyrt, pocket går jo stort sett like fint som vanlige bøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske ok vin, sjokolade/konfekt, gavekort på tjenester, ja, en fin matolje/sennep/et eller annet eksklusivt spiselig - men ikke en hel kurv, fine lys o.l

Jeg setter mer pris på gaver som virker gjernnomtenkte eller kan gi meg en hyggelig kveld/opplevelse enn at de nødvendigvis må koste noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag koslige verdikuponger :)

Som nevnt over her. Til barnepass, en middagsinvitasjon, rødvinskveld, husvask, biltur osv.

Kjøp litt billig farget kartong i en hobbybutikk/bokhandel. En gull eller sølvtusj og kanskje noen klistremerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulk e så enig med tråstarter. Fryktelig trist med dårlig økonomi. Spesielt i jule.

Sliter med det samme.

Mine gaver blir

- Julestjerner bloms

- Innrammede bilder ( forstørrelser til kr 15 + ramme til 15-20 kr)

- Hjemmelaget konfekt/knekk i glass pynet lokk med strikk over julestoff

- Tursjer og tegneblokker

- Christiania glassmagasin har noen kjempeflotte juletrekuler i elegant og godt polstret gaveeske til kr 59,- fine og billige julegaver.

- Til nyetablerte kan det være lurt å finne 12 eller 6 vinglass fra kr 49 til kr 99 hos flere billigkjeder ( Nille, Europris, Ikea o.l.)

- Behovseske til gamle er ofte populert (spesielt hos minstepersjonister)

Fyll en eske med kaffe, kjeks, fin såpe, og div forbruksvarer. Kan lage en fin kurv for kr 60 om en handler på de rette plassene.

Slike ting setter gamle ofte stor pris på da de egentlig har det som de har behov for.

Håper du fikk noen gode ideer nå.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for flotte svar. Jeg syns også de hjemmelagde gavekortene er kjempefine, men som jeg skrev i starten, så bor jeg laaaangt unna nærmeste familie :tristbla: Da blir det veldig vanskelig med gavekort på husvask eller barnevakt. Men ellers er det flere gode forslag her jeg kommer til å henge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de billigste, og smarteste, julepresangene jeg har fått er slike engangs helletuter til vin. (Det er rett og slett rundinger i tykk aluminimsfolie som puttes ned i flasken). De passer til alle flasker og jeg tror de koster 20 - 30 kroner for en pakke.

Ellers synes jeg alltid det er hyggelig å få såpe, shampo, en flaske vin en god sjokolade etc. Alt dette er selvfølgelig ting jeg kan kjøpe selv, men jeg synes det er koselig at noen har tenkt på meg jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på besøk så kan du jo utforme det som en slags invitasjon da ;)

Håper du finner ut av det, husk det er jo tanken som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte svar. Jeg syns også de hjemmelagde gavekortene er kjempefine, men som jeg skrev i starten, så bor jeg laaaangt unna nærmeste familie  :tristbla:  Da blir det veldig vanskelig med gavekort på husvask eller barnevakt. Men ellers er det flere gode forslag her jeg kommer til å henge meg på.

Be de på besøkshelg feks. Overnatting, mat og rødvin. Så kan du ta det når du har litt mer å rutte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be de på besøkshelg feks. Overnatting, mat og rødvin. Så kan du ta det når du har litt mer å rutte med :)

Laaaangt unna er 170 mil.....så helgebesøk er nok litt vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ dere gi gave? Hvorfor ikke bare sende et koselig julekort. Vi er så hysteriske på dette med gaver her i landet, mens det andre steder er helt akseptablet å bare gi et julekort, også til slekt og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt kjempefine kort, et til hver familie, de årene jeg ikke har råd til gaver. Jeg elsker å kjøpe presanger, men liker ikke å gi "Nilleting" til 20 kr, typ tacky nipsgjenstander. Det hender selfølgelig at de har ok ting der også, men mye ser veldig billig og av dårlig kvalitet ut, og da er det ikke noe gøy å gi det bort. Det er ikke prisen i seg selv det går på, hadde ikke være mer gøy å gi bort en Nilleting som kostet 1000,-. En god ide er noen pene servietter og matchende lys, særlig om man her en ide om hva slags stil/farger mottaker har hjemme. Billig, koselig, noe man alltid har bruk for og veier ikke så mye at det koster skjorta å sende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send et lite bilde av dere selv i ei lita ramme til alle sammen, 10x15 holder i massevis, legg ved hyggelig julebrev. Det setter de stor pris på, de får nok duppeditter likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med økonomien jeg også... sant å si så har jeg ca 650 kr å bruke på julegaver i år til sambo, stedatter, søster, mor og far, 2 tantebarn og 3 venninner.....

:(

har nesten litt lyst til dette: å si til alle sammen at årets julegave fra MEG er at DE slipper å kjøpe julegave til meg.... :P for da slipper jeg å kjøpe til dem også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. qxl.no :)

Der kan det være mulig å få mye fint billig. Se under kategorien smykker feks. Selges nytt mye av dette (står i teksten).

Klær, pynt, bøker,bilder osv er andre ting. Men husk, små ting krever mindre porto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må du gi noe da? Send ett ent kort!

Hvis du føler at du MÅ gi noe å tross av at du skal sitte blakk resten av jula, kk inn en melkesjokolade, og ønsk dem God Jul

Det ER tanken som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er koselig å få lys og servietter i fine farger.

I år maler jeg en del på kubbelys (20,- stk), og bruker decoupage. lage ting er gøy, billig og personlig.

Eller bare send et koselig kort som det anbefales. Elle bak julekaker/julegodt og putt på billigglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med økonomien jeg også... sant å si så har jeg ca 650 kr å bruke på julegaver i år til sambo, stedatter, søster, mor og far, 2 tantebarn og 3 venninner.....

Forslag:

Til samboer: gavekort på tjenester til 10,- fra Mique (dette ga jeg min samboer i fjor..)

Til Stedatter: gavekort på en tur/opplevelse frem i tid til bedre råd.. 0,-

Til søster, mor og far, og tre venninner ville jeg gitt f.eks hjemmelagde brente mandler, som en over skrev i glass til 15,-

Til tantebarna ville jeg brukt resten av pengene og kjøpt noe fine klær eller noe moro på h&m ( f.eks englevinger, selvlysende sokker, sminke el )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...