Gå til innhold

Unge barnehageansatte rømmer fra yrket sitt - et fremtidig samfunnsproblem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år, utdannet barnehagelærer og har jobbet som det i 11 år. Men nok er nok. Nå er min tid i norske barnehager over og jeg har begynt å søke andre yrker. Slik som VELDIG mange andre barnehageansatte også gjør. Gode, varme barnehageansatte som virkelig brenner for at barnehager skal være et godt sted for alle barn, er totalt utbrent og utslitt. Vi møter veggen og blir syke av å jobbe i barnehage og slik SKAL det ikke være. Er det slike barnehager vi ønsker for barna våre? Gode, varme barnehageansatte forsvinner ut av barnehagene én etter én fordi de ikke makter mer. Skal samfunnet bare stå og se på? Om vi skrur 5-10 år frem i tid så har vi et JÆ**A stort problem og kvaliteten for norske småbarn i barnehager vil bare synke og synke. Hvem skal ta vare på barna våre i fremtiden? Om bemanning og arbeidsforhold i barnehager ikke blir noe bedre så er det i hvertfall ikke meg.

 

PS: dette er ingen debatt om mer lønn. For mer lønn hjelper ikke når hverdagen er uutholdelig. Vi ønsker økt bemanning og bedre arbeidsforhold. 

Anonymkode: fb271...137

  • Liker 16
  • Hjerte 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare skjønner ikke helt hvor det skal ende - enten det er lønn eller flere ansatte, så ropes det konstant om «mer» fra utrolig mange steder. Fra lærere, sykepleiere, fastleger, politifolk, barnehageansatte, sykehjemsansatte, og så videre og så videre. Jeg skjønner ikke helt hvordan alt dette i så fall skal finansieres. Kanskje det er på tide at vi slutter å stille konstant høyere krav til kvaliteten på offentlige tjenester, for kostnadene til dem kan jo ikke øke i det uendelige heller. 

Anonymkode: 9f496...fe0

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er leit 😕 Vi er mange som er avhengige av barnehage for å kunne jobbe.

Anonymkode: 688be...caf

  • Liker 3