Gå til innhold

Hvilket område i Oslo ville du bodd i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oslo Øst/nord er ikke populært. Ikke sjokk det! Det er sentrum eller Vest som gjelder

Anonymkode: 3cfa7...005

Oslo nord har jo noen av de mest populære og dyre områdene i hele byen. Hele nordre Aker er jo super populært. Mange steder i øst er populære også. Ville heller bodd på østkanten enn i sentrum selv.

Anonymkode: 8a390...556

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Oslo Øst/nord er ikke populært. Ikke sjokk det! Det er sentrum eller Vest som gjelder

Anonymkode: 3cfa7...005

Ja du har peiling hører jeg👏 Kan ikke sammenligne Oslo sentrum og Oslo nord. Det er som to forskjellige verdener. Og du skal ikke se bort ifra at mange sier Grünerløkka og sthanshaugen fordi de ikke har hørt om annet eller kjenner til annet. Det er jo opplagt at det er de mest kjente stedene. Men om man er lokalkjent vet man at det er mange flere deler av Oslo som er veldig populært ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 18.46):

Ingen. Jeg vil ikke bo i oslo.

Anonymkode: f999c...12e

Dette!

Anonymkode: f11be...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonsenhagen og øvre del av Årvoll. Dumt det er ekstremt få eneboliger på Tonsenhagen. Men området ved rekkehusene og flermannsboligene er skikkelig idyllisk. Epletrær, grøntområder med fotballbaner, skogen som nærmeste nabo, badeplass, fin skole. Det perfekte stedet med barn! 

Anonymkode: 54d2a...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem vil bo i Oslo??

Anonymkode: 3a06b...0eb

Jeg!😉

Anonymkode: 54d2a...d12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt unna sentrum som mulig, oppi skauen rundt Sandungen eller noe sånt.

Anonymkode: 287c9...102

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 20.19):

Tonsenhagen og øvre del av Årvoll. Dumt det er ekstremt få eneboliger på Tonsenhagen. Men området ved rekkehusene og flermannsboligene er skikkelig idyllisk. Epletrær, grøntområder med fotballbaner, skogen som nærmeste nabo, badeplass, fin skole. Det perfekte stedet med barn! 

Anonymkode: 54d2a...d12

Det som er dumt med dette området er at det er en liten oase med kjipe områder rundt. Miljøet på ungdomsskolen Årvoll kan være ganske hardt og «østkant». Og områder som Linderud og Veitvet like ved.. Går ofte ved årvollsenter rundt storefri og det er ikke bra. Linderudsenter i samme tid er ekstremt. 

Anonymkode: 8a390...556

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bygdøy, Tjuvholmen eller nær en hvilken som helst av båthavnene. Kun fordi jeg liker båt, ikke fordi jeg skulle menge meg i et eller annet miljø eller sosialt lag som mange går rundt og tror er mye mer stedsbestemt enn det faktisk er.

Anonymkode: 1a702...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor på Smestad.

15minutter til Tryvann, ti minutter til Bygdøy, to T-bane stopp til Majorstua.

Kort vei til natur og sentrum.

Egentlig perfekt for en passe perfekt som meg.

Anonymkode: 43dfb...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 10.26):

Det som er dumt med dette området er at det er en liten oase med kjipe områder rundt. Miljøet på ungdomsskolen Årvoll kan være ganske hardt og «østkant». Og områder som Linderud og Veitvet like ved.. Går ofte ved årvollsenter rundt storefri og det er ikke bra. Linderudsenter i samme tid er ekstremt. 

Anonymkode: 8a390...556

Veitvet og Linderud er ikke dårlige områder. Rolige familieområder hvor lite skjer. 

Anonymkode: 5bfa7...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva som er viktig for deg. Marka? byen?  god skole for barn?  Vi er et barnløst par i 40-åra som bor i øst nær Holmlia. Mange ville nok ikke bodd her. Men vi har 80 kvadrat, super veranda med utsikt og mye sol, og butikker 1 km unna. I en bydel der vi får mye for pengene.  Nå er boliglånet ferdig for oss og vi bruker lite penger på å bo og kan dra på dyre ferier om vi vil, og på middager på restaurant i sentrum 15 min unna. Jeg syns det er så deilig, det er det jeg vil bruke penger på.  Jeg ville ikke ønsket meg noe annet, men ser at dette ikke er alles drøm liksom🙂

redigert; du skriver uavhengig av penger.. jeg syns det er litt vanskelig å tenke det helt ut av ligningen.. men ville nok ikke valgt Oslo vest uansett..Liker folkeligheten her ute..🙂

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...